K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2013, 01:46   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Lyder nærmest som en troll. I bliver spurgt om et ret klart spørgsmål.

Det er dig frit for om du vil lade være med at betale for vandregningen og så drikke vin, katte eller ræve ***.
Man kan s'gi da ikke drikke katte.

Medmindre, selvfølgelig, at man giver dem en tur i blenderen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 03:01   #12
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
katte- eller rævepis
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 12:42   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
katte- eller rævepis
Nååårh, det er jo en helt anden snak.

Undskyld, jeg ku' bare ik' la' være.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 13:40   #14
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Ville have været et emne at diskutere, men åbenbart ikke. Ret irriterende.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 15:24   #15
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
og pointen er?
Pointen er, at artiklen fremstiller vand som en luxusforbrugsvare, som folk frit kan vælge om de vil bruge eller ej. Hvor mange dage kan du leve uden vand?
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 15:43   #16
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Pointen er, at artiklen fremstiller vand som en luxusforbrugsvare, som folk frit kan vælge om de vil bruge eller ej. Hvor mange dage kan du leve uden vand?
Jeg kan leve meget længe uden vand. Er mere afhængig af el, men hvis jeg ikke betaler, så cutter de også strømmen.

Jeg kan ikke se i artiklen hvor det bliver fremstillet som en luksusvare.

Hvis vi skulle diskutere noget, så kunne man jo evt. diskutere om basale ting som el og vand burde gå over skatten og være fri for brugerbetaling.

Men da der nu engang er brugerbetaling nytter det jo ikke noget at folk bare kan lade være med at betale og så få gratis vand. Det går ud over alle andre.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 16:00   #17
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
hmmm..Prøv at lade være med at trække ud i toilettet i bare 3 dage, og fortæl mig så hvor lang tid du kan undvære vand.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 18:41   #18
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
hmmm..Prøv at lade være med at trække ud i toilettet i bare 3 dage, og fortæl mig så hvor lang tid du kan undvære vand.
Jeg vil kunne bruge toilettet 1 gang og så ville jeg så sagtens kunne finde alternativer. Intet kritisk.

Hvis strømmen ryger i længere tid vil jeg have langt større problemer end bare at finde et toilet.

F.eks. rigtig mange penge værd af madvarer og drikke der ville gå i fordærv. Ingen mulighed for at have kølevarer. Nogen få af problemerne kan afhjælpes ved at finde et sted at oplade min smartphone og bruge den til kontakt. Plus jeg personligt ville miste en masse penge.

Men pointen er, at så længe det er noget du betaler for, så skal du også betale for det.

Men ok, hvad mener du alternativet er?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 19:41   #19
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Skal vi skære det ud i pap?


Som jeg har været inde på i andre indlæg, så lever vi åbenbart i en tid, hvor det er politisk comme il faut at styre ud af den tangent, der skaber øget afstanden imellem rig og fattig.

Det i sig selv giver grobund for social uro ... og på et tidspunkt kan tønden måske futte af som under den franske eller russiske revolution.

Det fører så tilbage til at velfærdsstaten som sådan er et fænomen skabt som en forsikring imod at den sociale uro, den ikke ender der, hvor der bliver vendt op og ned på de herskende politiske og materielle magtstrukturer.

Mogens Løkketofte har åbenbart set lyset og var inde på det for nylig i TV med reference til sydeuropa ... om resten af Tingets ærede medlemmer ... når dertil inden det bliver for sent, det er ikke til at afgøre ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 20:29   #20
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
BULLSEYE!!!

Skulle ellers lige til at lege Jørgen Clevin, men det kan ikke siges meget bedre.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvorfor ikke bare afskaffe førtidspension MTVRV1 Politik og Samfund 3 26-02-2012 19:29
Ministre drukner i rødvin og chokolade buster Politik og Samfund 0 08-12-2010 10:09
Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver.. N.N Din historie 21 03-03-2009 16:56
Hvorfor er jeg pludselig ikke berittiget? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 16 28-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension