K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 22:45   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg går stærkt ud fra at det er med kontanthjælp, fordi de sammenligner det med de lediges ret til ferie, og de har ferie med dagpenge.
Ja, sådan tænkte jeg også. Men spørgsmålet har været lidt op og vende herinde......

Synes også den nye regering har taget et skridt i den rigtige retning. Jeg var ellers meget sure på dem i begyndelsen, men er begyndt at tø lidt mere op.....de har jo også kun siddet to mdr.

Glæder mig til skattereformen hvor skatten skulle sænkes markant på arbejde. Det glæder mig på de lavtlønnedes vegne - og alle andre hvor det gør en forskel.

Men pensions og fleksreformen er nok det jeg er mest spændt på!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 10:17   #12
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
spøjst

Det er altså nogle underlige poster nogle af dem

Det Kongelige Teater og fire andre store teatre får samlet set 176 millioner kroner i perioden 2012-2015. (yes lad os endelig komme flere penge i kultur, det er helt sikkert dem der trænger mest)

Checken udgør 280 kroner årligt skattefrit og tildeles personer med en indkomst på op til 212.000 kroner

YES, vi bliver jo nærmest rige, måske det havde været bedre at give kulturen bare en lille smule mindre, og de mennesker der faktisk har brug for det lidt mere... bare en tanke.

Er der nogen der ved om de 212.000 er begges indkosmter i et forhold, eller om det er regnet ud efter den der får pension?

Uha jeg ved slet ik hvad jeg skal bruge alle de mange rare ekstra penge på hver måned.... måske ungerne skal have en ekstra slikkepind hver fredag til disney sjov
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 15:16   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej de 280 kr om året kan jeg altså heller ikke se pointen i, det er jo 23 kr ekstra om måneden...........................??

Jeg er da helt sikker på at skatter og afgifter, el og varme mm, laaaaaangt overstiger de der 23 kr som skulle dække noget.

Latterligt beløb, fatter ikke hvem dælen der har siddet og regnet ud, at WOW HER kan vi vitterligt gøre en forskel. De fattigste ska' da have 23 kr mere om måneden, dét kommer da til at lune - sikke en mærkesag??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 15:53   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Helene .. det har enhedslisten.. og de var smadder stolte af at kunne give de lavest lønnede et beløb
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 17:25   #15
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænkte, ved du noget om, om kontanthjælpsmodtagerne kan holde 5 ugers ferie MED kontanthjælp, eller er det mon 5 uger uden??
Det er MED kontanthjælp, og de må også rejse ud af landet.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 20:23   #16
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Hej Lunasdatter.

Den grønne check som er blevet vedtaget, bliver først udbetalt i år 2013. Så du må væbne dig med tålmodighed.

Regeringen skal jo lige ha indkomst - via øgede priser på sukker, slik, is, sodavand, spiritus, tobak og lign. Så de har penge til at betale den grønne check med.

Og de 24 kr. den giver os månedligt, forsvinder i de øgede udgifter på de alm. fødevarer vi har brug for og råd til.

På den ledighedsydelse jeg får, er der i alt fald ikke råd til at spise sundt eller økologisk.

Egentligt burde det være os, der skulle styrke vores sundhed ved at spise sundt.

Men det er kun dem der har bedre indkomst, der har penge i overskud til at spise sundt og økologisk.

Desværre bliver vores rådighedsbeløb mindre, fordi alt. ikke kun mad stiger i pris, og vores ydelse ikke stiger tilsvarende.

Suk ...........
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 20:41   #17
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hvis jeg husker rigtigt, blev den grønne check indført som en kompensation for stigende energiafgifter, altså på el og varme, og ikke for stigende mad-energi-afgifter (joule/kcal) Hvis varmen alene igen stiger med 10% til 1.1.12, som den gjorde 1.1.11, så er de 280kr LÆNGE væk. Så derfor intet til overs her til at kompensere for andre afgifter. Men ok, jeg hverken ryger eller drikker (alkohol i al fald). OG jeg er på slankekur, sååååe...

Men derudover synes jeg ændringerne på kh- og beskæftigelsesområdet er fantastiske! Ikke mindst, fordi de symbolisere et holdningsskifte: gulerod frem for pisk! Og flere rettigheder og muligheder! Dét er da positivt!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 20:47   #18
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Hej Lunasdatter.

Den grønne check som er blevet vedtaget, bliver først udbetalt i år 2013. Så du må væbne dig med tålmodighed.

Regeringen skal jo lige ha indkomst - via øgede priser på sukker, slik, is, sodavand, spiritus, tobak og lign. Så de har penge til at betale den grønne check med.

Og de 24 kr. den giver os månedligt, forsvinder i de øgede udgifter på de alm. fødevarer vi har brug for og råd til.

På den ledighedsydelse jeg får, er der i alt fald ikke råd til at spise sundt eller økologisk.

Egentligt burde det være os, der skulle styrke vores sundhed ved at spise sundt.

Men det er kun dem der har bedre indkomst, der har penge i overskud til at spise sundt og økologisk.

Desværre bliver vores rådighedsbeløb mindre, fordi alt. ikke kun mad stiger i pris, og vores ydelse ikke stiger tilsvarende.

Suk ...........
Ja, tænkte det nok ....

Det der med at det er dyrt at leve sundt... - jeg taler godt nok ikke om økologi - men fedtfattigt og frugt og grønt...

Jeg har i 14 dage prøvet hvor mange penge det kostede mig mere... og jeg har sørme penge i overskud..

Jeg har købt hvad der nu var på bud i Fakta - Føtex - Rema1000 og Lidl.. det er de butikker som ligger i gåafstand fra mig...

Jeg har så også droppet alt hvad der hedder hvidt brød.. sukker og stivelsesting.. (ris - pasta osv )

Først så har jeg tabt mig 4 kg... og det er jo også skønt.... og så har jeg overskud på pengene.. og jeg har overhovedet ikke sultet..

Så det er godt nok noget jeg vil tage til mig for eftertiden.. for køber man en gang fars med 2-7% fedt.. så svinder bøfferne ikke ret meget.. hvis man køber fars med den høje fedt % så bliver det til nogle små gnallige..

Så jeg forventer også at jeg vil kunne leve sundt i 2012 ( nu ryger jeg heller ikke.. så der er allerede sparet ..) .. og der kan sgi gå en sport i at spare
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:35   #19
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænkte, ved du noget om, om kontanthjælpsmodtagerne kan holde 5 ugers ferie MED kontanthjælp, eller er det mon 5 uger uden??
Det er med kontanthjælp.

Her er hele teksten

Citat:
Kontanthjælpsmodtagere skal have mulighed for at holde ferie
I dag har kontanthjælpsmodtagere som udgangspunkt ikke ret til ferie på kontanthjælp.
Regeringen og Enhedslisten er enige om at sikre, at kontanthjælpsmodtagere får ret til ferie,
således at de i 5 uger om året undtages fra kravet om at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
Der vil være tale om en ret til ferie i 5 uger årligt for kontanthjælpsmodtagere, der har modtaget kontanthjælp i 12 sammenhængende kalendermåneder. De 5 ugers ferie skal holdes i lø-
bet af de næste 12 måneder
. De kan ikke holdes i forbindelse med et ansættelsesforhold efter kontanthjælpsforløbet.
Feriens placering skal aftales nærmere mellem den enkelte og kommunen, idet der skal tages hensyn til både beskæftigelsesindsatsen og personens øvrige forhold, herunder placering af familiens ferie. Eventuel optjent ferie med feriegodtgørelse skal afholdes forud for ferie
på kontanthjælp.

I dag har kontanthjælpsmodtagerne en friperiode på en måned, hvor den pågældende ikke er
omfattet af rådighedsforpligtelsen, hvis kontanthjælpsmodtageren er i et aktiveringsforløb, der 38 Aftaler om Finansloven for 2012 · November 2011
har en varighed på mindst 12 måneder. Der kan fremover ikke både holdes en friperiode efter
aktiveringsreglerne og ferie.
Initiativet træder i kraft 1. april 2012.
Det er citeret fra side 37 i finanslovsforslaget som er her http://www.fm.dk/Publikationer/2011/...or%202012.ashx
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:41   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det var dejligt du fandt det frem, mange har jo brug for den information!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
alt det igennem for hvad..? bellochrisalou Spørgsmål ang fleksjob 3 25-03-2009 23:25
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre.... cape Din historie 3 24-01-2009 20:38
Finansloven 2008 bo m Politik og Samfund 1 06-03-2008 18:36
finansloven !!!! Stella Politik og Samfund 8 06-02-2008 12:34
Pensionen er gået igennem Cowlady Din historie 4 30-04-2007 19:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension