K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2010, 19:21   #1
stress
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
stress er ny på vejen
Hjælp mig

Jeg har for en måned siden fået konstateret ptsd hos en psykiater. Grunden er at finde i barndommen men der er aktuelle ting der har aktiveret den igen. Jeg er p.t. sygemeldt på halv tid, først for depression og stress. Nu tænker jeg så at jeg tror at ptsd er årsagen til de andre ting. Jeg har ikke så meget forstand på ptsd, men måske nogen herinde kan hjælpe mig. Mine symtomer at jeg ikke kan klare mere end højest 2 ting, så kan jeg slet ikke være i kroppen. Jeg har ingen stress terskel tilbage, og så er det jeg bliver ked af det. Jeg søger nu et fleksjob, men at være i kommunesystemt kan jeg faktisk ikke tåle. Jeg har brug for en afklaring, kan slet ikke holde ud at være i det uafklarede. Er der nogen herinde der kan genkende disse symtomer.

Hilsen
Stress
stress er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 22:18   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stress Se meddelelser
Jeg har for en måned siden fået konstateret ptsd hos en psykiater. Grunden er at finde i barndommen men der er aktuelle ting der har aktiveret den igen. Jeg er p.t. sygemeldt på halv tid, først for depression og stress. Nu tænker jeg så at jeg tror at ptsd er årsagen til de andre ting. Jeg har ikke så meget forstand på ptsd, men måske nogen herinde kan hjælpe mig. Mine symtomer at jeg ikke kan klare mere end højest 2 ting, så kan jeg slet ikke være i kroppen. Jeg har ingen stress terskel tilbage, og så er det jeg bliver ked af det. Jeg søger nu et fleksjob, men at være i kommunesystemt kan jeg faktisk ikke tåle. Jeg har brug for en afklaring, kan slet ikke holde ud at være i det uafklarede. Er der nogen herinde der kan genkende disse symtomer.

Hilsen
Stress
Kære Stress,

Du må hellere starte din egen tråd omkring dit spørgsmål . Du "mixer det lidt sammen" med Natachas tråd med dit helt eget problem. Lav en ny tråd evt. under "Alt det andet" eller hvad den hedder, så får du mange flere svar og fokus for netop dine spørgsmål.


(Ny tråd er oprettet)

Held og lykke, spørg igen hvis du ikke ved hvordan, det er ikke så svært selv jeg kan det .

Natacha, jeg ved ikke hvor der i kontanthjælps loven der står noget specielt for psykisk syge og hensyntagen hertil i forhold til aktivering. Jeg mener dog bare at have set det et sted. Måske er der andre på K10 der kan byde ind ? Helenekr har været en del år på kontant hjælp inden hun sidste år blev ftpér, hun ved garanteret en masse herom. Frem i bussen Helene.

Kh. EE

Sidst redigeret af Stezu; 02-06-2010 kl. 22:52. Årsag: bemærkning om ny tråd
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 04:10   #3
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Ja jeg kender det. Jeg var selv i samme situation og var desperat efter at få hjælp, men fik det ikke for enten blev der ikke lyttet eller også troede man ikke på hvad jeg sagde.

På et tidspunkt indså jeg så at den eneste måde at få hjælp var at de med tiden erfarede (det som jeg allerede selv havde erfaret) at jeg gik ned hele tiden. Jeg havde simpelthen ikke ressoucer til selv at kæmpe mere. Så det kostede så en del indlæggelser og har næppe gavnet mit helbred.
Det er så langt om længe endt med at jeg er blevet visiteret til flexjob. Så må vi se om der overhovedet er noget tilbage af den restarbejdsevne jeg engang havde.

Jeg vil foreslå dig at diskutere dette med din psykiater og få ham til at overbevise kommunen at du SKAL ha ro for ikke at blive endnu mere syg. Evt. suppleret med support fra PTSD foreningen eller Stress foreningen.

Bed om hjælp og hold ud!
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 07:29   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Som der skrives er det rigtigt godt at tage fat i eller bare blot starte med at checke foreningen for PSTD hjemme side: www.pstdforeningen.dk, der fandt jeg rigtigt meget "godt" læse stof hvor man udemærket kan blive klogere på sig selv.

Jeg ved også at der har været tidligere tråde herinde om Post traumatisk stress, måske kan du finde sådanne indlæg i søge funktionen ?

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 19:51   #5
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
hov fejl i link det er P T S D ( Post Traumatisk Stress Disorder)
altså ptsdforeningen.dk
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension