K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2009, 15:13   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du prøver at søge her på siden, vil du opdage, at der "snydes" med tallene.

Danmarks Statistik har i mange år slet ikke haft ledige på ledighedsydelse som arbejdsløse. Det er mindst 10-15.000.

Ledige fleksere på starthjælp og kontanthjælp kan slet ikke findes nogen steder.

Aktiverede på kontanthjælp indgår ikke i statistikken som arbejdsløse.

Sygemeldte på sygedagpenge heller ikke.

Sådan kan jeg blive ved og ved.

Men ja, jeg tror på, at du har fundet de tal, og at du har læst rigtigt, men statistikkerne kan altså vrides og vendes, som det passer den siddende regering, så det passer til den politik, den vil føre.

Lige nu handler det om at få udenlandske arbejdere til landet, så man kan presse lønningerne i bund hos danskerne.

Prøv blandet andet at tjekke denne hjemmeside.... www.noegletal.dk

I 2006 modtog 8,7 procent kontanthjælp (af SAMTLIGE i landet mellem 17 og 66 år).

Og 65,6% af landets befolkning er mellem 17 og 66 år.

5.500.000 : 100 x 65,6 : 100 x 8,7 = 313.896 på kontanthjælp i 2006

Lidt færre i 2007. Måske ikke alle har fået kontanthjælp hele året, men det er da voldsomt mange.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 11-02-2009 kl. 15:23.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 20:36   #12
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Tak for svaret

Men hvis vi nu holder alle dem, der ikke tæller med, udenfor arbejdsløshedstallene, så er der stadig flere arbejdsløse før kontra nu.

Altså forskellen på før og nu, er et tal, hvor alle os (den gruppe vi taler om) er udenfor. Så vi var udenfor i 2003 og er det også i 2009.
Vi tæller ikke med nu, men det gjorde vi heller ikke før.

Men var der ikke så mange af os i 2003 så?

Jeg opgiver at regne på det, men i kolde tal, er der færre arbejdsløse nu end i 2003 og derfor ingen grund til panik.

Det er lidt som ham, som købte et hus i 2003 til 2 millioner, huset blev i 2005 vurderet til 4 millioner og nu i 2009 kan det sælges for 3 millioner.
Har manden tabt en million eller har han tjent en million?

mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 21:27   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mokkasine Se meddelelser
Tak for svaret

Men hvis vi nu holder alle dem, der ikke tæller med, udenfor arbejdsløshedstallene, så er der stadig flere arbejdsløse før kontra nu.

Altså forskellen på før og nu, er et tal, hvor alle os (den gruppe vi taler om) er udenfor. Så vi var udenfor i 2003 og er det også i 2009.
Vi tæller ikke med nu, men det gjorde vi heller ikke før.

Men var der ikke så mange af os i 2003 så?

Jeg opgiver at regne på det, men i kolde tal, er der færre arbejdsløse nu end i 2003 og derfor ingen grund til panik.

Det er lidt som ham, som købte et hus i 2003 til 2 millioner, huset blev i 2005 vurderet til 4 millioner og nu i 2009 kan det sælges for 3 millioner.
Har manden tabt en million eller har han tjent en million?

Jeg tror der er rigtig mange facetter af alle disse tal for at være helt ærlig.

Det er jo ikke ulogisk, at når vi har højkonjuktur, at så kommer der mere produktion, og så skal der bruges flere hænder og deraf falder ledighedstallet... hjort vil jo gerne have os til at tro, at det skyldes hans massive pres, at pladserne så også er blevet besat, men den kan vi vidst diskutere med ham til han en dag kradser af.

Men om vi er flere syge i dag?... ja det tror jeg faktisk vi er, for med det massive pres hjort har skabt på syge, og det pres regeringen har gjort på fattige, og udvidet grænsen mellem rig og fattig, det skaber psykiske problemer af mange årsager... der er kommet en markant stigning i psykiske syge, og jeg er overbevist om, at meget skyldes det hæsblæsende tempo, og det massive pres fra regeringen om ARBEJDE ARBEJDE ARBEJDE!

Så er der bla.a. også kommet mere styr over psyksiske diagnoser, og de stilles i et større omfang, nok netop fordi det massive pres fra regeringen gør disse personer mere synlige som syge... her tænker jeg på ADHD, Asperger, Tourette, Skizofreni, Borderline, Personlighedsforstyrrelser osv. Når man hele tiden forventer mere og mere af arbejderne, så ender disse udenfor, da de fleste ikke kan kapere så store forandringer, og den omstillingsevne der skal til for at klare sig. Man skal jo i job i dag kunne omstille sig fra det ene øjeblik til det andet.

Der er så mange aspekter i de ledighedstal, at det er umuligt at finde årsagerne til dem tror jeg... men vi kan med sikkerhed se hvilke grupper der bliver talt med, og det er et faktum, at mange som slet ikke er i ordinært arbejde, ikke tælles med som ledige, og det er for dårligt!

Jeg er næsten 100% sikker på, at dette er grunden til, at Hjort gør som han gør... fordi han har lugtet, at han fiktivt kan holde ledighedstallet nede for befolkningen, ved at sørge for at så mange ledige som muligt ryger over i disse grupper der er "i arbejde"... fleksere, aktiverede osv...

Hvor megen forskel denne svinestreg giver af forskel på ledighedstallene kan jeg ikke svare på, men det tal du ser givet af Hjort... det passer i hvert fald IKKE, og det er HØJERE end det ville have været hvis disse "ledige arbejdende" var talt med.

Hjort er så glad for sin flexicurity model... jeg tror rent faktisk han er forelsket i den, og sover med den om natten... men nu har han fået øjnene op for, at dens indbyggede livsgaranti kun handlede om højkonjukturer, og at intet varer evigt... det er jo i sig selv IKKE så godt, når man for hele omverdenen har pralet med at have opfundet ledighedens udryder! ... hans model begynder at være lidt mølædt, men han prøver af alle jordens kræfter at holde den ovenvande sammen med Fogh...

Men det er dømt til at fejle... Hjort's "Titannic" er stødt ind i lavkonjukturens isbjerg, og alle de rige selviske skidderikker er ved at rede sig alle redningsbådene så vi andre kan synke ned med skibet... Vi kan så kun håbe, at Hjort er sin kaptajn-status værdig, og går ned med sit skib, men jeg tvivler...

Sidst redigeret af Razmo; 11-02-2009 kl. 21:36.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
a-kasse og kontanthjælp bruger2013 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 14-05-2013 14:01
A-kasse Storm67 Spørgsmål ang fleksjob 6 07-11-2011 14:35
Webportal: borgere i fare ved arbejdsløshed buster Politik og Samfund 20 30-03-2011 05:19
Stigende aktivering bag faldende arbejdsløshed i a-kasserne buster Politik og Samfund 4 16-09-2010 11:11
LAv arbejdsløshed koster dyrt i sygedagpenge Trine Politik og Samfund 1 09-07-2008 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension