|
Forside | Nyttige Links | Tilmeld Dig Her | Blogs | FAQ | Kalender | Søg | Dagens indlæg | Markér alle forums som læst |
Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet. |
|
Emne Værktøjer | Visningsmetode |
09-10-2016, 10:39 | #11 |
Hvor skulle jeg ellers være
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Styrke: 10 |
En af mine skånebehov er at jeg ikke kan bruge mig højre arm ret meget før jeg får hammer ondt i den. Og jeg bliver meget hurtig træt, så hvis jeg f.eks. skal have kundekontakt skal der være en anden ud over mig som kan tage over.
Jeg har fået tilknyttet en jobkonsulent og vi går efter kontorarbejde - en ekstra person som kan hjælpe hvor der er mest behov for det de forskellige dage. |
09-10-2016, 11:48 | #12 | |
Lever på K10
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Citat:
Har der været overvejet pension til dig ? |
|
10-10-2016, 10:12 | #13 |
Hvor skulle jeg ellers være
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
På et tidspunkt tænkte jeg, at jeg måtte være berettiget til førtidspension. Der er ikke nogen udviklingsmuligheder og jeg har svært ved at få det til at hænge sammen herhjemme. Ting som rengøring og varm mad gør jeg ikke ret tit. det giver nogle ret store begrænsninger når man skal hvile/sove hver eftermiddag.
Kommunen mener selvfølgelig det modsatte. Bortset fra et fejl match har jeg været rigtig glad for de 2 praktikker jeg har været ude i. Det har været rart at skulle noget og jeg har nydt at være sammen med andre mennesker og tale om helt almindelige ting. Når man bor alene kommer økonomi og sygdom hurtigt til at fylde alt for meget. Jeg har spurgt ankestyrelsen hvor grænsen går til at man har en meget begrænset arbejdsevne - og der er ikke et bestemt timetal som er afgørende men en helhedsvurdering. Så nu ser jeg hvad der sker og tager den derfra. |
10-10-2016, 22:38 | #14 |
Elsker at være her på K10
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Styrke: 9 |
Hej
Hvis man er flexjobber, uden job PT.. hedder det så ledighedsydelse, eller har jeg misforstået? Eller er lønnen den samme, fra det øjeblik man er tilkendt flex? Er "man" meget bundet af kommunen på flex? Eller kun når man er uden job, eller skifter job? Hvad hvis man finder et job, med mindre timer, end det man er visiteret til? |
11-10-2016, 11:19 | #15 |
Hjemmevant på K10
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
indkomst som ledig fleksjobber
Ja, du får ledighedsydelse som ledig fleksjobber.
Beløbet afhænger af flere ting. Jeg var på kontanthjælp som forsørger, da jeg blev godkendt til fleksjob. Min ledighedsydelse blev derfor det samme beløb, bare med det nye navn ledighedsydelse. Og så grelt mit yngste barn blev 18 og jeg fortsat var ledig, så vil beløbet falde svarende til kontanthjælpsmodtagere uden forsørgerpligt. Nu er jeg ansat i fleksjob og hvis jeg skulle gå hen og blive ledig, vil min ledighedsydelse blive højere end sidst jeg var ledig, da jeg opfylder reglen om, at have været ansat min. 9 mdr. Og det beløb falder ikke, selvom ens børn bliver 18. |
11-10-2016, 12:50 | #16 |
Webmaster
|
Hvis du finder et job med mindre timer end det du er visiteret til så er det op til kommunen om de vil oprette det som et fleksjob..
Du kan sagtens tage jobbet med det mindre timetal...også selvom kommunen ikke vil oprette det som et fleksjob....du vil så blive trukket efter de gældende regler i din ledighedsydelse....du skal samtidig stå til rådighed for et fleksjob på de timer du er visiteret til hvis kommunen skulle tilbyde dig et...hvilket de næppe vil i denne tid... Vælger kommunen at oprette jobbet med der mindre timetal som fleksjob...så skal du ikke stå til rådighed for andet job fremover...
11-10-2016, 19:46 | #17 |
Hjemmevant på K10
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Min jobkonsulent sagde på et tidspunkt, at der er for mange fleksjobbere, som er ansat langt under det timetal, de er visiteret til og det vil de ændre på.
Det gælder jo nok for fremtidige fleksjobber e |
22-08-2017, 20:05 | #18 |
Lever på K10
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Styrke: 17 |
Jeg kunne, med en periodes forberedelse ved klaver kunne gå ud og søge timer som musiklærer (min baggrund), men har ikke måttet (få forberedelsestid) i 17 år - med job på hånden - og sandelig heller ikke nu, som flekser. Det er min uddannelse og kommunen har selv investeret i revauddannelse, som skulle give mig de papirer, jeg manglede - men ikke tale om, at jeg må komme i nærheden af at bruge den!
|
22-08-2017, 20:58 | #19 |
Jeg bor her på K10
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Styrke: 18 |
der findes pedeller, avisjob og pedagoer, her inde på under 3 timer
|
22-08-2017, 22:33 | #20 | |
Lever på K10
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Citat:
Det er jo lige ved, at man ved hvert fremmøde bruger al tiden at præsentere sig og høre hvad der er sket siden sidst, og dermed ikke får tid til at arbejde. |
|
Emne Værktøjer | |
Visningsmetode | |
|
|