K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2009, 22:07   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Tjek disse links!Værd at læse...

http://www.nychance.dk/
http://www.policy.dk/afklaring.pdf

Så kan man virkelig se hvad systemet mener om os...

God læsning!
mvh Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 22:58   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
NY CHANCE er afløses af ret og pligt for alle kontanthjælpsmodtagere til gentagen aktivering hver 6. måned.


http://www.cabiweb.dk/forside/genere...igt+til+tilbud
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 13:54   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Peacock
Det var virkelig interessant og lærerigt at læse. Tak for linket
mvh Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 20:49   #4
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
HMMMMMMM, mon ikke det offentlige har misforstået noget ????

Faldt lige over denne "tråd", og sørme om ikke der var noget jeg kunne bruge.....

"
Citat, fra Policy.dk med henblik på afklaring :

Borgeren er pt. ikke selvforsørgende. Dermed har borgeren og samfundet et
problem. Rationelt skal systemet finde frem til en løsning. Som led i en aktiv
arbejdsmarkedspolitik er målet, at borgeren igen bliver selvforsørgende.
Borgerens arbejdsevne skal afklares. Arbejdsevnen defineres som ”evnen til at
kunne opfylde de krav, der stilles på arbejdsmarkedet for at kunne udføre
forskellige konkret specificerede arbejdsopgaver med henblik på at opnå
indtægt til selvforsørgelse”.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

BORGEREN OG SAMFUNDET HAR ET PROBLEM ???????




Er det mig der er noget galt med, eller har jeg bare misforstået meningen med at betale skat til det offentlige, for jeg troede at man betalte til den "fælles kasse" for at de som havde, kunne give til dem som ikke havde, så jeg gik ud fra at hvis en borger i det danske samfund havde problemer, så havde det offentlige pligt til at hjælpe, så vedkommende kunne komme på fode igen eller kunne få lidt hjælp så man kunne få mad på bordet og kunne betale sin husleje, på trods af sin sygdom, men i disse "borgerlige" tider (det skal lige nævnes at jeg var en af de borgerlige`s trofaste støtter, indtil jeg "åbnede mine øjne" og så hvor vi var på vej hen )ser det ud til at alle, inde på "borgen" kun går op i at vi skal overlevere et samfund til vores børn......Hvad med dem der er invalide idag og har brug for hjælp ????????.

For at være helt ærlig......jeg er hamrende ligeglad med hvad der sker om 300 år, det kommer jeg jo ikke til at opleve alligevel, men hvis jeg fik den hjælp jeg havde behov for, NU....så kunne det da godt være at jeg kunne tænke lidt længere en kun på mig selv !!!!!!!

Sig mig lige engang.......hvoffor har jeg betalt indkomstskat i 38 år ???????????

Flere 100 tusinde kroner hvert år, lige indtil den dag hvor jeg på mine grædende knæ, måtte bede det offentlige om hjælp til forsørgelse, fordi jeg havde fået en sygdom som gjorde mig ude af stand til at forsørge mig selv ved at arbejde !!!!!.

Er det fordi "levebrødspolitikerne" skal have financieret alle deres rejser og "druksammenkomster" ?????

Eller er det fordi de skal dele ud til deres "velhaver venner" på de syge`s bekostning ??????

Eller måske der mangler et par statuer eller kulturhuse rundt omkring som de ikke har fået sat op endnu ???

Hvoffor fjerner man ikke politikernes livsvarige pension (OG DET GÆLDER DEM ALLE !!!! )de har jo den offentlige pension at leve af, og det må da være nok, det siger de jo til os, så kunne de "øremærke" pengene til de syge og vores problemer ville være løst, de kunne endda sætte førtidspensionen op også !!!!!!!!!!!!.


Jeg fik lige en "hjerneblødning"....undskyld.....

jeg følger en del med herinde, og skriver ikke så tit, men jeg bliver så gal i skralden over at se den urimelige behandling folk får i dagens Danmark, på grund af de forskellige kommuner og politikere`s forskellige ideer og gængse fortolkninger af gældende lovgivning.


Flextossen...som skal have behandlet sin FP i marts.......efter 2 år`s ventetid med diverse "afklaringsforløb"..
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 11:10   #5
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Syge er offer for regningens politik om tvangs aktivering

Kassetænkning hvor syge er offer for regningens politik om tvangs aktivering, hvor der kun er 3,7 % der kommer i ordinær arbejdet efter en tvangsaktivering.

En succes??!!!! Det var ikke for mig og dig???

Go`dag
Bla-bla


Se rapport om tvangs aktivering – disciplinering til arbejde. http://www.casa-analyse.dk/3358/2960 hvorfra rapporten kan downloads
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 19:27   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Her er et udsnit af ref. fra Hillerøds kommune fra Feb. mdr. 2009:

20. Tillæg til Beskæftigelsesplan 2009 - høring i Det lokale Beskæftigelsesråd, Hillerød (LBR)
00.01A15 - 2009/01080

Sagsfremstilling
Tillægget til Beskæftigelsesplan 2009 har været til høring i LBR.

LBR - med undtagelse af Dansk Arbejdsgiverforening (DA) - protesterer imod, at der bruges følgende formulering:

"Der aktiveres efter økonomisk belastning på kommunens budget og dermed størrelsen af den øgede hjemtagne refusion."

Til trods for LBR's respekt for ønsket om at spare i Hillerød Kommune, kan LBR dog ikke acceptere en formulering, der betyder, at ledige primært aktiveres med udgangspunkt i, hvor refusionen er størst.

LBR finder, at det primære i aktiveringen og de værktøjer der anvendes, også i 2009 må have udgangspunkt i, hvad der bringer den ledige hurtigst muligt i varig og meningsfuld beskæftigelse.

DA i LBR finder, at de beslutninger, der er truffet, er helt nødvendige for at få Hillerød Kommunes budget i balance.

Hvem sagde, at det ikke handlede om kassetænkning?
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 21:48   #7
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
er i tvivl om det er her den skal smides? men der er åbenbart kommet en ny måde og matche på

http://www.langelandkommune.dk/Acadr...d=174934-1-doc
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 01:02   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er da YDERST interessant, emks.

Se her... også fleksere skal matches:

Citat:
Match A – Jobklar. Gruppen indeholder enhver borger, der helt eller delvist er i stand til at arbejde på det ordinære arbejdsmarked, herunder i fleksjob.
Citat:
Match C – Under afklaring. Gruppen indeholder borgere med så alvorlige problemer, at de hverken kan arbejde eller deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud. Det drejer sig f.eks. om personer, der er indlagt med alvorlig og langvarig sygdom og personer med massive psykiske problemer eller alvorlige problemer med misbrug. Jobcentret skal være i løbende kontakt med disse borgere, jf. de almindelige krav i loven om samtaler og opfølgning, og kommunen kan evt. give sociale tilbud eller behandlingstilbud, jf. lov om social service. Men borgerne skal pt. ikke have beskæftigelsesrettede aktiveringstilbud . Jobcentret skal sikre sig at de sociale myndigheder i kommunerne inddrages, når en borger har behov for en indsats fra sundhedsvæsnet eller en indsats af social karakter fra andre dele af kommunen, jf. mulighederne i lov om social service.
Citat:
Vi ved nu, at mange syge kan arbejde i et vist omfang, og at vejen til helbredelse ofte går gennem arbejde. Samtidig er der kommet langt mere fokus på, at personer med handicap og problemer ud over ledighed, med den rette hjælp, kan være en værdifuld arbejdskraft.
Bemærk, at ALLE match c står der "p.t. ikke kan arbejde".

Der står INTET om, hvordan borgere UDEN VARIG ARBEJDSEVNE kategoriseres.

Ejheller hvor længe p.t. dækker over. Det ville være rart med en tidsgrænse for, hvor længe man p.t. ingen arbejdsevne har.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 18:36   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Der står INTET om, hvordan borgere UDEN VARIG ARBEJDSEVNE kategoriseres.

Ejheller hvor længe p.t. dækker over. Det ville være rart med en tidsgrænse for, hvor længe man p.t. ingen arbejdsevne har.

Ja se dette er jo ret logisk...

De ville jo ellers indrømme at de har folk uden arbejdsevne under en forkert ydelse...

For folk uden arbejdsevne....de skal jo have førtidspension....ELLER !!!!

Så et lille PT....kan jo gøre hele forskellen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 19:06   #10
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
"vejen til helbredelse, ofte går gennem arbejde"?

Jammen det skal da nok være rigtigt, at dem med så megen psykisk styrke, og den rette fysiske sygdom kan få det bedre af at gå i arbejde... men det har ALDRIG været arbejdet i sig selv der er den medicinerende faktor! Hvornår kommer lægeverdenen ind i den her debat, og planter en faglig lusing i fjæset på Hjort? HALLO!? SKAL DE SYGE KLARE DET HER ALENE?

Men hvad med alle de andre, som efter min overbevisning er langt i overtal i forhold til ovennævnte gruppe? ... skal de bare skæres over samme kam, fordi Hjort synes at ovenstående lille gruppe er hans pragteksemplarer på syge borgere? Jeg føler at "den anden del" af gruppen, der ikke føler at arbejde kan helbrede dem skal straffes af den jubelnar, bare fordi det ikke passer ind i hans visioner og verdenssyn!

Jeg har ved gud aldrig oplevet nogen narr*v i denne verden der er mere sort/hvid end Claus Hjort Frederiksen! ... enten er han fuldstædig ude af stand til at se andet end sine egne visioner, eller også er han danmarks umiddelbare mest usympatiske r*vhul!

Og ja undskyld udtrykkene, men det er sgu' efterhånden på tide at den mand finder ud af hvad vi synes om ham, og resten af danskerne lige så! ... der kommer et tidspunkt hvor gedigen pænt sprog simpelthen bare ikke rækker længere! ... lidt som når man slår sig med hammeren over fingrene; det gør ikke av for pokker, det gør AV FOR HELVEDE! ... nå!
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tjek din læge/tandlæge zuza Et godt link! 14 29-08-2011 11:56
Tjek jeres Nem-sag Kongefugl Dit og Dat 6 16-02-2007 21:57
tjek din stress zuza Et godt link! 0 05-10-2006 21:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension