K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2011, 13:19   #1
Deppadmire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Lokation: Randers
Alder: 58
Indlæg: 5
Styrke: 0
Deppadmire er ny på vejen
Førtidspension - indtægtsår tabt arbejsfortjeneste

Hej.
Jeg er fp. Min mand kom til skade på sit arbejde i februar 2010 og går stadig sygemeldt. I oktober 2010 fik han udbetalt tabt arbejsfortjeneste for februar-august og i januar 2011 fik han fra august - oktober. (Den næste periodekrav, oktober-februar, er lige blevet sendt til forsikringen af 3F). Skat siger at de regner den indkomne indtægt til det år den er modtaget, det er altså kun den første potion (udbetaling oktober) der høre til årsopgørelsen 2010. Problemet er pensionskontoret. De mener at alt hvad han vil få, uanset hvilket år han modtager den tabte arbejsfortjeneste i, skal på som indtægt for det pågældene år. Da han modtog pengene i oktober, vidste vi godt at jeg skulle betale tilbage til pensionskontoret, derfor fik jeg kun 2200,- udbetalt i februar, men da jeg så fik ovenstående besked ang. indtægtsåret, lavede jeg hans indtægt om igen til det fulde beløb han ville tjene (sygedagpenge + tabt arbejdsfortjeneste). Det resultere nu i, at jeg 1-4 2011, kun får udbetalt 1300 fordi de jo regner tilbage fra da ulykken skete.
Kan det virkelig passe, at det er sådan?
Forvirret? Så spørg endelig.
Deppadmire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 13:24   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Tag fadt i Skat og bed dem om at få det på skrift, så du kan bevise over for kommunen at de ikke har ret.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 13:35   #3
Deppadmire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Lokation: Randers
Alder: 58
Indlæg: 5
Styrke: 0
Deppadmire er ny på vejen
Pensionskontoret siger, at det kan godt være, at skat gør det på en anden måde, de gør det sådan. Og så var den ikke længere
Deppadmire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 14:11   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Deppadmire Se meddelelser
Hej.

Jeg er fp.

Min mand kom til skade på sit arbejde i februar 2010 og går stadig sygemeldt.

I oktober 2010 fik han udbetalt tabt arbejsfortjeneste for februar-august og i januar 2011 fik han fra august - oktober. (Den næste periodekrav, oktober-februar, er lige blevet sendt til forsikringen af 3F).

Skat siger at de regner den indkomne indtægt til det år den er modtaget, det er altså kun den første potion (udbetaling oktober) der høre til årsopgørelsen 2010.

Problemet er pensionskontoret.

De mener at alt hvad han vil få, uanset hvilket år han modtager den tabte arbejsfortjeneste i, skal på som indtægt for det pågældene år.

Da han modtog pengene i oktober, vidste vi godt at jeg skulle betale tilbage til pensionskontoret, derfor fik jeg kun 2200,- udbetalt i februar, men da jeg så fik ovenstående besked ang. indtægtsåret, lavede jeg hans indtægt om igen til det fulde beløb han ville tjene (sygedagpenge + tabt arbejdsfortjeneste).

Det resultere nu i, at jeg 1-4 2011, kun får udbetalt 1300 fordi de jo regner tilbage fra da ulykken skete.

Kan det virkelig passe, at det er sådan?

Forvirret?

Så spørg endelig.
Hejsa,

Jeg kender desværre ikke svaret, da jeg ikke har forstand herpå. Jeg har blot quotet dit indlæg for at sætte en masse linie skift, så alle kan være med på en "læser". Husk det til næste gang og held og lykke med svarerne.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 14:20   #5
Deppadmire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Lokation: Randers
Alder: 58
Indlæg: 5
Styrke: 0
Deppadmire er ny på vejen
Tak, er hermed taget til efterretning
Deppadmire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 01:09   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg undre mig over der er så stor forskel på din pension.
idet jeg formoder at din mands sygedagpenge + hans tabte arbejdsfortjeneste giver nogenlunde det samme beløb som før sygdom.. eller hvad?

men du plejer måske at få en lav pension?

jeg ville ikke lade mig nøjes med at stole på kommunen.. de er før set lave fejl.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 10:02   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kan lige fortælle en kort historie.

Sidste år i jan. bliver manden syg, med en blodprob i benet, og kom på sygedagpenge

I maj udebliver sygdag pengene, ringer til kommunen og de siger at der er kommet et nyt skatte kort, så de er gået tilbage til Jan. og resultatet er så at der ingen udb. er og han skylder kommunen penge.

efter fler opringninger til skat, som siger at de må ikke gå tilbage og der står en dato på skattekortet, som kommunen skal bruge.
Hun bliver sur på mig, på kommunen da jeg protestere over deres fremgangs måde.

Tror der gik 3 uger, med protester til kommunen, så ringer hun og siger at de nu har fundet en løsning på problemet, Hun siger at han får pengene igen.

Istedet for at undskylde at man har begået en fejl.

Så er det " kommunen" der har fundet løsningen, mon ikke Skat har kontaktet kommunen og snakket med store bogstave, og det vil kommunen ikke erkende.

Kæft det er så kommunalt,som det kan blive.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 11:00   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kan varmt anbefale at du/i SKRIVER eller mailer til kommunen/skat afd og simpelthen beder dem om at give jeg selve UDREGNINGEN på hvordan de er nået frem til dit og dat?

Kæmper selv en brav kamp med vores kommune om netop at få disse oplysninger, da det er totalt uigennemskueligt hvordan kommunen har regnet vores beløb ud, og det igennem snart 3 år!

Suk! -afventer stadig svar efter rykkerskrivelse!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 13:32   #9
Deppadmire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Lokation: Randers
Alder: 58
Indlæg: 5
Styrke: 0
Deppadmire er ny på vejen
>Huldra. Jeg får den højeste før 2003.

>Buster. Jeg ved jo godt hvordan pensionskontoret har lavet udregningen (se øvest), men er skat "højere end pensionskontoret?
Deppadmire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 15:13   #10
Deppadmire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Lokation: Randers
Alder: 58
Indlæg: 5
Styrke: 0
Deppadmire er ny på vejen
Er skat "højere"
Deppadmire er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tabt arbejdsfortjeneste Bibbi Alt det andet 6 14-09-2010 21:47
Tabt arbejdsfortjeneste Bibbi Alt det andet 2 11-09-2010 09:48
ang. tabt arbejdsfortjeneste Mølgaard Alt det andet 1 13-08-2010 17:20
Tabt arbejdsfortjenste kimmik Dit og Dat 0 27-10-2009 09:24
tabt arbejdsfortjeneste Smilet Smille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-09-2009 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension