K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2009, 14:22   #1
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Sygedagpengestop?

Hej alle.

Kan kommunen stoppe sygedagpenge efter 26 uger, når man er forlænget efter den nye §27-4, og afklaring til flex eller pension ikke er afsluttet efter de 26 uger?

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 14:33   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kort og godt JA.

da jeg var og er for syg kunne mine slet ikke forlænges efter de 52 uger. har ingen afklaring overhovedet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 17:39   #3
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Står desværre i samme situation... Er heller ikke afklaret og ABSOLUT ikke rask!!

Kan ikke få kontanthjælp da jeg ejer en lejlighed, som jeg har haft til salg i over et år. Pga krisen kan den ikke sælges og kunne den endelig, ville jeg få så stor en gæld og det vil banken ikke være med til...

Banken vil ikke låne mig flere penge og jeg har ingen kæreste/sambo, der kan "forsørge" mig.. Altså INGEN indtægt pr 10 januar...

Håber din situation ser bedre ud.....
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 22:36   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Må indrømme at det spørgsmål har jeg ventet på et stykke tid nu

Det fremgår ikke klart af loven om de 26 ugers forlængelse er oven i de 26 uger man i forvejen kan få altså to gange 26 uger ...

Men når politikkere taler om det så lyder det som om det er oven i de 26 uger ..

Jeg sidder her med et brev fra Inger Støjberg hvor i hun skriver.. (det er i forbindelse med noget andet )

Citat:
Det fremgår af henvendelsen at der er et stigende antal personer på sygedagpenge, der falder for varigheds grænsen og dermed ikke opnår ret til ledighedsydeles i forbindelse med visitation til fleksjob.

Jeg skal til dette bemærke at der i forbindelse med ændringer i sygedagpengeloven tidligere i år samt i forbindelse med finanslovsaftalen for 2010 er aftalt en udvidelse af sygedagpengeperioden i de tilfælde hvor sygemeldte er under afklaring.
Disse ændringer skal netop sikre at en person kan få sygedagpenge, til kommunen har afklaret den pågældende arbejdsevne, herunder om personen kan komme tilbage i på det ordinære marked eller er berettiget til et fleksjob ..
Flere steder har jeg også hørt det udtalt som om de 26 uger bliver til 52 uger ergo hvis ikke man er afklaret så skal der være mulighed for 26 uger til 52 uger hvis og så frem man kan se at folk ikke kan komme tilbage og der mangler noget afklaring...

Men der er jo ikke nogen sm afgørelser på det endnu og det vil mange kommuner da helt sikkert udnytte sig af , samt det at det ikke klart fremgår af lov teksten at de 26 uger er oven i den forlængelses mulighed der findes i forvejen ..

Men det er da bestemt noget du skal rejse tvivl om i din parts høring evt skrive til Inger Støjberg og få opklaret hvordan de mener de regler , og læg endelig henvendelse til Inger Støjberg ved din parts høring så de kan se at du ikke bare sidder og finder dig i det , og ellers er der jo nok ikke meget at gøre end at sende det til den sociale ankestyrelsen (hvis beskæftigelses ankenævnet giver kommunen medhold )

PS skal nok lægge hele brevet fra hende ind, jeg skal bare lige blive enig med min scanner om hvem der bestemmer ...
  Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 22:43   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Står desværre i samme situation... Er heller ikke afklaret og ABSOLUT ikke rask!!

Kan ikke få kontanthjælp da jeg ejer en lejlighed, som jeg har haft til salg i over et år. Pga krisen kan den ikke sælges og kunne den endelig, ville jeg få så stor en gæld og det vil banken ikke være med til...

Banken vil ikke låne mig flere penge og jeg har ingen kæreste/sambo, der kan "forsørge" mig.. Altså INGEN indtægt pr 10 januar...

Håber din situation ser bedre ud.....

er du sikker på det? man kan jo ikke sige du kan æde dine mursten, når det er ren gæld du har. og ingen mulighed for lån.
jeg har da hus og bil og modtager kontanthjælp. jeg er gift med en ftp. jeg er så også forsørger til nu en datter som han ikke er far til. og vi har 2 fællesbørn.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 22:55   #6
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Tak, Heidien.

Det er det samme, som jeg er kommet frem til. Altså ikke noget klart på skrift. Det er jo også først tiden nu, da §27-4 trådte i kraft først i juli i år. Nogen må efterhånden begynde at falde for grænsen, hvis de ikke er afklaret.

Det er lige netop i forbindelse med flexvisitation og ledighedsydelse, jeg spørger.

Hvis det bliver aktuelt for mig, vil jeg helt klart skrive til Inger Støjberg. Har sådan på fornemmelsen, at afklaringen godt kan trække ud over varighedsgrænsen efter §27-4, selv om jeg nærmer mig.

Glæder mig, til du har kontrollen over din scanner.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 06:46   #7
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
hos mig blev de forlænget, med 26 uger, oveni de første 26 uger, imens jeg blev afklaret. Jeg har været på sygedagpenge, i alt i 3 år (nov 06), først 52, så 26 + 26, og igen 26 + 26, men nu kan de ikke forlænges mere, de er kun forsat nu, mens jeg venter på min førtidspensionssag er oppe.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 08:21   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
på hvilken baggrund er dine sygedagpenge blevet forlænget.
netop fordi kommunen ikke mente jeg kunne komme i flexjob eller revalidering.
de har jo selv skrevet alt var formålsløs, også ydeligere arbejdsprøvning efter den første
uden dog at give en afklaring om noget andet.
så kunne mine ikke blive forlænget. Det kan kommunen da ikke have skrevet. hvis man kan blive forlænget så mange gange.
mine er jo kun foresat pågrund af en §17
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 09:30   #9
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Det var fordi de blev ved at tro at jeg kunne komme tilbage på arbejdsmarked, da det tog lægerne lang tid at finde ud hvad jeg fejler af forskellige ting. Og kommunen blev ved med at mene det var psykisk. Men da de så fik afvide, af den psykriater, de sendte mig til, at det var det ikke, og sygehus, og min egen læge sagde kroniske og stationær smerte, så skulle jeg afklares, og der var ventetid, på deres afklaringssted, så derfor så lang tid.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 09:42   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ok så kan jeg bedre forstå det.
sygedagpenge stop eller forlængelse, hænger meget sammen med om kommunen mener om man kommer ud på det ordinær arbejdsmarkedet igen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension