K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2010, 09:19   #21
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Først tillykke med at du endelig kan få lidt ro på tilværelsen

og som de andre siger glem dem der ikke kan glæde sig på dine vegne, du ved jo selv hvorfor du får den
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 15:39   #22
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg er også FP'er fra 1.10. Der er lidt blandede modtagelser af det i familien. Og hvis nogen siger noget sårende, kan jeg bare sige, at jeg er selv MEGET fortumlet over alt det her. Har fået pension efter ½ år i systemet! Og skal selv lige vænne mig til det, så der er ski ingen, der skal træde mere på mig, end jeg selv gør.

Før det afsluttede jeg min uddannelse med et 12 i "helhed", så ingen så komme, at min arbejdsmarkeds-situation ville ende brat lige efter.

Men håber da om nogle år at kunne arbejde et par timer. Bare så jeg kan sige, jeg har et job.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 22:08   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
For mig står og falder det hele om jeg får ftp. Gør jeg umiddelbart ikke det inden for et års tid, må jeg se på andre lejligheder at bo i og det kan frustrere mig rigtigt meget ingen tvivl om det.

Fx. var jeg i weekenden nede ved min svigerinde og min bror, sidstnævnte taler jeg ikke meget med, men min svigerinde kender dog til min situation. Til trods for det så kom vi til at snakke om deres nye hus og sagde så, at jeg da også boede godt og skulle holde fast i det, de fattede ligesom ikke at jeg måske slet ikke har råd til at leve som jeg gør og bo hvor jeg bor.

Det fatter jeg ikke ved "normale" mennesker ala vores familie, de kan bare slet ikke sætte sig ind i hverken økonomi eller helbred, så hellere bakke ud. Os der sidder vi så med problemerne og må bare vælge at tie, det er ikke til at forklare for spørgsmålet er om det overhovedet kan forståes i den anden ende.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 05-10-2010 kl. 22:11.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 22:45   #24
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det fatter jeg ikke ved "normale" mennesker ala vores familie, de kan bare slet ikke sætte sig ind i hverken økonomi eller helbred, så hellere bakke ud. Os der sidder vi så med problemerne og må bare vælge at tie, det er ikke til at forklare for spørgsmålet er om det overhovedet kan forståes i den anden ende.
EE
Enteneller...
Det må jeg altså lige kommentere.

Hvordan skal dine omgivelser kunne sætte sig ind i din situation når du ikke fortæller om det? Jeg mener bestemt at have læst flere steder, at det kun er meget få der kender til at du er førtidspensionist.

Som jeg læser det her, så vælger du at tie i stedet for at fortælle og forklare fordi du har en FORMODNING om, at de ikke vil kunne forstå dig. Det er ikke det samme som at du ikke vil møde forståelse hvis du er åben. Jeg syntes mere det lyder som om at det er dig der bakker ud - ikke dem.

Det er ikke for at være hård. Prøver bare lige at vende situationen om...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 01:06   #25
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
annagw : Mener nu ikke Enteneller er førtidspensionist...endnu
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 08:59   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er rigtigt jeg er ikke førtidspensionist endnu, men bliver det forhåbentlig snart

Jeg orker ikke at sætte, fx. min bror ind i "mit liv". Han taler helst ikke om sygdom, men svælger sig helst i "det gode liv". Det jeg så mener er at mange i vores omgangs kreds ikke forstår hvor tæt kniven på struben kan være. Hverken helbredsmæssigt eller økonomisk. Det kan da godt være at de syntes jeg bor rigtigt fint hvor jeg gør nu, men at jeg ikke skulle få råd til at bo her, det ville de næppe forstå og det er ikke mange jeg gider forklare herom. Min familie af eget kød og blod ville "skifte emne", så jeg holder mig til dem jeg kan tale med.

Det er klart at når man vælger at undlade at forklare ens situation til ens familie så må man bære den selv. Jeg ved dog at min far inderst inde ved hvordan det står til, men vælger at tie og det har jeg så lært at acceptere at det er hans måde at "være" på. Jeg lever med det, men det er da ærgerligt at dem man for alt i verden burde kunne støtte sig op af når l....... brænder ikke magter det, end ikke i små sætninger.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 12:01   #27
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
der kan man se hvor forskellig man snakker om det, for mit vedkommen er jeg helt åben om at jeg er blevet førtids pensionist, men ok det er nok også lidt nemmer da alle i min omgangskreds kender til mit uheld hvor jeg brækkede ryggen og mine ankler.

for flere har sagt at det var på tide at jeg fik den
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 12:43   #28
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Nåja, det er rigtigt. Men stadig; måske din far tror, at du ikke vil tale om det, og derfor lader være med at bringe det på bane...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 14:48   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fodfolket, måske er det "nemmere" (i stærkt overført betydning) at være fysisk syg end psykisk. Fx. hvis man på en arbejdsplads får en ansat tilbage der har været ude for et uheld og sidder i kørestol sammenlignet med en ansat der har generaliseret angst, hvem ville man syntes virkede mest syg ?

Det samme gælder i vores familie, har man stress relateret angst, depression eller lign. der ikke kan ses, så har man det vel ok i andres øjne. Det var nok anderledes hvis man slæbte sig afsted pga. fysiske skader.

Annagw: Hvis du taler om min far så har jeg i 2007 skrevet ham et 3 siders langt brev om at se realiterne i øjnene og ikke mindst være opmærksom på mine børn og ikke kun min brors. Om det har hjulpet syntes jeg nu ikke, det er ikke blevet anderledes og det har jeg valgt at acceptere langt om længe. Selvom han også har r.... fuld af penge så er det ikke ham jeg skal gå til hvis jeg skal gå fra hus og hjem, det har jeg prøvet én gang. Det blev til lidt lappe løsninger og en kassekredit i banken.

kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det bare mig? DahlDK Accept fra vores omgivelser 20 24-11-2013 01:41
Jeg må bare af med det. mukke Dit og Dat 36 01-06-2012 11:24
Bare tak Kamma1 Alt det andet 2 10-11-2010 20:52
Er det bare mig? Gunell Politik og Samfund 7 06-11-2009 13:54
Bare SÅ lykkelig ;) Andersen23 Jeg har fået job. 35 20-04-2009 08:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension