K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2009, 14:32   #41
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Vi lever jo i et land hvor kontrol er godt... dobbeltkontrol er dobbelt så godt...osv...

Jøsses hvis nogen skulle snyde for en krone... så bryder alt sammen
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 16:16   #42
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
jb, så vidt jeg har forstået det så kan kommunen vælge at give en midlertidig ftp

"Førtidspension
Du kan få førtidspension, hvis du er under 65 år og ikke længere kan arbejde, fordi din arbejdsevne er varigt nedsat."

Iht. til dette citat kan man kun få førtidspension, fordi din arbejdsevne er varigt nedsat".

Hvis en sådan midlertid pension skulle eksistere ville det være ulovligt idet kommunen så tildelte pension til nogen, hvis arbejdsevne IKKE var varigt nedsat. (Så ville betingelserne for denne tildelig ikke være opfyldt).

Derfor ville det også være sund logik at et rabat-bevis skulle gælde resten af livet.

Jeg vil se paragrafferne før jeg æder den med at der er noget der hedder midlertidig ftp. -

At der er nogen der ønsker det indført er jeg slet ikke i tvivl om, men det er en helt anden sag.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 16:29   #43
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Jeg vil se paragrafferne før jeg æder den med at der er noget der hedder midlertidig ftp. -
Nej der er ikke noget der hedder midlertidig pension... der er noget der hedder pension med genoptagelse ved sygdomme med erfaringsmæssigt uforudsigelige forløb... men det er yderst sjældent at uforudsigeligheden gør at nogen bliver frakendt pensionen igen pga forbedringer i tilstanden...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 16:30   #44
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Kontrol er desværre nødvendigt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Vi lever jo i et land hvor kontrol er godt... dobbelt kontrol er dobbelt så godt...osv...
Jøsses hvis nogen skulle snyde for en krone... så bryder alt sammen

Ja! Og det er desværre også nødvendigt. Der findes masser af mennesker der vil snyde, hvor de kan komme til det. - Pressen er fyldt med eksempler og det er ikke småpenge, der snydes for. Særligt i velhaverkredse - Desværre går snyderiet ud over os alle i form af latent mistænkeliggørelse og flueknepper kontrol, også over for mennesker, som har et ærligt legitimt behov for sociale ydelser.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 21:22   #45
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nå ja, hexi, det var det jeg mente: med kontrol - kunne bare ikke lige finde ordene.
tilgiv, jb
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 18:16   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er man førtidspensionist kan man få ledsager ordning - 15 timer om måneden, hvis man pga fysisk (rullestol eller lign) eller psykiske (angst af forskellig art) problemer har svært ved at tage ud alene. Og måske ER meget alene og ikke har noget netværk.
Ledsageren kan Feks tage med ud og handle, med i biografen, på restaurant, ned til havnen og spise en is osv. Ledsageren kan hjælpe med overtøj, evt køre bilen, køre rullestolen, hjælpe med rollatoren ect....dog skal man i nogen tilfælde betale for ledsageren - hvis man feks vil i Det kongelige teater eller ud og spise.
Yderligere information kan fås hos Handicap og Psykiatri.

Førtidspensionister kan få gode rabatter på flyrejser - indenrigs!


Førtidspensionister kan få tilskud til højskole med et beløb pr dag, samt i nogen tilfælde at få dækket transportudgifterne hvis de kan dokumenteres.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 18:25   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
.................man kan også søge hjælp til istandsættelse af sin lejlighed hvis man har været førtidspensionist i over 5 år, og har boet i lejligheden over 5 år. Har man vedligeholdelseskonto modregnes der dog i hjæpen.

Det er hvad jeg har fået oplyst på mit pensionskontor i dag
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 21:15   #48
salvatore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
salvatore er ny på vejen
Hvad, hvordan ????

Tak for oplysningerne - men : ÆV! Hvorfor har har jeg ikke hørt noget fra MIT pensionskontor ( syret at kunne skrive sådan...) ?

HM - de har sikkert alle taget ferie fra i fredags - godt de lige nåede at tildele mig pension først.....
salvatore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 22:21   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg måtte skam også selv tage derop og udfritte

Det er ikke sådan at man får en pjece med ens rettigheder.......desværre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 00:18   #50
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
man kan næsten få rabat på alt som pensionist - dette gælder også som førtidspensionist.

Du kan komme billigere med toget
Du kan komme billigere i Parken og se landskamp (235 kr. mod 445 for ikke pensionister)
Du kan komme billigere i teateret

det gælder bare om at se sig om - en del steder giver pensionistrabatter - du kan evt. søge efter pensionistrabat på google.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Førtidspensionister lukkes ude fra sociale fællesskaber" RUC-speciale gunvor Politik og Samfund 7 05-01-2011 13:36
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Rabat i tog og bus med "mimrekort". amik Nyttigt at vide for Førtidspensionister 7 05-03-2009 16:10
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension