K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2011, 13:13   #11
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Supersus, tror du er havenet i en af dem der hvor der er fifty-fifty chance for at komme galt afsted, det er fuldstændigt vanvittigt , i det hele taget er det helt sindssygt som samfundet behandler førtidspensionister for man kan dårligt opretholde en normal hverdag hvis man vælger at flytte sammen som førtidspensionist og sin selvstændighed kan man godt vinke farvel til -...

Hvis jeg var dig så ville jeg være mere end forsigtig med at få ham til at ordne haven, måske det kunne lade sig gøre hvis og så frem kommunen IKKE fik at vide at han var din kæreste og han så fik løn for at hjælpe dig med din have eller som en anden skriver at der i lejekontrakten står at han står for alt udvendig og indvendig vedligeholdese mod en lidt højre husleje ???

Hvad ang at spise sammen, så mener man åbenbaret fra regerings side ny som gammel at man som førtidspensionist spare ca 50 gange så meget som alle andre ved at spise sammen, og nogen kommuner mener at det er samlevende hvis man spiser sammen to gange om ugen også selv om man har to husholdninger ...

Kan kun anbefale dig at være forsigtig evt ring til den kommune du skal flytte til først ...

Skriv endelig også under her
http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/ og få alle til at skrive under som du kan ,mange aner slet ikke at der gælder andre regler for førtidspensionister end for andre (andre skal jo være gift for at være ægtefældeforsørgede men ikke pensionister der er det nok at bo sammen ) der er også den her gruppe på fb https://www.facebook.com/groups/153135812761/

Hvor det også er meningen der skal arrangeres en demo :-)
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 21:24   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Nu er dynelyfteri jo ikke tilladt,
Næææh, men en kommunal sagsbehandler har jo lov, at køre den vej forbi når h*n skal til arbejde om morgenen, og så er der jo intet, der kan forhindre vedkommende i, lige at lægge mærke til, om kærestens bil holder der "lidt for tit".

Og ellers kan vi jo jævnligt læse om hvor gode folk er blevet til, at "stikke" hinanden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 15:15   #13
Tenderwoman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2010
Lokation: Herning Kommune
Indlæg: 6
Styrke: 0
Tenderwoman er ny på vejen
Den med at skrive i lejekontrakten af udlejer står for haven havde jeg slet ikke tænkt på. Det er super smart. På alle leder og kanter (overvejer lige om vivinduspudsning og opvask er at stramme den:-)). Men ja ville løse problemet med , at han vil være den der stod for det meste i haven.

Det med ,at de nok ikke går så meget op i den praktiske hjælp, er forskelligt fra kommunerne tror jeg. Havde for en del år siden en,der over for mig definerende "bidrag til husholdningen"med. skjortestrygning, vinduspudsning og støvsugning af bil. Tændte hende totalt af, da jeg spurgte om julepyntning, skift af sengetøj og onsdag / fredags put var at bidrage til husholdning?

Jeg vil tage imod rådet om, at simpelthen spørge den kommune jeg flytter til og tage evt problemer i opløbet. Har faktisk virket før. Sidder faktisk en masse gode folk rundt omkring og prøver, så godt de kan, at hjælpe og være rimelige. Desværre er det tit de andre skrankepaver der gør sig mest bemærket.
Tak for rådene :-)
Tenderwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flytte fra kæresten nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-12-2010 17:20
Den frække lejer mod styk udlejer enborger Alt det andet 10 19-10-2010 17:44
Må man overnatte hos kæresten? sitkin Politik og Samfund 60 30-07-2010 11:01
Flytte sammen med kæresten og økonomi Agnes XXX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 19-06-2010 19:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension