K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2009, 20:17   #11
linejensen100
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2009
Indlæg: 12
Styrke: 15
linejensen100 er ny på vejen
tak for info.
Skal jeg forstå det rigtigt. Betyder det at kommunen regner med, at jeg ikke kan kommer tilbage på arbejdsmarkedet?
linejensen100 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 21:01   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sagt på en anden måde, de ved der er en risiko for du ikke vender tilbage...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 23:55   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Folk kan sagtens være i en kat to og komme tilbage til arbejdsmarkedet , men det du skal gøre nu er at du skal sygemelde dig og så komme til din læge hvor i sammen må finde ud af hvad der skal ske hvad din læge mener og hvad du mener , men til lægen det er vigtigt da kommunen kan forlange en status eller generel helbredserklæring ...

Du er så langt ned i tid nu , er det som deltidssygemeldt eller er du bare gået ned i tid ?

Det er vigtigt at du selv beder kommunen om en opfølgning inden for de første 8 uger da de ellers glemmer alt om dig en rum tid og så kan det være forsent ..

Jeg ved ikke hvor omfattende din ressourceprofil er men det er meget vigtigt at den bliver opdateret ....

og når du er til møde med din sagsbehandler så¨sig til hende at du ikke længere magter dit job heller og at du overvejer en pension og hvordan det ser ud med arbejds prøvning for mig lyder det jo som om du vil have svært ved at varetage et hvilket som helst erhverv når du ikke magter det lette job du har nu , men det er desværre ikke sikkert at det er nok og kommunen kan forlange at du skal have en arbejds prøvning inden for et andet erhverv...

Men det er jo kun gætværk fra vores side af , den bedste måde at få klarhed er ved at få en snak med læge og sagsbehandler ...
  Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 12:15   #14
linejensen100
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2009
Indlæg: 12
Styrke: 15
linejensen100 er ny på vejen
Hej Igen
Jeg har været deltids sygmeldt i 6 månder 4 timer, hvor jeg var nødt til at holde mange pause i mellem. Sidste 2 månder har jeg aftalt med arbejdsgiver at jeg skal selv betale til manglende tid. Nu jeg er sygmeldt, og skal til speciallæger undersøglese, Kommunen har bedt om. Hvordan skal jeg forholde mig?
linejensen100 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 13:28   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal tage til den speciallæge og du skal bede om at få aktindsigt i det han skriver om dig til kommunen og så skal du have aktindsigt fra kommunen og du skal bede om at få en løbende aktindsigt , og så skal du sørge for at din ressourceprofil bliver opdateret og holde dem i ørene mht din opfølgning og det skal du gøre ved at skrive til dem når de ikke laver opfølgninger som de skal ...

Men i første omgang til speciallæge og så tage et skridt af gangen
  Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 09:49   #16
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
ang. sovemedicin...

Hej Tanja.

Vil lige oplyse dig at phennergan også kan fås på recept. Det gør det væsentligt billigerere...
Vi har en spastisk datter, der netop fik dette til at få musklerne til at slappe af om aften ved sengetid, så hun fik en bedre nattesøvn.
Blot til info.

Venligst Marbro
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 20:21   #17
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Tak for oplysningen, undrer mig over at min læge ikke har informeret
mig om det, da han ved, at jeg har taget produktet i nogle år.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 11:32   #18
linejensen100
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2009
Indlæg: 12
Styrke: 15
linejensen100 er ny på vejen
Hej igen
jeg har været til speciallæge undersøgelse, efter en 1,5 timers undersøgelse sagde han, at jeg har det rigtigt dårligt, han kan ikke tilbude mig mere behandling, jeg kan ikke komme tilbge til arbejdsmarkedet, og jeg skal have pesion, da jeg ikke skal udsætte mig for mere stress. Han anbefaler at jeg skal bruge min tid på at passe min helbrid og fammilie, da jeg ikke har evne til noget andet. Han vil skrive til kommunen at arbejder forværre min tilstand. Hvad tror I, der sker nu, hvordan skal jeg forholde mig?

Sidst redigeret af linejensen100; 06-08-2009 kl. 11:36.
linejensen100 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 13:03   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu skal speciallægen lige skrive tilbage til sagsbehandleren, og så tager sagsbehandleren sagen derfra!
Det er ikke utænkeligt sagsbehandleren vil have lægekonsulenten med indover.

Så lige nu skal du sådan set kun afvente sagsbehandlerens udmeldning.

Bed speciallægen om en kopi af det han skriver til sagsbehandleren, for så er du godt garderet når du på et tidspunkt skal have din ressourceprofil til partshøring.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 19:01   #20
linejensen100
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2009
Indlæg: 12
Styrke: 15
linejensen100 er ny på vejen
hej igen
jeg vil gerne høre om, at kommunen kræver at jeg skal til en arbejdsprøv mens de behandler men sag. pft
linejensen100 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob eller Førtidspension Fjola Spørgsmål ang fleksjob 4 08-10-2012 17:18
Fleksjob eller førtidspension? påvejigen Din historie 7 02-11-2011 23:27
Fleksjob eller førtidspension Solnedgang Spørgsmål ang fleksjob 14 04-07-2011 16:01
Fleksjob eller førtidspension??? Tira Alt det andet 18 22-07-2009 21:38
Førtidspension eller fleksjob ? Bamseline Alt det andet 3 29-12-2008 22:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension