K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2016, 15:37   #1
MARKORSK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 14
Styrke: 12
MARKORSK er ny på vejen
Boligydelse

Hej jeg har en mistanke til jeg har fået for lidt i boligydelse igennem lang tid og når jeg gpr ind og beregner den får jeg den også til noget andet.. nogen der ved hvad jeg skal gøre her?? På forhånd tak
MARKORSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2016, 21:03   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når du får dit boligstøtte brev med udregningen...så burde der sidst i brevet være en klagevejledning....og så klager du over udregningen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2016, 23:56   #3
MARKORSK
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 14
Styrke: 12
MARKORSK er ny på vejen
Er det rigtigt at man kun kan få tilbagebetalt manglende boligydelse får en måned tilbage? henviser lige til den her - http://www.k10.dk/showthread.php?t=24065
MARKORSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2016, 00:44   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har kun lige skimmet loven og kan ikke umiddelbart se at det kun skulle gælde en måned...

De regulere boligstøtten en gang om året...og som jeg kan se så betaler de tilbage for det år hvis der er ændringer...

Men men jeg har som sagt kun meget hurtigt skimmet loven....og kan tage fejl...

Men linket til loven er her og så kan du måske selv lige kigge den igennem https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=177442
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2016, 11:45   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har kun lige skimmet loven og kan ikke umiddelbart se at det kun skulle gælde en måned...

De regulere boligstøtten en gang om året...og som jeg kan se så betaler de tilbage for det år hvis der er ændringer...

Men men jeg har som sagt kun meget hurtigt skimmet loven....og kan tage fejl...

Men linket til loven er her og så kan du måske selv lige kigge den igennem https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=177442
Jeg har læst §47 igennem, og jeg kan heller ikke se, at efterbetaling kun skulle gælde for en måned.

Tidligere var det jo sådan, at der ikke blev efterbetalt hvis man havde fået for lidt, men havde man fået for meget, så fik man en opkrævning, så jeg synes det er et rigtig stort fremskridt, at det nu reguleres uanset om det er til den ene eller den anden side. Faktisk lige som med skat.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2016, 17:37   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ved godt, man bruger ordene boligydelse og boligsikring i flæng.

Dog hvis du fx er fp efter 2003 skal du anvende udregningen for boligsikring og vælge førtidspensionist i skemaet.

Det er Udbetaling DK, der forestår udregning og udbetalingen.

Sidst redigeret af stampe; 26-12-2016 kl. 17:53.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension