K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2011, 21:20   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hvor mange arbejdsprøvninger skal der til??

Hejsa, ja overskriften siger jo det meste.

Jeg har diverse skånehensyn der gør at kontor-job er det eneste for mig. Dette anerkender kommunen, så de ved jeg ikke kan sendes ud i alle mulige erhverv!

Mit spørgsmål er derfor hvordan reglerne er mht. hvor mange steder / arbejdsprøvninger man skal igennem før man kan blive tilkendt fleks??

Jeg har forstået at under "normale" omstændigheder skal flere erhverv afprøves, men efter hvad SB siger og min egen læge så er der kun den ene mulighed.

Jeg er rigtig glad for at være der hvor jeg er nu. og jeg ved at det ville kræve ufattelige resurser for mig at starte nyt sted igen og igen.

kan man godt få tilkendt fleks efter arbejdsprøvning et enkelt sted??
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 21:50   #2
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Kan man godt få tilkendt fleks efter arbejdsprøvning et enkelt sted??
Det gjorde jeg; var i 8 uges arbejdsprøvning i et erhverv, der lå langt fra mit eget sædvanlige - og kombineret med en udførlig og grundig ressourceprofil incl. diverse lægelige udtalelser var det nok.
Men jeg tror det kommer meget an på forskellige ting.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 21:55   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du ikke allerede gør det, så begynd nu, på at skrive en udførlig dagbog, både over arb.tid og fritid, dagbogen er din dokumentation for hvordan dit liv hænger sammen.

Se f.eks. her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 14:38   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tja, der skal lige så mange arbejdsprøvninger til som det tager for at få en klar afklaring af din arbejdsevne.

En positiv ting er at det er afklaret at eneste mulighed er kontorarbejde - det må immervæk fremme afklaringen af din sag.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 18:57   #5
Anette71
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 8
Styrke: 0
Anette71 er ny på vejen
Jeg afslutter min første arb.prøvning i næste uge, fik af SB at vide, at jeg skulle ud i en ny. Plus at jeg skulle have lavet en specifik lægeerklæring.

Men nu ringede hun den anden dag og sagde, at på baggrund af den lægeerklæring, så skulle jeg ikke i en ny prøvning og jeg ville blive visiteret til et flexjob.
Anette71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 09:39   #6
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Min jobkonsulent ringede lige igår og fortalte at han, min sb og chefen hvor jeg er i arbejdsprøvning, er blevet enige om at forlænge min kontrakt med 6 mdr Det er jeg rigtig glad for!!!

det er et godt sted at være, jeg er faldet godt til! de siger jeg passer godt ind derude og de er glade for mig det er bare så fedt

Chefen sagde også at uden han kunne love noget så er det ikke udelukket at der er en fremtid for mig hos dem der jublede jeg jo indeni og han har sagt det samme til kommunen!

så nu er mit håb, mi store drøm!! at det går godt det næste halve år, jeg får mit fleksjob og at der er arbejde til mig bagefter!

Bare jeg dog kan få arb. indtil jeg er berettiget til ledighedsydelse, så jeg kommer ud af kontanthjælpssystemet og på rimelig vis igen kan sørge for mine 2 piger økonomisk!! det fortjener de!

rigtig god weekend til jer alle
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 09:42   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
weee, krydser ALT hvad krydses kan -for at det må gå dig(OG dine piger) godt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 13:30   #8
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
weee, krydser ALT hvad krydses kan -for at det må gå dig(OG dine piger) godt
Tak skal du have Var pænt af dig Og i lige måde da (men ved ik om du har piger) ha ha
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 14:34   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Min jobkonsulent ringede lige igår og fortalte at han, min sb og chefen hvor jeg er i arbejdsprøvning, er blevet enige om at forlænge min kontrakt med 6 mdr Det er jeg rigtig glad for!!!

det er et godt sted at være, jeg er faldet godt til! de siger jeg passer godt ind derude og de er glade for mig det er bare så fedt

Chefen sagde også at uden han kunne love noget så er det ikke udelukket at der er en fremtid for mig hos dem der jublede jeg jo indeni og han har sagt det samme til kommunen!

så nu er mit håb, mi store drøm!! at det går godt det næste halve år, jeg får mit fleksjob og at der er arbejde til mig bagefter!

Bare jeg dog kan få arb. indtil jeg er berettiget til ledighedsydelse, så jeg kommer ud af kontanthjælpssystemet og på rimelig vis igen kan sørge for mine 2 piger økonomisk!! det fortjener de!

rigtig god weekend til jer alle
Vil kommunen forlænge de 6 mdr., så sørg for at få at vide, hvad målet egentlig er at du skal være der yderligere i 6 måneder.... Jeg synes 6 måneder er lang tid. Nu ved jeg ikke hvor længe, du har været der nu. Jeg var i arbejdsprøvning i 9 måneders tid, før jeg blev afklaret. Inden da var jeg på revacenter i nogle måneder. Det var nok i mit tilfælde, inden jeg blev fleksjobber. (jeg kom fra kontanthjælp i starten)

Hvor mange måneder osv... det kommer an på, hvilken målgruppe, du er i efter § 2 i beskæftigelsesloven (der er 10 målgrupper): https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=128679#K2

Ved du hvilken målgruppe, du er i, så kig videre her, hvor meget de kan sende dig ud i (se kapitel 11 om varighed):
https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K11
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 09:30   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg håber virkelig at det går for dig, som du ønsker.

Men kan ikke lade være med at se det som en fed fidus, for de arbejdsgivere, der ELSKER gratis arbejdskraft.

Derfor er der LOV om, hvor længe man må være på arbejdspladsen, før job skal tilbydes.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange job SKAL man søge com flex visiteret ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 20 20-07-2013 20:16
Hvor mange timer skal arbejdsgiver betale for? JPM Spørgsmål ang fleksjob 5 28-03-2011 13:53
Hvor mange jobs skal jeg søge? Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2011 10:32
Hvor mange penge skal man have til sig selv? Helenevind Alt det andet 18 07-12-2009 16:55
Hvor mange arbejdsprøvninger? PB Spørgsmål ang fleksjob 13 09-11-2006 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension