K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2009, 02:07   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
De grådiges hetz

Nu skal der åbenbart hetzes fra de grådiges side.

Citat:
Leder: De umættelige

Kunne man forestille sig en parole, som handlede om en dybfølt tak for, at det offentlige brødføder 900.000 ansatte i offentligt regi foruden dagpengemodtagere, kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister, folkepensionister og delvist SU-modtagere?
Citat:
...man ikke hører noget til dem, som får. Det giver et fortegnet billede af virkeligheden, og det er dette fortegnede billede, som vi i dag og den kommende uge vil prøve at rette op på med artikelserien: ”Hvor bliver pengene af?”
http://jp.dk/meninger/leder/article1580950.ece

Jamen, hvor er det synd, at millionaflønnede med firmabetalte (skattefradragsberettiget) og masser af rødvin i kælderen, og med ALT betalt i sundhedsforsikringer, osv. osv. ikke er blevet hørt.

For selvfølgelig råber folk ikke så højt, når de hetzes i aktivering på sultetakst og må gå sultne i seng og ikke har sundhedsforsikring, så man kommer forrest i køen, men må gå i ÅREVIS med diverse skavanker... og alligevel arbejde GRATIS.

Jo, hvor mon pengene bliver af? Er de ved et uheld kommet til at give Bagger(e) deres penge i stedet for til Skat?

Er der for mange, der i årevis er blevet pisket på arbejdspladsen, så der ikke kan pines mere ud af dem?

Det er jo ikke, fordi det er kontanthjælpsmodtagere, der omtales mest i JP... eller den lavtlønnede sosu-assistent, der knokler, så blodet sprøjter ud af neglene for at passe de ældre.

Men... meget kan selvfølgelig gøres bedre. Der er jo IKKE behov for det enorme bureaukrati, som vores nuværende regering har skabt.

At udfylde papirer og flytte papirbunker giver jo ikke pasning af de ældre.

Men det er jo regeringens ønske... på alle områder... papir, papir, papir, mens det rigtige arbejde IKKE kan blive udført.

Lad os få en regering, der vil gøre noget for mennesker i stedet for papir-kontrol-tyrranni.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 02:36   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg gad godt se en af de JPere leve af 2000 kr om måneden og være syg.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 19:34   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Enten er den, der har skrevet den leder i JP mere end 40% dummere end brugt kattegrus, som Maj-Britt, så rammende har udtrykt det i en anden sammenhæng .... eller også er der tale om en samlet strategisk fordrejning af samfundsdebatten .....

Desværre tror jeg mest, der er tale om det sidste

Man behøver ikke at have læst særlig mange bøger, for at vide hvorfor samfundet idag ser ud som det gør.
Man kan bare læse Herman Knudsen: "Disciplinering til lønarbejde" 1980 AUC, Aalborg Universitetsforlag.
Der næst Iver Hornemann Møller, Jens Lind & Henning Hansen: "AKTIVERING - Disciplinering til arbejde -, som "bla-bla" for ganske nylig anbefalede os at læse (tusinde tak bla-bla ).
Hvis man så ikke er så stiv ud i de økonomiske teorier kan jeg anbefale at google på bl.a Monetarisme .... En kort version: Historie - Monetarismen - studieportalen.dk, og man vil lynhurtigt opdage at regeringen NETOP sværger til denne teori
Og så runder man smukt af med at læse artiklen i "Arbejderen": Dagpengene er på dødsgangen. http://24.dk/artcle.jsp?articleId=3965, som Thelma satte et link til, og som omhandlede det en-strengede jobcentersystem i Tyskland, ja, så er man ganske godt informeret om HVORFOR vi (lønslaver, arbejdsløse, kontanthjælpsmodtagere syge og handicappede m.m.) ikke ligger og hulker vore taknemmelige tårer nede foran Borgen
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 25-01-2009 kl. 20:52. Årsag: tilføjelse af link
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 23:28   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kunne ikke have udtrygt det bedre.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 23:45   #5
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Jeg synes det er lidt spændende det de vil omtale i Jyllands Posten.
De vil få et svar fra mig hver dag, at jeg godt ved hvor pengene bliver af.
Den ene dokumentation efter den anden viser jo at de bliver brugt til administration,
Der er beviser på at når Hjort siger der bliver flere og flere syge, ja så er det løgn.

Så lad dem komme an. Jeg glæder mig over, at de overhovedet tør røre ved emnet.

Og 900000 ansatte. - til hvad?

Anna.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 00:04   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Alle de penge der bliver brugt på at jagte syge, i div arbejdsprøvninger, osv.
Og div lægeerklæringer, og når der så er gået år, forfra igen.

Det koster alt den velfærd vi kunne have istedet.

Jeg forstår godt nogen undre sig, når Fjog-reageringen påstår, at der aldring, er tilført kommunerne så mange penge, MEN TIL HVAD, jo at fastholde de syge, på billigst mulig ydelse, kun fordi de bare er nogle dovne hunde!

Jeg tror at Maj-Britt have nogle tal på dette misbrug!

Man vi betaler alle til dette cirkus over vores skattebilet.
Imens kommunerne hendter pengende hjem, til andre formål.

Husk, at kommunerne får refunderet alle arbejdsprøvninger, mv og div lægeerklæringer med 100%.
Dertil 65% af kontanthjælpen. FRA STATEN.
Derimod kun 35% af sygedagpenge, samt førtidspension.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2009, 12:29   #7
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Den første artikkel fra Jyllands Posten om "hvor bliver pengene af" omhandler daginstitutionerne.

http://jp.dk/arkiv/?id=1582123&eceExpr=Mindre%20tid%20til%20børnene"% 20/>&eceArchive=o

I dag handler det om skolerne.

http://jp.dk/indland/article1583253.ece



Jeg glæder mig til vi når til sygedagpenge området m.m

Det beviser nok trods alle de milliarder der pliver postet i velfærdsystemet, ja så er der ingen der kan mærke det. Kontrol og regler æder det hele op.


( Nå- Det første link virker heller ikke) men ikke så relevant for os.
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Initiativ til kamp mod den aktuelle hetz i medierne VibekeC Politik og Samfund 25 19-04-2012 00:24
KL kører massiv hetz mod handicappede ... phhmw Politik og Samfund 4 22-06-2010 11:55
KL er træt af hetz mod jobcentre bla-bla Politik og Samfund 4 27-04-2009 19:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension