K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2012, 19:51   #31
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Men flexjober folk vil da gerne vide, om du taler sandt om man kan bruge frigørelsesattest i et fleksjob. Ordet frigørelsesattest vil vel stå i en lovgivning, hvis den kan gælde i et fleksjob.

Du har ikke skrevet mange indlæg indtil nu her på k10. Det er ganske normalt, folk gerne vil vide, hvor det så henne lovningsmæssigt.

Som sagt er det allerede lovningsmæssigt som fleksjobber, at man kan arbejde færre timer. Du kan finde loven ved at bruge søgefunktionen. Jeg siger det her jo kun af venligt ment, for at tråden ikke skal gøres mere rodet. Så hold dig gerne til fakta.

Sidst redigeret af curls; 31-12-2012 kl. 19:54.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 20:43   #32
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Jeg tager en snak med min sagsbehandler onsdag hvis ellers hun er der ellers må jeg finde en anden der inde der ved noget.

Tak til jer for hjælpen og godt nyt år.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 22:08   #33
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
http://www.bronderslev.dk/TopMenu/Be.../Fleksjob.aspxdette gælder et par timer endnu, men jeg har ikke set nogen ændringer til dette:

Hvad er et fleksjob?

Fleksjob er et tilbud, som kommunen giver til personer, der har en væsentlig og varig begrænsning i arbejdsevnen, og som derfor ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår. Begrænsningen i arbejdsevnen kan være begrundet i både fysiske og psykiske forhold. Ved arbejdsevne forstås evnen til at kunne opfylde de krav til bl.a. effektivitet og kompetencer, der stilles til en medarbejder, der er ansat på ordinære vilkår. Fleksjob er derfor ansættelse på særlige vilkår, hvor arbejdsopgaverne tilpasses individuelt, set i forhold til medarbejderens arbejdsevne og de skånehensyn, der skal tilgodeses, og hvor arbejdsgiveren derfor modtager et tilskud til lønnen.

Fleksjob kan oprettes inde for alle arbejdsområder, funktioner og stillingstyper.

Fleksjobordningen er med til at skabe et rummeligt arbejdsmarked, hvor der er plads til alle, og hvor alle derfor får mulighed for at bruge deres arbejdsevne. Ligeledes er ordningen medvirkende til, at arbejdsgiveren kan ansætte en medarbejder på fleksible vilkår, og derved har mulighed for at etablere deltidsstillinger, uden at medarbejderen skal have en frigørelsesattest.

http://www.bronderslev.dk/TopMenu/Be.../Fleksjob.aspx

Sidst redigeret af østerbro; 31-12-2012 kl. 22:10. Årsag: link indsat
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 22:35   #34
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Det er jo blot en sætning om at en arbejdsgiver har den fordel med en flexjobber at han kan have en medarbejder på deltid uden at skulle bekymre sig om frigørelsesattest som han jo skal hvis det er en "normal" arbejder.

Intet i det fortæller noget om at en flex jobber som arbejder mindre end det han er godkendt til på lige fod med en "normal" arbejder vil blive afkrævet en frigørelsesattest for ikke at blive trukket i komunens del af hans løn.

Jeg tror det bliver sådan kommunen vælger at gøre nu men vi kan jo kun vente at se når de første forsøger, men mit håb er jo som skrevet at de får nej til job som er mindre end det de er godkendt til så vi på den måde tilgode ser der svage flex jobbere i stedet for at stjæle den sidste chanse de har for også at få et job.

Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
http://www.bronderslev.dk/TopMenu/Be.../Fleksjob.aspxdette gælder et par timer endnu, men jeg har ikke set nogen ændringer til dette:

Hvad er et fleksjob?

Fleksjob er et tilbud, som kommunen giver til personer, der har en væsentlig og varig begrænsning i arbejdsevnen, og som derfor ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår. Begrænsningen i arbejdsevnen kan være begrundet i både fysiske og psykiske forhold. Ved arbejdsevne forstås evnen til at kunne opfylde de krav til bl.a. effektivitet og kompetencer, der stilles til en medarbejder, der er ansat på ordinære vilkår. Fleksjob er derfor ansættelse på særlige vilkår, hvor arbejdsopgaverne tilpasses individuelt, set i forhold til medarbejderens arbejdsevne og de skånehensyn, der skal tilgodeses, og hvor arbejdsgiveren derfor modtager et tilskud til lønnen.

Fleksjob kan oprettes inde for alle arbejdsområder, funktioner og stillingstyper.

Fleksjobordningen er med til at skabe et rummeligt arbejdsmarked, hvor der er plads til alle, og hvor alle derfor får mulighed for at bruge deres arbejdsevne. Ligeledes er ordningen medvirkende til, at arbejdsgiveren kan ansætte en medarbejder på fleksible vilkår, og derved har mulighed for at etablere deltidsstillinger, uden at medarbejderen skal have en frigørelsesattest.

http://www.bronderslev.dk/TopMenu/Be.../Fleksjob.aspx
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 22:44   #35
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja frigørelsesattest bruges ikke ved fleksjob, og det med timetal taler trådstarteren jc om det efter de nye regler.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 22:57   #36
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
HOLD SÅ OP -
fleksjob kan etableres udfra de eksisterende normer/love - Ingen skal kunne tage modet fra en fleksjobber der vil.
- trods forbehold fra andre " der ved" bedre -


frigørelsesattest - where the heck - er det kommet ind i billedet.

Fuldstændigt ude i hampen i forhold til at en fleksjobber skulle kunne få job-
en Fleksjobber kan nemlig ikke være en del af A.kassen .

Læs reglerne - og kom ned på jorden.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 23:42   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja lad endelig roen falde på jer alle sammen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 15:11   #38
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu Se meddelelser
men da jeg har fundet jobbet og han slet ikke havde overvejet en flexer tager jeg ikke noget fra nogle jeg opsøger derimod selv stillinger jeg mener vil passe mig.

fordi man er flexer behøver man ikke være passiv og kun tage det der er slået op som flex.

I de her tider skal selv en flexer være fremme i skoene får at få noget, hvis det går ud over de svageste er det trist men det er lige så surt for mig at gå hjemme som det er for en svagere flexer.
Men man skal jo stadig søge job på de timer man er visiteret har jeg da fået besked på.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 15:40   #39
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har sagt det før....men jeg prøver da gerne igen....

Man bliver IKKE visiteret til et bestemt antal timer når man bliver visiteret til et fleksjob...

Et nedsat timeantal.....det er et skånehensyn....

Så når man søger et job...ja så giver det selvfølgelig mening at man søger et der opfylder ens skånebehov.....feks nedsat timeantal....

Da man ikke bliver visiteret til et bestemt timeantal....ja så kan du søge alle de job som kan opfylde dine skånebehov....herunder et mindre timeantal end det du har som skånehensyn...

Hele reformen er lavet så det fremover vil kunne svare sig at gå op i timeantal med hensyn til lønnen...hvilket nok gør at de fleste mennesker nok vil prøve at komme så langt op som overhovedet muligt da de så tjener mere...

Tager man et job med et mindre timeantal...ja så får man tilsvarende mindre i løn...lige som på det alm arbejdsmarkedet..

Men der er så en masse ting som er uklart i reformen....kan man tage to jobs hvis bare ens skånehensyn kan overholdes, hvor mange aftaler kan der sættes op....osv osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 13:09   #40
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Har snakket med min sagsbehandler
Hun siger man bare får supleret op til de timer man nu er sat til.
hun mente også man godt måtte have mere end et job
så man kan gå ind som vikar blandt andet hvilket man ikke måtte i den gamle ordning.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Færre får førtidspension hejhejhej Politik og Samfund 18 02-08-2013 15:31
Færre end 10 timer? frup Spørgsmål ang fleksjob 5 15-12-2011 10:58
Job færre timer end visiteret til Cillenolle Spørgsmål ang fleksjob 3 16-02-2011 20:32
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35
Færre førtidspensioner zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 03-07-2007 12:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension