K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 19:23   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
ja, snak om diagnosekriteriet.
For jeg har lige fået at vide af forkvinden for Borderlineforeningen, at impulsiv type desværre ikke giver den forhøjede kontanthjælp for unge under 25.

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 19:48   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hmm... Som sagt stod der ikke noget i mine papirer om at jeg havde BORDERLINE. Alligevel fik jeg forhøjet sats.

Men jeg vil anbefale jer begge at tale med jeres psykiater om det. Det er nu engang noget af et vurderingsspørgsmål om det lige er den ene eller den anden type, og det kan jo være at de vil være villige til at give jer papir på at I har borderlinetype så I kan få den høje takst :-) Ofte er der ikke nogen helt specifik diagnose, så om de hælder den den ene eller den anden vej gør det ikke til en usandhed.
Alternativt kan der nøjes med at stå Emotionel Ustabil Personlighedsforstyrrelse, og dermed ikke nogen specificering af typen.
Jeg tror, at de fleste psykiatere vil være lydhøre for sandheden; at formuleringen har betydning for kontanthjælpen.

Lille-My: Så vidt jeg forstår, så er dit papir der nævner personlighedsforstyrrelse ret lang tid på bagen, så det vil nok i det hele taget være på sin plads at få en ny udtalelse.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 20:00   #13
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
annagw - mit problem er bare at jeg ikke har fået en tid siden min henvisning endnu og det kan jo desværre tage noget tid :-/ Men skal op og søge kh i morgen da jeg simpelthen ikke magter ret meget mere i mit hovede - jeg får ikke sovet, har ondt i maven, ryster og har det generelt helt af H til ! Så må jeg overleve på den "lille" kh indtil jeg får et nyt papir med en anden diagnose - som jeg iøvrigt slet ikke er i tvivl om jeg har.. synes bare det er forfærdeligt at jeg får det SÅ meget dårligere af at tænke på alle disse ting - har virkelig brug for en "mor" i baggrunden og glæder mig helt vildt til at kunne komme til samtale i psykiatrien igen !
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 20:20   #14
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det kan jeg godt forstå :-)
Du må gerne bruge mig som hjælper i baggrunden nu her. Du kan i morgen sørge for at fortælle at du er interesseret i en hjemmevejleder. Det er nemlig kommunen der står for det... Men eftersom du skal i distriktpsykiatrien igen, vil jeg formode at de også kan tildele dig en sådan.

Husk alle dine papirer med dokumentation på dine udgifter i morgen. Og må jeg så lige have lov at foreslå dig at skrive en seddel med alle de ting du skal snakke med dem om i morgen??
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 20:25   #15
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Det med sedlen har jeg allerede lavet - er meget struktureret, for meget ! Tusind tak - det er virkelig sødt af dig :-) Hvilke papire mener du ? Jeg har skrevet ned jeg skal have kontoudtog fra banken hvor der står alle mine kontoer samt 3mdr tilbage - en udmelding fra skolen hvor der står min su er stoppet. min akt indsigt fra psykiatrien og så tager jeg mit budget med derhen ! Er der andre papire jeg skal have med ?

Har skrevet på listen til kommunen:

-De papire jeg skal have med
-de 3 § jeg gerne vil søge
- nu er det med hjemmevejlederen også kommet på listen - for det er PRÆCIS sådan en jeg har brug for ! En der måske kan hjælpe mig til at kunne overskue alle tingene så det hele ikke kører sådan rundt !

Er det ikke en ok liste eller ?

Sidst redigeret af Stezu; 07-04-2010 kl. 21:33. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 20:32   #16
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Helt bestemt :-)
Så mangler du bare at skrive:

Huske at trække vejret :-)
Dokumentation til budget (regninger/opgørelser over el, husleje, forsikring osv.)

Nå, ja, og VIGTIGT (nu må du ikke gå i panik!):

Du skal sørge for at ringe til SU-styrelsen sammen med studievejlederen i morgen, så du er sikker på, at din SU bliver stoppet, og du skal finde ud af, om du skal tilbagebetale noget af den du fik udbetalt d. 31/3.
SU er forudbetalt, og derfor har du nu fået penge for april måned. Derfor får du ikke kontanthjælp for april måned, men først for maj måned. Da kontanthjælp er bagudbetalt, får du altså først udbetalt kontanthjælp d. 30/5.
Du skal derfor søge om overlevelseshjælp/forsørgelsesydelse eller hvad pokker de kalder det. Det burde ikke være noget problem. Du siger bare som det er, at du får et stort problem om en måneds tid når du ikke har nogen penge på kontoen. Du bør sagtens kunne få tildelt den hjælp. Det er bare en udbetaling der sker en enkelt gang.

Sidst redigeret af Stezu; 07-04-2010 kl. 21:33. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 21:06   #17
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Har lige skrevet det hele op :-) Tusind tak - husleje osv går jo over pbs over min budget konto - hvordan kringler jeg lige den ? Kan de se det på papirene fra banken ?
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 21:21   #18
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du burde have papir på også. En årsopgørelse for eksempel...
Men ellers går det nok Hvis der er noget der mangler tager du bare det som det kommer.

Og sørg så lige for at skrive hvordan det gik når du har været hele møllen rundt
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 21:25   #19
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Det vil jeg helt sikkert gøre :-) Jeg tager simpelthen alle mine mapper med - så er der ikke noget at rafle om :-) Tusind tak for hjælpen !

Puha - kan du skære ud i pap hvilke papire jeg skal have med ? For kan jo ikke bede om betaling til f.eks. hundens forsikring ! :-)

Sidst redigeret af Stezu; 07-04-2010 kl. 22:36. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:38   #20
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skal ikke nødvendigvis bede om betaling til de ting du oplyser. Det drejer sig lige så meget om at de skal kunne danne sig et billede af din økonomi. Det er ikke alt de tæller med i forhold til beregningen, men det er udmærket at de ved hvilke udgifter du har.

Men det vigtige:
Udmeldelse fra studiet.
Udtalelse fra psykiatere.
Budget (er ikke et krav, men det er ret snedigt).
Dokumentation for (hvis du har):
Husleje.
El, gas, vand og varme.
Forsikringer.
Øvrige faste udgifter.
Eventuel gæld.
Boligstøtte (skal du også sørge for at få justeret nu din økonomiske situation ændrer sig).

Og igen: Du kan ikke dokumentere for meget - det er op til dem at vurdere hvad der medtages i beregningen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er grædefærdig!! Tullepigen90 Hjælpemidler til handicappede 8 18-10-2012 14:09
Jeg er grædefærdig(lægekonsulent)langt indlæg Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 66 22-08-2012 20:43
Fik afslag idag... er grædefærdig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 47 22-08-2008 21:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension