K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2009, 22:01   #11
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Smile

jeg har tænkt på at undersøge om der ikke er en form for fjernundervisning. jeg har altid været interserret i historie, religion og samfundsfag.
der er måske noget som du kunne tænkte dig at vide mere om, måske slægtsforskning eller hvad som helst, bare det at man bliver nød til at bruge hovedet, tror jeg kan hjælpe på kedsomheden.
og man kan jo lave det på de tidspunkter som passer en bedst.
bare et lille eksempel

kram fra bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 22:18   #12
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Som de andre skriver : find dig en hobby.

Du vil blive forbavset over hvor meget nyt der er kommet inden for den hobby du måske har haft for 5-10 år siden.

Prøv at søge på din hobby på nettet, og meld dig evt. ind i et forum.
Det har jeg gjort, og fået et utal af venner - nogle er endda blevet venner i den virkelige verden.
Derforuden kan du få en masse tips til hvordan nye ting findes på nettet og andre steder, og hvordan du nemmest laver det nye uden at jokke i spinaten med at forsøge sig frem et utal af gange.

Rigtig god fornøjelse.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 08:59   #13
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
ja jeg har tænkt frivilligt arbejde men det kan jo ikke lade sig gøre når jeg ikke kan komme afsted sommetider pga angst, det skal nok ikke være noget jeg er bundet til at skulle afsted til, jeg går til gymnastik og det er svært nok i perioder.
Knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 10:43   #14
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Cool ang. keder mig

hej heidixxx

ja,det ikke nemt,måske at få tiden til at gå der hjemme,jeg selv har heller ikke noget særligt netværk,men keder mig sjældent...jeg har tilmeldt mit vandgymnastik,samt alm svøm ,2 x i ugen,pga. jeg skal holde min krop igang...samt jeg,de dage jeg ikke svømmer,går i naturen,cykler lidt,hvis jeg orker det,ellers kan jeg godt lide at lave kort,wallpapers på pc...samt jeg er tilmeldt nogle forum,på nogle af mine interesser,mangler jeg ting til kort,ja,så går der tid med,at surfe efter det på net.samt jeg har tilmeldt mig my space og har fundet søde venner der,bla. den ene, mødtes jeg med i sommer i tyskland,så der slides hjemme hos mig,med tysk / engelsk ordbøger på pc'en, sved på panden og hjernegymnastik,men det ingen skade til...og de dage hvor jeg ikke har det godt,så det godt sofaen er der,en god film,musik eller læse...samt min ven er god til,at hjælpe mig,vi tager da også på endags ture,hvis det er noget vi har lyst til....være du får lidt ideer her,ved det vi andre har skrevet her,på denne mega super gode side.

Sidst redigeret af anetta; 30-09-2009 kl. 10:45.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 13:10   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad er 3D kort???


Problemet med hobbys er nok også større, hvis man ikke er helt så kreativ. Jeg kan hverken strikke, hækle, lave perler (uanset om de er danske eller grønlandske) - og det er alt sammen noget jeg egentlig gerne ville lære.............men jeg kan jo ikke komme ud og lære det, og kender ingen der kan lære mig det her hjemme. Og så bliver det svært!

Men der skal da nok dukke noget op lige pludselig. Den med slægtsforskningen lyder heller ikke tosset, og jeg har jo et rent familienavn på min Fars side, så det ville muligvis også være nemt.

Nogen der ved hvordan man kommer i gang med dét?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 20:26   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Problemet med hobbys er nok også større, hvis man ikke er helt så kreativ. Jeg kan hverken strikke, hækle, lave perler (uanset om de er danske eller grønlandske) - og det er alt sammen noget jeg egentlig gerne ville lære.............men jeg kan jo ikke komme ud og lære det, og kender ingen der kan lære mig det her hjemme. Og så bliver det svært!
Har du prøvet at kigge på YouTube ?

Jeg er rimeligt sikker på, at du på YouTube kan finde video'er om strikning, og sikkert også meget af det andet.

Her er lidt fra YouTube om strikning:
http://www.youtube.com/watch?v=8wUPQ...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=_9XImtoQmZ8

M.h.t. strikning er der mange garnforretninger rundt om i landet der holder strikkecafé en gang i mellem, og der vil jeg da tro, at man kan få hjælp til at lære at strikke.

Der findes flere forums på nettet, som handler om håndarbejde og andre kreative sysler.

I får lige dem jeg kan komme i tanker om:
Rokken.dk
Kreativsiden.dk
Kreahulen.dk
Hobbynettet.dk

På nogle af dem skal i vist nok være medlem, for at kunne se hvad der sker, men så bli'r i jo bare det.
På de forums jeg her har nævnt er der mange medlemmer, som er klar med gode råd, også med links til sider hvorpå man kan se vejledninger.

Jeg ved også, at nogle har aftalt at mødes in real life, netop for at lære af hinanden.

Prøv at kigge lidt rundt på dem, og se om der er noget i kan bruge.

Sidst redigeret af Trold; 30-09-2009 kl. 21:39.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2009, 21:59   #17
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Vil da liiige give mit besyv med her... selvom jeg ikke selv er FP'er

Der er en der nævner fjernundervisning, det kan jeg klart anbefale. Har selv taget en hel del af en IT-uddannelse jeg har som fjernundervisning. Det er godt nok ved at være ti år siden jeg tog de første fag (startede i januar 2000), men jeg mindes stadig det fede vel selvstudium og fjernundervisning. Så har man mod på det, så gør det. Kunne selv godt finde på at læse fjernundervisning igen, hvis jeg bliver FP'er og får en masse ro på i mit liv.
Prøv at google fjernundervisning og så det emne man ønsker, fx historie el. religion. Eller også så kan et universitet (hvis det er på det niveau man ønsker) eller måske den lokale handelsskole måske fortælle en om det er noget de tilbyder.

Der er også nogle der nævner slægtsforskning. Der findes både kurser og pc-programmer, og bøger og hæfter... selv på internettet findes der masser af sider om det. Jeg ved, at forlaget Libris har udgivet et hæfte (ligesom dem til word, windows, osv.), det hedder "slægtsforskning på pc". Der kan man få mange gode fif til hvordan man i det hele taget kommer i gang. Prøv at tjek jeres lokale bibliotek om de har den.

Hvad hobbyer angår, så ville jeg virkelig ønske jeg selv havde ro på til at dyrke mine. Jeg er lidt af en pc-nørd, nørkler med blog og hjemmesider - når jeg har hoved til det. Jeg elsker at skrive, elsker at læse. Drømmer om at skrive klummer, skrive ROMANEN og endda lave en kogebog.
Men i lange perioder har jeg simpelthen ikke koncentrationen pga. tankemylder pga. angst og depression. Når der er alt for meget uro i mit liv, så har jeg simpelthen ikke overskud til de ting. Men jeg håber jeg finder overskud en dag... også til at få nye interesser ind i mit liv.

Håber I kan bruge mine ord til noget
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 30-09-2009 kl. 22:01.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 22:12   #18
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Gør noget "gakket" !

Kære Heidixxx
Nu kan jeg se at du har fået mange gode råd og megen inspiration...og jeg kan også se at du ikke ligefrem er alene med problemet.

Det er meget svært for alle der ikke ligefrem har "mange penge" og tilknytning til arbejdsmarkedet at holde fast i et netværk af en inspirende omgangskreds.

Der var nok meget vi allesammen godt kunne tænke os at være med i...eller gå til...men det koster jo alt sammen en del penge og så kan det være svært at finde noget nærmest "gratis" der er værd at sydsle med hvor man også kan finde andre der kan inspirere en lidt og bedste fald måske blive til nogle nye venner.

Jeg vil ikke vove at påstå at jeg aldrig keder mig men det yderst sjældent...det betyder dog ikke at jeg ikke føler for dem der gør.
Det er faktisk rædsomt at kede sig.

Når jeg når dertil hvor jeg føler at nu er det da lige på randen af at jeg keder mig mig, så gør jeg altid det stik modsatte...af hvad fornuften ville råde een til.

Nu kan det være at det KUN virker på mig - men det kunne jo være jeg kunne inspirere andre til også at være lidt "gakkede" !

Det er nemlig ikke sundt at være så fornuftig hele tiden...og altid at vælge det mest nærliggende er "rigtige" man kan komme i tanker om ...for det er jo i bund og grund komplet kedeligt.
Ikke ?

Eksempel:
En dag hvor jeg havde det som bare ...(censureret)...og tænkte nu kan det være nok !
Jeg havde ikke lyst til noget som helst. Det var ligemeget HVAD jeg fandt på, så tænkte jeg ØV nej, det er også bare kedeligt !

Jeg tog en dart pil.
Bestemte mig for at uanset hvad den ramte når jeg kastede den op i luften, så skulle jeg undersøge dette nærmere som om jeg var en journalist, detektiv eller researcher.
Hvad var det ? Hvor kom det fra ? Hvem opfandt det ? Hvorfor ?
Ret gakket ikke ?

Så ramte dartpilen tilfældigvis et spillekort. Det lå på gulvet ovre i en krog.
Altså: Nu lød opgaven på at finde ud af hvor kom spillekortene fra ?
Hvem opfandt dem ? Hvornår fandtes der et sæt spillekort første gang i historien, med det udseende som vi kendet det idag ?

Joh ? Det vidste jeg da faktisk heller ikke noget om !
Og så gik jeg i gang. Fast besluttet på IKKE at give op før jeg fandt alle svarene.

Det kan nok være jeg kom ud i en spændende og overraskende verden.

Det var ikke så meget resultatet af min søgen der var interessant, som den lange rejse jeg kom ud på og alle de mennesker jeg mødte, mens jeg gravede i bøger og gamle sager i min jagt på spillekortets oprindelse.
Jeg ville aldrig havde fundet på det...hvis ikke jeg havde gjort noget "gakket"
Og tro mig der var mange heldige "bivirkninger" ved den rejse...og jeg glemte helt at jeg kedede mig og mødte en masse sjove mennesker, jeg ellers aldrig ville have mødt.

Så kast "dartpilen!" og se hvad hvad den rammer !
Knuser
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2009, 21:15   #19
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Men i lange perioder har jeg simpelthen ikke koncentrationen pga. tankemylder pga. angst og depression. Når der er alt for meget uro i mit liv, så har jeg simpelthen ikke overskud til de ting. Men jeg håber jeg finder overskud en dag... også til at få nye interesser ind i mit liv.

Håber I kan bruge mine ord til noget
jeg følger også meget tæt med...jeg er dog hverken flex'er eller FP'er...men er i jobprøvning for at se hvad der skal ske...

jeg har det som dig hla72....
tankemylder - uro i kroppen
jeg håbede faktisk at en hobby kunne det aflede den uro ? men det er som om at uroen og tankemylderet gør det svært at fokusere og holde fast i det man i teorien ved er godt for en og som måske kan afhjælpe uroen...?
jeg har fx en pony som jeg er helt utrolig glad for. men nogen gange kan jeg ikke fastholde mig selv i at det er godt for mig at gå ud til hende...så går jeg rundt og rundt med mit tankemylder uden at jeg rigtig kan komme ud af det...
sådan en dag har jeg haft i dag...og det har været helt og aldeles træls ;-/
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2009, 13:08   #20
Angel
Ved at vænne sig til K10
 
Angels avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2009
Lokation: Høje Taastrup
Alder: 64
Indlæg: 21
Styrke: 16
Angel er ny på vejen
Akrylmaleri

Jeg er for få måneder siden gået i gang med at male akrylmalerier. Jeg har aldrig malet eller tegnet før i mit liv. Jeg googlede billeder af noget jeg var interesseret i og fandt billeder og malede mit eget ud fra hvad andre har gjort. Det er også godt at låne en stak kunstbøger på biblioteket. Kan man ikke bestille bøger og få dem bragt hjem?

Det startede med at jeg manglede et billede på væggen. Supermarkederne har ofte tilbud på lærred, maling og pensler. Men det er ikke nødvendigt at male på lærred og de færreste har vel plads til flere billeder på væggene. Så jeg maler på karton, som jeg klipper ud af emballage, fx morgenmadspakker.

I sommer var jeg på højskole og lærte teknik i en uge, og her i vinter har jeg meldt mig til 10 gange malerkursus med forskellige teknikker. Man får op til kr. 550 i tilskud til aftenskolekursus. Jeg ved godt at det kræver at man magter at gå ud. Men jeg kom rigtig langt med malerierne alene derhjemme.

Denne danske kunstner viser tydelige udsnit af forskellige teknikker, klik rundt på sitet: http://galleri-noer.noernet.dk/page.php?page=index

En rigtig god og tydelig instruktion i hvordan man maler med akrylmaling. Bob taler engelsk, men du kan få meget ud af at kigge på billederne: http://www.youtube.com/watch?v=60YK2...eature=channel

Mal de smukkeste blomster på en supernem måde: http://www.youtube.com/watch?v=hyi-Y2ATjoA

Jeg håber du finder noget der kan give dig indhold i hverdagen og som du kan slappe af med - især tankerne. Det er sjovt at have en hobby hvor man arbejder videre over flere dage, for så går man og tænker på hvad der skal ske og får inspiration i hverdagen. Og de tunge tanker er der ikke plads til mens man har det sjovt.

Men trænger du til at snakke med andre kan du og dine venner bruge Skype. Det er helt gratis. Du skal bruge et headset med mikrofon og hovedtelefon, og har I web kamera kan I se hinanden og vise hinanden ting. Det er nemt at installere og bruge. Du har børn de kender måske Skype og kan hjælpe dig igang. Måske finder du venner over internettet, også i udlandet, som har samme interesse som dig.

Angel
__________________
Livet måles ikke ved antallet af åndedrag vi tager, men af de øjeblikke der tager vejret fra os.

Sidst redigeret af Angel; 04-10-2009 kl. 13:15.
Angel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
keder mig Ukken Dit og Dat 9 02-11-2012 08:29
Jeg keder mig. Aase Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-11-2007 18:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension