K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2013, 16:36   #1
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Muligheder ikke udtømte?

Hjælp...
Begrundelse for afslag på førtidspension...
arbejdsmæssige mulighederne ikke skønnes for udtømte.
Hvordan kan man modargumentere for dette i en klage?
Nogen som kan hjælpe mig....PLEASE


Og hvornår er alle muligheder så udtømte?
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 17:02   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvad har du været igennem af arbejds prøvninger?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 17:35   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
rikke jensen

nogen kommuner er stygge..så længe der bare KUNNE være en pille der måske kunne hjælpe dig - en behandling,læge mv...ja så siger de alle muligheder IKKE er udtømte...

jeg var ikke i en arbejdsprøvning - men fik min ftp --da jeg var stationær ..altså da de ikke kunne se flere muligheder blev der søgt og jeg fik det..
jeg er ked af det på dine vegne,,,det er mur og mur..og nu fremad bliver det nok ikke lettere..håber det lykkedes for dig
der kommer nok flere svar...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 18:05   #4
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Tak for svar :0)
En speciallæge som har haft mig under vingerne i ca. 4 mdr. har skrevet at min tilstand er kronisk og stationær.
Kommunen sendte mig herefter til en psykiater som har skrevet at min erhvervsevne/funktionsevne er ubetydelig.
En anden læge som kommunen har sendt mig til har skrevet at min erhvervsevne ligger langt under 1/3 af hvad er normalt...
Jeg troede at det ville være nok....???
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 18:18   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
rikke jensen

mine læger skrev arbejdsprøvning var kontradiceret ( mærkelig ord og sikkert forkert stavet ) men fordi de skrev det kom jeg ikke i en arbejdsprøvning - men der blev søgt direkte ftp..

jeg ved ikke så meget om de nye regler og kommuner er også forskellige..
'
men lægen skal skrive det ord - special lægen..det er ikke nok de pakker det ind - det skal stå ordret...
klag og klag...men en arbejdsprøvning kan for nogen også være en god ting..der er andre øjne der vuderer og som er på din side..
selvom du ikke orker og det ender med arbejdsprøvning - mød op hverdag og så gå hjem hvis du ikke orker efter en vis tid..men kom..det er vigtigt-..ellers kan de bare forlange en ny,da de så siger de ikke ka vudere..

der kommer nok flere svar

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 19:25   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rikke Jensen Se meddelelser
Hjælp...
Begrundelse for afslag på førtidspension...
arbejdsmæssige mulighederne ikke skønnes for udtømte.
Hvordan kan man modargumentere for dette i en klage?
Nogen som kan hjælpe mig....PLEASE


Og hvornår er alle muligheder så udtømte?
Har du ikke været i arbejdsprøvning? Det de skriver, som du citere agtigt, det er standard. Men for at vi evt. kan hjælpe noget mere skal vi vide om du overhovedet har været i arbejdsprøvning, det kan jeg ikke lige spotte i din tråd.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 19:50   #7
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Jeg har været i arbejdsprøvning i 6 mdr.....men det er 1 år og 9 måneder siden.
Arbejdsprøvningerne herefter blev sat på stand-by fordi jeg fik det rigtig dårligt....jeg pressede mig selv op på 14 timer men kun på baggrund af at familie og venner stod for alt det praktiske som hører sig til et hjem med 3 børn....jeg var FÆRDIG når jeg kom hjem.
Herefter blev jeg henvist til Klinik for funktionelle Lidelser...der var en ventetid på 9 måneder. Jeg fik lov at være i de 9 måneder pga. at det var formålslyst at jobtræne mig igen. Inde på Klinikken fik jeg udtalelsen....din erhvervsevne ligger langt under 1/3 af hvad er normalt. Al jobtræning frarådes da det vil forværre din tilstand. Jeg har så søgt førtidspension på foreliggende grundlag den 13. dec 2012....og har så fået afslag i fredags...Så nu vil jeg anke...og det skal jo så gøres ORDENTLIGT, hvis jeg skal have en chance...
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 20:10   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Puuhha anke af afslag på pension, den er svær og en anke i forhold til §17 er endnu værre. Jeg håber at du samtidig har kræfter til at kæmpe videre i afklaring for der er jo ventetid ved BAN og AST hvis din sag ender der, ventetiderne er jo lange.

I din anke er det dog rigtigt vigtigt at du ikke kaster skyts mod kommunen, det formoder jeg at du er klar over!.

Du skal naturligvis citere og via kopi dokumentere diverse lægers konstatering af din helbredssituation, hvor langt den så lige var fra din arbejdsprøvning til lægevisiteringerne som du henviser til, kan jeg så ikke lige regne ud?

Men altså du skal forklare at du aldrig burde have været sendt i arbejdsprøvning i flg. dine læger og det kan jo så efter flg. dokumenteres. I din "sag" bør du så henvise til at dette burde have været afklaret forinden, hvis det altså ikke var det!?

Ligeledes skal du sammenholde det med din arbejdsprøvning for at konstatere at det bare ikke gik, men desværre er vi jo bare pligtopfyldende mennesker.

Mange af os har haft fordele af at gengive klagerne i neutral form herinde, for derefter at få evt. råd og det kan klart anbefales.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 22-04-2013 kl. 20:23.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 22:03   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvorfor fortsatte du ikke i din oprindelige tråd om emnet?

For min del, så hopper jeg helt fra når jeg skal sidde og finde oplysningerne i 2 forskellige tråde.

I den anden tråd har du skrevet:
"trods det at lægen som har fuldt mig og medicinen fraråder al form for jobtræning da det vil forværre min tilstand..."

I den anden tråd har du allerede fået gode råd til din anke, det bliver da noget værre rod, når du så laver en ny tråd om dette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 09:20   #10
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Beklager forvirringen....men jeg er ny herinde og har ikke helt styr på, hvordan man skriver videre på tråden....så jeg svarede bare med en ny besked....
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alle muligheder skal være udtømte! Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 29 05-07-2011 14:28
Hvornår er alle behandlingsmuligheder udtømte og lidelsen varig ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 19-07-2010 22:29
Rejsning af førtidspension - udtømte behandlingsmuligheder ? TimeGuest Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-01-2010 10:25
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13
Behandlingsmulighederne er ikke udtømte cherie Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 08-11-2007 11:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension