K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2009, 16:47   #1
hela
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Lokation: tæt op af københavn
Indlæg: 7
Styrke: 0
hela er ny på vejen
hjæælp ang. lægekonsulent førtidspension

Min sag hos kommunen har varet siden 2004 efter en ulykke, forinden var jeg ansat i samme firma gennem 18 år - sagen med kommunen har kørt lige siden 2004
Juni måned 2009 fik ny sagsbehandler som indstiller mig til førtidspension da jeg opfylder kriterierne for førtidspension efter§ 16 - Derindstilles til at sagen overgår til behandling efter §18, i lov om social pension ( dette står skrevet i min ressource profil per.18-08-2009
Efterfølgende ryger jeg tilbage til min "gamle sagsbehandler" som hverken "høre eller SER" og meddelder mig at lægekonsulenten ikke er enig idet da jeg havde en depression under arbejdsprøvningen (kostede 14 dg. af arb.prøvning på 4 mdr. s varighed ) óg indkalder til ny udtalelse fra min læge som skriver til kommunen at pr. sep. 2009 er tilstanden kronificeret, funktionsniveau sænket og et forblivende skånebehov og at for ham at se er alle heh. muligheder udtømte og arbejdsprøvninger peger på at jeg ikke magter selv få timers arb. på daglig basis.

Tager til møde med sagsbehandler og kontorchefen for denne kommunen hvor de anbefaler jeg skal søge min egen førtidspension eller sendes i aktivering idet jeg er kommet på kontanthjælp - forklare at jeg ikke har en depression længere - men at den under arb.prøvningen var pga. min sagsbehandler var truende overfor mig for at presse mig op i tid. Nu var sagen straks en anden nu skulle jeg ud i en ny arb. prøvning.
Jeg optog hele mødet (uden sagsbehandlers og chefens viden) på min mobil og min sagshandler oplyser direkte at lægekonsulenten er årsag til at de ikke kunne indstille til førtidspension og samtidig siger at min fysiske er meget dårlig det vidste de godt - denne udtalelse er også optaget på min mobil.

kan nogen hjælpe herinde er i vildrede og mener at kommunen overtræder lovgivningen på det groveste - måske en jurist eller en advokat der kan henvises til ????
hela er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 16:52   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det er brud på straffeloven hvis lægekonsulent udtaler sig til brug i pensionssager ......bum bum bum....ikke sikker... prøv at søg på § 164 ...eller deromkring
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 17:09   #3
hela
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Lokation: tæt op af københavn
Indlæg: 7
Styrke: 0
hela er ny på vejen
tusind tak - hvor finder jeg oplysninger om §164
hela er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 20:57   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
http://www.themis.dk/synopsis/docs/l...en_kap_17.html

er ikk sikker på om det er de §§...men LK må ikke udtale sig til brug ved afgørelser.....
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 22:08   #5
hela
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Lokation: tæt op af københavn
Indlæg: 7
Styrke: 0
hela er ny på vejen
takker har virkelig brug for at vide - om jeg har en sag eller om kommunen har ret til dette.
Hela
hela er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:02   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lægekonsulenten må IKKE udtale sig om hvorvidt du er berettiget til feks pension det fremgår her

Citat:
1) Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser.

2) Når der indhentes oplysninger fra praktiserende læger eller speciallæger, må lægeerklæringerne ud over en beskrivelse af ansøgerens helbredsmæssige forhold ikke indeholde synspunkter eller konklusioner om patientens ret til sociale ydelser.

3) Præmisserne for afgørelsen skal fremgå klart og tydeligt af sagen, herunder hvilken betydning helbredsoplysningerne som et delelement i sagen har haft for den samlede vurdering af arbejdsevnen.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Har du på skrift fra din Nye-gamle sagsbehandler at det er lægekonsulentens udtalser der gør at de ikke vil indstille dig til pension alligevel og hvad har lægekonsulenten skrevet ?

Har du aktindsigt i lægekonsulentens udtalelser eller er det kun noget du har hørt i telefonen
  Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 00:06   #7
hela
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Lokation: tæt op af københavn
Indlæg: 7
Styrke: 0
hela er ny på vejen
Har lige fået tilsendt aktindsigt den 4-11-09
hvor lægekonsulenten udtaler sig i sagen, den 20-10-2009
omkring hvor min sag bliver sendt retur til min gamle sagsbehandler -

nye sagsbehandler indstillede til førtidspension iflg. ressourceprofilen 18-8-2009 efter endt arbejdsprøvning

mødet m. gamle sagbehandler fredag den 06-11-09 optager jeg på min mobil, hvor hun oplyser at lægekonsulenten er direkte årsag til de ikke kan indstille til førtidspension

lægekonsulenten skriver en længere afhandling og slutter med at skrive Det forekommer relevant at gentage mulighederne for behanling som nævnt i journalnotat fra 14-05-09
hela er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 09:46   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
øh, pip -var din sag ikke oplagt at sende til lyslys: http://www.k10.dk/showthread.php?t=10436

-altså hvis du har overskud

Dén kan da siges at have konsekvenser for dig ikk´

(tilgiv, men nu véd jeg jo ikke lige hvordan tingene er formuleret men jeg har tænkt mig at overlade den del til lyslys, om det kan bruges eller ej)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 12:51   #9
Kristina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2009
Indlæg: 12
Styrke: 15
Kristina er ny på vejen
Ved Svend Aage Helsinghoff er rigtig dygtig, han var den advokat der skaffe den første fibromyalgi-ramte sin pension.
Det er også ham de bruger inde ved gigtforeningen. Hans statestik for et par år tilbage lød på 90% vundne sager mod kommunerne.
Kristina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 13:47   #10
hela
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Lokation: tæt op af københavn
Indlæg: 7
Styrke: 0
hela er ny på vejen
tusind takker - har prøvet at skrive til ham
hela er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjæælp Tessi.. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 06-07-2013 08:44
Førtidspension på foreliggende grindlag, og lægekonsulent PTSD1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-02-2013 08:23
Hjæælp:'( Susanm At søge førtidspension 18 13-12-2012 09:34
Hjæælp Bamsen Hjælp til Forum Brug 8 07-03-2011 18:53
.....HJÆÆLP...!! !! mamahonny Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-12-2006 00:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension