K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 20:32   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Hvilken kommune?

Jeg går i flyttetanker og tænker i den forbindelse at skifte kommune.

Alle kommuner er ikke lige gode til at tage hånd om deres psykisk syge fx. med tilbud osv.

Hvilke kommuner er bedst gearet og hvilke skal man holde sig fra?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 21:00   #2
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Jeg går i flyttetanker og tænker i den forbindelse at skifte kommune.

Alle kommuner er ikke lige gode til at tage hånd om deres psykisk syge fx. med tilbud osv.

Hvilke kommuner er bedst gearet og hvilke skal man holde sig fra?
Min erfaring siger mig, at man skal holde sig fra Thisted, Mariagerfjord og Vesthimmerland Kommune i den forbindelse du beskriver. I hvert fald i forhold til børn og unge med den slags problemer har jeg tit løbet panden mod en mur i forhold til mit tidligere arbejde, hvor jeg tit havde kontakt med dem.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 22:01   #3
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Fra en veninde er det ikke en god ide at flytte til Rebild Kommune.
Fra mig selv er Aalborg Kommune en dårlig ide.

Hvor mange kommuner er der efterhånden tilbage fra Aalborg og
ned midt i jylland ?
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 22:35   #4
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Nu er det nok ikke ligefrem et attraktiv område jeg bor i, men jeg bor i Billund kommune og jeg har kun godt at sige.. Jeg får alt den hjælp jeg har brug for og jeg ved også fra andre, at billund kommune behandler deres borger godt.
Jeg ved ikke med andre kommuner, men jeg har især hørt at det skulle være svært at få hjælp fra kommunerne på fyn og sjælland, men om jylland er meget bedre tror jeg næppe.. Jeg ønsker selv at flytte til en anden kommune, men jeg tør ikke rigtigt på grund af skrækken for at jeg ved en ny kommune ikke vil kunne få den hjælp jeg har brug for
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 23:37   #5
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg er opvokset i aalborg og derfor også været i deres system og det var ikke en hjælp for mig at være der da jeg blev sendt i diverse aktiverings tilbud. så flyttede jeg til næstved kommune og der fik jeg lov til at komme på aof daghøjskole men mere skete der ikke min sag der, så flyttede jeg tilbage til aalborg og det var stadig det samme som tidligere, så flyttede jeg til hjørring kommune og fik lov til at gå hjemme men ingen hjælp til at komme videre også flyttede jeg til frederikshavn kommune og 3 år efter fik jeg min pension.

så for mig har min nuværende kommune været den bedste også til at forstå mine problemmer og tog hensyn ang praktik og arbejdsprøvning og aktiverings tilbud og da jeg lige pludselig fik ny sagbehandler og socialfaglig konsulent fik jeg min pension godkendt inden for 3 måneder :-)

det har taget kommunerne 10 år at finde ud af at jeg ikke kunne klare et job.

men det er jo nok forskelligt fra hver enkelt hvordan vi ser på kommunerne.
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 02:41   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hold dig langt væk fra Silkeborg...
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 07:15   #7
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hold dig langt væk fra Silkeborg...
Ja, Silkeborg kommune er specielt dårlig. De overholder ikke lovgivningen, og er fyldt med skrankepaver. De sagsylter, og selvom lovgivningen siger, at sagsbehandlingen skal foregå i samarbejde med borgeren, er det langt fra tilfældet i Silkeborg. De udvælger selektivt, hvilke lægepapirer, der skal vurdere din sag, og overhører speciallægeerklæringer, der er til fordel for borgeren.
Det er en kommune, hvor det end ikke hjælper, at klage til de folkevalgte. Så hvis du er syg, skal du holde dig langt væk fra Silkeborg.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 08:05   #8
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Min sag er forløbet problemfrit i Assens. Har dog hørt en del klager over Assens så måske jeg bare har været heldig.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 11:30   #9
TomS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2011
Lokation: Rebild
Indlæg: 24
Styrke: 14
TomS er ny på vejen
Tror du kan få problemer ligemeget hvor du flytter hen, der er altid en chance for at men får en skidt sagsbehandler i alle kommuner, jeg kæmper selv en kamp med Rebild kommune for tiden, selvom nogen siger den skulle være en god kommune
TomS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 12:43   #10
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TomS Se meddelelser
Tror du kan få problemer ligemeget hvor du flytter hen, der er altid en chance for at men får en skidt sagsbehandler i alle kommuner, jeg kæmper selv en kamp med Rebild kommune for tiden, selvom nogen siger den skulle være en god kommune
Enig. Systemet er jo ikke bedre, end de mennesker, der sidder og forvalter det - i sidste instans sagsbehandlerne - hvor man kan finde både gode og mindre gode

Men en sagsbehandler kan være nok så samvittighedsfuld i sit arbejde, men opleve at være bundet på hænder og fødder, på grund af den måde, som den pågældende kommunale ledelse har valgt at lovene skal forvaltes

Her er Silkeborg kommune særlig slem, og har et meget dårlig ry. Konstante lovbrud og syltning af borgere kan ikke henføres til enkelte dårlige sagsbehandlere. Og som Sniffeline siger, så nytter det ikke engang altid at klage. Der skal virkelig sættes hårdt mod hårdt for at få dem til at følge loven
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilken dag går der kontanthjælp ind? troldepigen Alt det andet 5 27-06-2013 09:38
Hvilken § Rådvild Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 28-10-2011 07:55
Hvilken ydelse?? tumnus Alt det andet 5 13-04-2011 14:15
Hvilken psykiater Stueplanten Dit og Dat 1 09-06-2009 19:14
Hvilken kommune har pligt til at handle? phhmw Nyt om loven 2 08-06-2009 14:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension