K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2012, 23:00   #1
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Det' ikk skidt det hele...

Jeg ramte bunden for hårdt med stress, depression og fysisk arbejdsskade. Efter flere års forsøg på at klare mig selv bøjede jeg endelig min stolte nakke....

Nu kan jeg se tilbage på et godt konstruktivt forløb med en utrolig kompetent og faglig dygtig sagsbehandler i sygedagpengesystemet hvor jeg overalt er blevet mødt med respekt og ligeværdig kommunikation.

Uden unødig kasten rundt i systemet eller på anden måde "holden hen" blev jeg efter blot et år tilkendt fleks med vejledende timetal på 15 medio december.

Som nyvisiteret flekser indså jeg ret hurtigt at der var lidt at kæmpe med...dels var jeg ufaglært i forhold til ethvert job jeg kunne søge/bestride og dels var der et ufattelig lille kendskab til fleksordningen i blandt virksomheder.

Jeg satte ind med et godt gedint benarbejde både i mit netværk , men også generelt. Jeg benyttede ENHVER lejlighed til at fortælle om fleksjobordningen højt og lavt.

1 maj starter jeg så på job. En lille virksomhed i mit nærområde skulle udvide med en deltidsstilling og kontaktede mig...og jeg slog da selvfølgelig til.

I udgangspunktet var det måske ikke lige DET job jeg havde drømt om....men kan man tillade sig at være kræsen. Nææææ, ikk i min verden.
Jeg så bare det positive i nogle KANON arbejdstider, en geografisk god placering, tilsyneladende gode kolleger OG en ansættelse der ikk er omfattet af en evt ny reform. Og som vi har fået talt os tilrette viser det sig at jobbet ovenikøbet kan tilpasset så jeg også kan få opgaver jeg VILDT gerne vil varetage og som total set gør jobbet spændende og varieret....

Alt dette blot for at fortælle min lille solstrålehistorie og rette lidt fokus på , at DEN slags forløb altså OGSÅ forekommer i vores samfund.
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 23:29   #2
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Tilykke og Enig.
Ikke ALT er dårligt i vores samfund, det kræver også noget af en selv at komme videre, som du har gjort. Flot at du bliver kontaktet ang job, men er sikker på at det er fordi du selv har gjort et flot og stort forarbejde.....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 09:42   #3
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Godt gået

jeg havde også selv et forløb som gik relativt smertefrit.

Men hvad mener du med at din ansættelse ikke er omfattet af en evt. ny reform?
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 09:58   #4
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Tillykke med jobbet

Jeg håber du bliver glad for det.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 10:15   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Godt gået

jeg havde også selv et forløb som gik relativt smertefrit.

Men hvad mener du med at din ansættelse ikke er omfattet af en evt. ny reform?
Mon ikke Siv mener, at hun først ryger over på den nye reform såfremt hun mister jobbet?? Og såfremt reformen altså bliver vedtaget.
ALLE ryger på den nye reform, hvis de mister deres nuværende job.

Men ellers enig, der er også noget godt i systemet - men det er ikke en selvfølge, hvilket det egentlig burde være. Når folk får et fleksjob og/eller en super god sagsbehandling, så høre det stadig ind under kategorien ''solskinshistorier'' for det er langt mere typisk at få en dårlig sagsbehanling, eller ikke at kunne finde et fleksjob.

Men hvor ville det dog være skønt, om alle skunne skrive om dejlige sagsbehandlingsforløb, frit valg på fleksjobhylden og respekt under en førtidspensionssag. Så havde vi et velfungerende velfærdssamfund man kunne bryste sig af i Danmark.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 12:02   #6
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Mon ikke Siv mener, at hun først ryger over på den nye reform såfremt hun mister jobbet?? Og såfremt reformen altså bliver vedtaget.
ALLE ryger på den nye reform, hvis de mister deres nuværende job.

Men ellers enig, der er også noget godt i systemet - men det er ikke en selvfølge, hvilket det egentlig burde være. Når folk får et fleksjob og/eller en super god sagsbehandling, så høre det stadig ind under kategorien ''solskinshistorier'' for det er langt mere typisk at få en dårlig sagsbehanling, eller ikke at kunne finde et fleksjob.

Men hvor ville det dog være skønt, om alle skunne skrive om dejlige sagsbehandlingsforløb, frit valg på fleksjobhylden og respekt under en førtidspensionssag. Så havde vi et velfungerende velfærdssamfund man kunne bryste sig af i Danmark.



Vil give dig helt ret Ninja, Men der er nogle der ude der mener at syge og svage, bare er nassere, desværre. Håber for dem at de aldrig kommer til at skulle bruge systemet, tænk hvis de måtte ændre mening, det ville ikke være rart for dem.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012

Sidst redigeret af joka; 06-04-2012 kl. 12:22. Årsag: stavefejl
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 12:15   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@Joka, tro mig, jeg har kendt flere med meninger om, at syge, kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister mf, er nassere. Men de har senere selv fået røven på komedie og har måtte sande - på den hårde måde, at at de ikke selv var udødelige og SELV måtte en tur gennem systemet. Den ene var ude for en arbejdsulykke, hvor han røg gennem gulvet og brækkede ryggen, den anden blev overfaldet en sen nattetime efter en tur i byen og blev tildelt så mange tæv, at han senere blev så invalideret af angst, at han røg ud i posttraumatisk stressyndrom.

Så jeg tror fuldt og fast på, at de højere magter på ét eller andet tidspunkt, vil give de højrøvede tvivlere en bid af kagen, så de på egen krop kan føle og LÆRE, at vi ikke selv kan kontrollere uheld, ulykker, sygdomme og lidelser.

Så når jeg læser den slags kommentarer, så VED JEG bare, at de på et senere tidspunkt i livet vil komme til at æde deres ord i sig. Og det har jeg det egentlig okay med. Nemesis har det med at hævne sig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 12:23   #8
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
@Joka, tro mig, jeg har kendt flere med meninger om, at syge, kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister mf, er nassere. Men de har senere selv fået røven på komedie og har måtte sande - på den hårde måde, at at de ikke selv var udødelige og SELV måtte en tur gennem systemet. Den ene var ude for en arbejdsulykke, hvor han røg gennem gulvet og brækkede ryggen, den anden blev overfaldet en sen nattetime efter en tur i byen og blev tildelt så mange tæv, at han senere blev så invalideret af angst, at han røg ud i posttraumatisk stressyndrom.

Så jeg tror fuldt og fast på, at de højere magter på ét eller andet tidspunkt, vil give de højrøvede tvivlere en bid af kagen, så de på egen krop kan føle og LÆRE, at vi ikke selv kan kontrollere uheld, ulykker, sygdomme og lidelser.

Så når jeg læser den slags kommentarer, så VED JEG bare, at de på et senere tidspunkt i livet vil komme til at æde deres ord i sig. Og det har jeg det egentlig okay med. Nemesis har det med at hævne sig.

@Ninja, jeg tror dig. Kender selv en del.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 12:41   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, så jeg tænker altid ''vent du bare, din tur skal nok komme''...............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 20:30   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har ikke været så meget på K10 på det sidste så det er dejligt at der stadig også findes solstråle historier så tak for det

Ja, før i tiden sagde jeg man kan hvad man vil,idag siger jeg ,jeg vil hvad jeg kan vi bliver alle samme kloger med tiden
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så sluttede mit forløb...desværre rigtigt skidt :-( Hanstad Spørgsmål ang fleksjob 26 23-06-2015 14:51
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
stationær lidelse - Godt eller skidt ?? mortilm Alt det andet 5 25-05-2012 08:27
Er det godt eller skidt at have et flexjob? Christina♥ Spørgsmål ang fleksjob 13 01-10-2011 22:09
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension