K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2008, 11:27   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hej Pman

Jeg vil ikke gå ind i din sag direkte, blot sige:

Velkommen.

Vi er i hvert fald 3 (med dig) på siden der har ADHD.

De er nogle "sjove" nogle de kommuner, i din sag glemmer de at du har ADHD og i min glemmer de at jeg også har andre ting, eller dvs for et par år siden glemte de at jeg har ADHD, og så kun alt det andet... det er som om de ikke kan finde ud af at man kan have flere ting på en gang, hvilket jeg via siden her kan se ikke kun gælder os, men i mange sager.

Nu ved jeg ikke hvordan du har gjort opmærksom på din ADHD, men ADHD foreningen har lavet en ganske udmærket folder, netop beregnet til sagsbehandlerene: http://adhd.dk/fileadmin/dokumenter/...ivere_2008.pdf Stik din sagsbehandler den, og bed den blive vedlagt din sag, som dokumentation på dine vanskelighedder... så må det ski da gå op for dem at ADHD er ret så indgribende.
Lige så kan jeg anbefale at du benytter deres gratis rådgivning, du kan sagtens bruge dem selv om at du ikke er medlem, du ringer bare til dem og fortæller hvad du vil, så sørger de for at du kommer til at snakke med en der kan hjælpe dig, du kan også vælge at skrive.
Jeg ved ikke om de har det mere, men før ADHD foreningen lavede siden om kunne man lave sådan et skema, hvor man beskriver hvor det er man er ramt, det skema vil helt sikkert være en god ide i forhold til din sagsbehandling (det hører enlig hjemme i den ressourceprofil) Desværre kan jeg heller ikke huske hvad det hed, men prøv at spørge på forummet, så er der sikkert en kvik sjæl der kan hjælpe.

Noget helt andet er... hvor længe har du haft din diagnose?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 14:41   #12
pman1986
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2008
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 6
Styrke: 0
pman1986 er ny på vejen
Hej Lum!

Tak for velkommen.

Jeg fik min ADHD diagnose da jeg var ca 8-9 år, så det er et par dage siden.

Iflg. min sagsbehandler så fungerer jeg jo fint, da jeg jo i min sidste arbejdsprøvningsperiode godt kunne koncentrerer mig, være social og ikke havde indlæringsvanskeligheder, så hun mener ikke at min ADHD behøver at der bliver taget hensyn til den.

Øhhhh...... jeg kan ikke huske særligt godt, da jeg ofte skal fokuserer på at koncentrerer mig vildt meget.Jeg kan max. koncentrerer mig i 2-3 timer. Jeg kan godt lærer når at alt bliver vist, men slet ikke når at jeg skal læse - lærte først at læse i 7. klasse. Jeg kan godt fungerer socialt på en arbejdsplads, men har ALDRIG haft venner/kammerater privat!! Jeg får hjælp til at skrive (også nu) og så har en jobkonsulent lige sagt, at det vil være en god idé at tage en HG udd., ja.. det vil jeg også gerne, men hvem skal tage den for mig??? Min mor har praktisk talt skrevet alle mine stile i skolen - pånær den sidste til eksamen osv....

Tak for tippet med ADHD foreningen - vil se på den.

Mange hilsner

Pman :-)
pman1986 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 16:40   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg ik hvor svært du har ved at skrive, men hvis du ikke allerede bruger det, kan jeg anbefale Mozilla Firefox, der er stavekontrol på, akkurat som i woord (og ja den er også på dansk) Ellers er der jo muligheden for at skrive i woord og så kopiere det ind.
Jeg kan ikke leve uden, jeg staver som en hest *gg*

Har du overvejet at søge (kommunen) efter det pc pogram hvor man bare taler ind i en mikrofon, og så skriver puteren for dig, du kan jo højest få nej, og vil ikke være ringere stillet af den grund

foreningens hovedside er www.adhd.dk

At de har så svært ved at erkende at ADHD er indgribende hænger jo sammen med at vi ser helt normale ud.

VUC har kørt med nogle kursuser hvor man lærer at skrive/stave, de er i forskellige nivoer det laveste af dem, er der hvor indvandrer starter, dvs du har en reel chance for at lære noget der. Det kan varmt anbefales, specielt fordi det er enkle undervisnings timer, altså en time af gangen, med fx 3 timer om ugen på 3 forskellige dage. Det hedder FVU (forberedende voksen undervisning) Jeg har haft STOR glæde af det, trods min logiske hjerne nemt kunne snyde mig gennem de afsluttende prøver (de der læs og forstå agtgie opgaver har jeg aldrig lært en pind af, for mig har det kunne klares med logisk sans) men selve undervisningen, har jeg virklig haft glæde af, en anden god ting er at alle der er der, jo er der fordi det er svært for dem, så ingen sender lange øjne eller taler ned til en fordi man ikke lige kan. Jeg vil anbefale dig at undersøge det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I nyt fleksjob trods krise og alder maruus Spørgsmål ang fleksjob 5 04-02-2012 14:56
Sf og S R vil gøre noget ved ægtefælleforsørgelse MTVRV1 Politik og Samfund 44 05-10-2011 10:23
kan man gøre noget ?? grå i toppen Din historie 4 02-06-2010 05:47
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension