K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2013, 11:01   #11
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis du har sagt på jc at du ikke kan arbejde, så ryger du på sygepenge fordi så er du jo ikke til rådighed på arbejdsmarkede.
hvis du kan arbejde som noget andet end det du er udannet til, så må du arbejde på sådan et job ,skal du have revaldering skal det være fordi du ikke kan få et job pga. noget sygedom men kan udannes til et andet job som du ville kunne klarer.

altså kan du klarer dig selv kan man ikke få hjælp.
Har ikke sagt på JC at jeg ikke kan arbejde. Forstår bare ikke helt hvordan man skelner. Mit tidligere fag gav mig angst. Min tidl. psykiater sagde at jeg skulle omskoles, uddannes til noget helt andet. Min egen oplevelse er at jeg selvfølgelig vil kunne klare et ufaglært job et sted. Det er lidt her jeg bliver forvirret. Hvis jeg kan sidde i netto ( ikke et ønske, men ok) kan jeg så stadig søge revalidering? Undskyld tror jeg blokerer lidt ifht. til alle de her regler. Jeg kan og ønsker at klare mig selv. Har bare et cv der kun har beskæftiget sig indenfor et fag. Derfor er det svært at få job, udover finanskrisen.

Sidst redigeret af LINGLING; 28-09-2013 kl. 11:09.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 11:26   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du kan klare et arbejde på 37 timer, i en stilling som er helt ufaglært
så kan du ikke få rev. med mindre din arbejdsevne er så meget nedsat på grund af sygdom,at du ikke kan klare de 37 timer.
så hedder det egen betaling, hvis du vil uddanne dig inden for et andet fag.
det har man altid lov til, men helt uden støtte fra kommunen.

men ligesom fleks og pension er for de få efterhånden, så vil jeg tro at revalidering heller ikke bare er noget kommunen laver en bevilling på.

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-09-2013 kl. 11:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2013, 09:01   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Revalidering var i sin tid tiltænkt, at man kunne omskoles, hvis man af helbredsmæssige årsager ikke mere kunne bestride job, indenfor egen uddannelse.

Målet var også, at man beholdte samme sociale status(løn o.lign.).

Dog er betingelsen også, at man istedet for nedsat tid indenfor eget fag, kan omskoles til andet fag, PÅ FULD TID(37timer).

Så LINGLING har ret, men det er meget svært idag, fordi kommunerne tager den lettelse vej til arbejde.

Bedste mulighed er at få hjælp af sin fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2013, 12:49   #14
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Tak for jeres svar igen igen.

Popiae, ja det er nok også sådan jeg forstår det. Det begynder at give lidt mere mening nu.

Ha en god søndag alle
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2013, 19:12   #15
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Så fik jeg nævnt at jeg evt- ønskede at søge revalidering på jobcenteret i dag. Kan det virkelig passe at en socialrådgiver ikke kan rådgive mig om hvordan jeg griber det an, hvem jeg skal henvende mig til og at jeg ikke har en sagsbehandler eller kontaktperson???? Han kiggede lidt på deres intranet og det endte med at jeg fik en adresse på et andet jobcenter hvor jeg ikke hører til og det generelle hovednr. ( Jeg er på dagpenge) er grædefærdig over de meget modstridende og manglende informationer jeg har fået i nogle år efterhånden.
Er det en strategi de kører eller er deres vidensniveau og deling bare af HT til? ( åh det skal nævnes at jeg en gang fik afvide at min kontaktperson er afd. lederen ( så de må kende begrebet) men hun var leder og havde ikke borgere. Alle der først lige er kommet ind i systemet, optag, dokumenter på liv og løs. Det gjorde jeg desværre ikke. Ved ikke om jeg overreagerer, det er bare svært at gennemskue det hele og jeg er gået fra " ressourcestærk" til " evnesvag" ( i mangel af bedre udtryk) og handlingslammet efterhånden

Sidst redigeret af LINGLING; 30-09-2013 kl. 19:16.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2013, 22:31   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du modtager dagpenge fra din A-kasse, så stå du til rådighed for det almindelige arbejdsmarkedet 37 timer. så kan jeg faktisk ikke se nogen mulighed for REV.
hvis du var på kontanthjælp eller sygdagpenge, vil du ikke være til rådighed på arbejdsmarkedet på grund af sygdom.

Her er hvad SR_bistand har skrevet om det
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=728

når du modtager dagpenge fra din A-kasse, så skal du jo bare søge job
mens du har pligt til at sige til din A-kasse du netop ikke stå tilrådighed, på grund af sygdom
men så vel A-kassen lukke kasse, men er den eneste mulighed for et kommunen vil hjælpe med En rev
der er dog ingen garanti for kommunen så også vil tildele dig en

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-09-2013 kl. 22:35.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 02:50   #17
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis du modtager dagpenge fra din A-kasse, så stå du til rådighed for det almindelige arbejdsmarkedet 37 timer. så kan jeg faktisk ikke se nogen mulighed for REV.
hvis du var på kontanthjælp eller sygdagpenge, vil du ikke være til rådighed på arbejdsmarkedet på grund af sygdom.

Her er hvad SR_bistand har skrevet om det
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=728

når du modtager dagpenge fra din A-kasse, så skal du jo bare søge job
mens du har pligt til at sige til din A-kasse du netop ikke stå tilrådighed, på grund af sygdom
men så vel A-kassen lukke kasse, men er den eneste mulighed for et kommunen vil hjælpe med En rev
der er dog ingen garanti for kommunen så også vil tildele dig en
Jeg er til rådighed og søger job. Undrer mig bare over at en socialrådgiver ikke kan besvare spørgsmål angående revalidering. I øvrigt har både a-kasse og en tidligere medarbejder fra jobcenteret samt min tidl. psykiater, forslået revalidering selvom jeg er "raskmeldt". Tror min frustration går på de mange modsatte oplysninger. Men tak for svaret.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 08:43   #18
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Jeg tror den sagsbehandler du snakkede med sidder i a kasse regi. Altså ved de ikke noget, omkring alle de andre lovgivninger så som revalidering.
Jeg har været sygemeldt i 2.5 år nu, det er tvivlsomt om jeg kan vende tilbage til mit fag, og spurgte min sagsbehandler. Der forklarede at det også var blevet meget svært at få revalidering. Hun kunne ikke sidde og sige, at det aldrig kunne ske. Men det ville være en meget lang proces. Og der er kun en lille håndfuld uddannelser der er godkendt til det, for der må ikke være arbejdsløshed.

Så jeg tænker øhm hvis jeg ikke er berettiget, så ville jeg nok ikke sætte næsen op efter, at få lov til det i dit tilfælde. Men bare være lykkelig for, at kunne søge arbejde og være berettiget til a kasse. For det er mildest talt frygtelig at være "fanget" i systemet. Så kæmp i mod i stedet for hen imod det.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 11:08   #19
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Randerspigen Se meddelelser
Jeg tror den sagsbehandler du snakkede med sidder i a kasse regi. Altså ved de ikke noget, omkring alle de andre lovgivninger så som revalidering.
Jeg har været sygemeldt i 2.5 år nu, det er tvivlsomt om jeg kan vende tilbage til mit fag, og spurgte min sagsbehandler. Der forklarede at det også var blevet meget svært at få revalidering. Hun kunne ikke sidde og sige, at det aldrig kunne ske. Men det ville være en meget lang proces. Og der er kun en lille håndfuld uddannelser der er godkendt til det, for der må ikke være arbejdsløshed.

Så jeg tænker øhm hvis jeg ikke er berettiget, så ville jeg nok ikke sætte næsen op efter, at få lov til det i dit tilfælde. Men bare være lykkelig for, at kunne søge arbejde og være berettiget til a kasse. For det er mildest talt frygtelig at være "fanget" i systemet. Så kæmp i mod i stedet for hen imod det.
Tak for dit svar. Socialrådgiveren sidder ikke i a-kassen, men også med kontanthjælp mv. ( dog ikke i sygedagpengesystemet) Jeg har også været i systemet i 2.5.år. Grunden til at jeg ikke tidligere har ville revalideres var, at jeg vidste det ville blive en sej/ydmygende proces og ikke ønskede at være klient i systemet længere end højst nødvendigt.( eller vidste hvad jeg ville revalideres til) Det er bare hårdt, nu efter så lang tid at jeg kan smide et godt cv væk og jeg har en god uddannelse, for at sidde og søge ufaglærte jobs og at det vil være " status quo" resten af livet. Jeg ved ikke om jeg sætter næsen op efter det. Det er jo allerede blevet tilbudt forskellige steder fra på baggrund af min lidelse, da det er helt udelukket at jeg kan vende tilbage til mit fag. Vurderet af psykiater, psykolog, lægekonsulent mv.

Nå men held og lykke til dig, i det mindste skriver du at der er " tvivl" om at du kan komme tilbage til dit fag. For mig er der " ikke tvivl" om at jeg ikke kan fra flere behandlere. Tror man skal passe på men det slags sammenligninger, med at hvis du ikke er berigtiget, så skal jeg nok heller ikke sætte næsen op efter det.

Ps. har erfaret at det at være i en a-kasse og hos jobceneteret samtidig nu er ligeså meget, at være fanget i systemet. Havde også en lidt " rosenrød" holdning til det, men det er ligeså hårdt. Jeg mister min dagpengeret om fem mndr. får afslag på alt hvad jeg søger og er ikke berettiget til kontanthjælp, så ved ikke hvad jeg skal være lykkelig for som sådan? Bare for at sige at græsset ikke er grønnere på den anden side. Nå men i det mindste slipper jeg helt naturligt for at være i systemtet, hvis der ikke sker noget på job fronten;-) ...

Var der nogen der vidste om det kan passe, at man ikke har en sagsbehandler eller kontaktperson?

Sidst redigeret af LINGLING; 01-10-2013 kl. 12:42.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 11:14   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det er på kommunen/jobcenter så har man selvfølgelig en sagsbehandler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering-sygemeldt Halløj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-03-2013 17:30
flexjob uden at være sygemeldt ? ville Spørgsmål ang fleksjob 9 26-08-2012 21:38
revalidering sygemeldt og udmeldt Huldra Alt det andet 3 27-03-2012 17:22
Sygemeldt pga. dårlig ryg / revalidering Bobsy1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 29-02-2012 12:04
At rejse og være sygemeldt ? Cillenolle Alt det andet 7 10-01-2010 21:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension