K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2009, 10:43   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Min sag trækkes i lang drag.

Hejsa,

Min sagsbehandler stoppede 30/9 og herefter har jeg ikke fået noget ny. !!

Der er kaos på job centeret i min kommune. To nye sagsbehandlere starter 1/11, den ene vil sikkert få min sag, men han/hun får sikkert mange sager. !! Jeg har haft rykket job center chefen for den videre behandling af min sag hun har været på ferie indtil denne uge, men i sidste uge ringede hendes stedfortræder og sagde at hun ville få en til at følge op på min sag. !!!

Siden har jeg ikke hørt noget. Skal jeg bare rykke igen igen ??. Jeg ved jo godt at jeg sandsynligvis får en ny sagsbehandler 1/11, men det må da give mig en status. Der skal indhentes yderligere info. til lægekonsulenten, status rapport fra min psykiater, rapport fra en indlæggelse tidligere på året osv. Hele sagen er bare gået i stå og det er til at kaste op og s.... i.

Jeg lever af egne penge, får ikke længere boligsikring, da jeg ikke har børn boende, min sag var klar til ftp. indtil lægekonsulenten lige kom med alle sine spørgsmål. Fx. hvad var grunden til at jeg gik ned med flaget før 2006 !! både privat og i arbejdslivet. Skal jeg bare forberede en smøre herom til kommunen?, eller er det noget jeg skal have udarbejdet i samarbejde med min psykiater ??.

Det er noget p.. at det hele bare går i stå, det kommer jo til at tage måneder inden min sag kommer op at køre igen og bliver klar. Min forrige sagsbehandler var hooked på at undersøge om jeg kunne søge midlertidig pension, jeg er for syg til fleks og måske for rask til pension.

Lægekonsulenten har indtil videre konkluderet at ikke alle behanlings-muligheder er udtømt og der måske godt kan iværksættes en skånsom aktivitet for mig som ikke inde holder angst provokerende faktorer. !!! Held og lykke med det siger jeg bare. Som jeg ser det har min sag lange udsigter og jeg ved ikke om jeg er købt eller solgt, jeg går bare ikke i arbejdsprøvning igen og det ved jeg at både min psykiater og psykolog er enig med mig i.

Hvad gør jeg ?? rykker kommunen for status og for at skaffe det lkén efterspørger og i øvrigt om at arbejde på min sag. Jeg kan jo være ligeglad med at det først skal have nye medarbejdere kørt ind. Det er over et år siden min sag startede med 1 arbejdsprøvning, de må da kunne give sagen videre til en i teamet !!??

Håber I har nogle gode råd til hvordan jeg kommer videre.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 10:41   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja

det syntes jeg du skal gøre...blive ved at ringe/skrive til dem angående din sag.

Lige indtil de vågner op og går igang igen.

Syntes den lægekonsulent er noget om sig...så vidt jeg ved skal han kun oversætte de lægeligt fagligt så sagsbehandler og vi andre dødlige kan forstå hvad der står.

Han må sådan set ikk sætte spørgsmål til "dig" på den måde...men læse ud fra de parpier der er.

Men det samme problem har jeg selv med en lægekonsulent og egen læge mener vedkommende er rablende skør...

Spørg hvor det i lovgivningen står at lægekonsulent må komme med sådanne spørgsmål.
Og hold kommunen fast i loven angående lovgivningen om hvorledes ens sagsbehandling skal forgå.....mener det står herinde et sted...sikkert i nyttige links.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 10:59   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja tre af mine læger som har skrevet i min sag, har omtalt min lægekonsulent som halv skør. De har de sagt til mig, uden jeg har nævnt noget først.
der må være noget om snakken
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 11:18   #4
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Ja, jeg kender også til problematikken. Min sagsbehandler meddelte den 6.10 i år til det afsluttende møde på reva, at det ikke blev ham som kunne føre sagen videre da han skal overgå til en anden funktion indenfor kommune men at jeg indenfor 3 måndeder fra dags dato havde krav på hvem den nye sagsbehandler vil være. Men det vil sige at vedkommende nok først derfra sender sagen videre. Så nu står jeg her og venter og venter. Håber der snart kommer orden i dine sager! Kram herfra
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 23:50   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for jeres svar, det var rart at få noget tilbage melding på min tråd.

Jeg ved ikke hvad lægekonsulenten kan tillade sig, men det er hans skyld at vi er gået i stå. Han skriver i sine bemærkninger:

Citat:

"Bemærkninger:
Der findes ingen beskrivelse af angstfremkaldende faktorer eller hvorfor lidelsen blev udviklet i 2006. Hun havde indtil da været veltilpasset. Både privat- og arbejdslivet er gået skævt.
Jeg vil foreslå at der indhentes:
Status fra behandlende psykiater, herunder stillingtagen til om der bør iværksættes yderligere psykoterapi.
Lægebrev eller kopi af journal fra psykiatrisk afdeling.
Status fra egen læge vedr. gennemførte somatisk vurderinger herunder blodprøve resultater.

Der er tidligere fra RH anbefalet kognitiv terapi, og det centrale tema i terapien, som beskrevet i psykolog status er grænsesætning, hvilket mig bekendt ikke er sædvanligt tema i kognitiv adfærds terapi. Jeg kan ikke se, om der fortsat gives psykologisk terapi, men hvis der efter den udaterede psykolog status har været kontakt til psykolog , bør der indhentes status fra den relevante terapeut.

Herefter stillingtagen til, om det er muligt at iværksætte skånsom hensyntagende aktivering, hvor hun ikke udsættes for angstanfaldprovokerende faktorer".

Citat slut.

Det virker som mange spørgsmål fra lægekonsulentens side og mange info. der mangler. I min sag ligger der allerede en special læge erklæringer fra en af kommunens psykiatere, som har konkluderet at prognosen for mig er dårlig mht. relations til arbejds markedet. Der er end ikke skånehensyn der skal iværksættes yderligere da jeg ikke bør komme på arbejdsmarkedet under nogen omstændigheder. Alligevel konkludere lkén at det vel måske nok burde kunne lade sig gøre. !!!

Jeg har rykket kommunen for en sagsbehandler igen igen. og for om der er taget action på det lkén efterspørger (vurderingen er fra den. 3 sept.). Min psykiater har ikke hørt fra kommunen, så de har nok ikke taget fat endnu.

Mht. forklaring på hvorfor jeg gik ned med flaget i 2006, der må jeg jo får stykket en livshistorie sammen, jeg har nok gået med smerter siden 2004, men har som altid bare stået igennem. Jeg er igang med at forberede en "stil" til min psykiater om mit liv, jeg formoder at det er ham der skal stykke noget sammen overfor kommunen.

Jeg har allerede været i 2 arbejdsprøvninger af 3 mdr. hvor jeg nok skulle have skippet den ene. Timerne var for små til fleksjob og i sidste ende ødelagde jeg mig selv om min krop endnu mere så jeg har virkelig brug for et stille og roligt liv uden for mange ansvar.

Mit "problem" er også at jeg lever af egne penge, er der nogen der ved om der er pargraffer eller lign. hvor os der ikke er berettiget til kontanthjælp kan komme under??.

Nå håber I også kan tippe mig lidt om hvordan jeg ellers kringler den fra lkén, burde en garvet sagsbehandler ikke vurdere om meget af det han skriver overhovedet er sagen vedkommende og derefter sortere hvad "vi mangler".

Ser frem til at høre fra jer.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 12:31   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tak for jeres svar, det var rart at få noget tilbage melding på min tråd.

Jeg ved ikke hvad lægekonsulenten kan tillade sig, men det er hans skyld at vi er gået i stå. Han skriver i sine bemærkninger:

Citat:

"Bemærkninger:
Der findes ingen beskrivelse af angstfremkaldende faktorer eller hvorfor lidelsen blev udviklet i 2006. Hun havde indtil da været veltilpasset. Både privat- og arbejdslivet er gået skævt.
Jeg vil foreslå at der indhentes:
Status fra behandlende psykiater, herunder stillingtagen til om der bør iværksættes yderligere psykoterapi.
Lægebrev eller kopi af journal fra psykiatrisk afdeling.
Status fra egen læge vedr. gennemførte somatisk vurderinger herunder blodprøve resultater.

Der er tidligere fra RH anbefalet kognitiv terapi, og det centrale tema i terapien, som beskrevet i psykolog status er grænsesætning, hvilket mig bekendt ikke er sædvanligt tema i kognitiv adfærds terapi. Jeg kan ikke se, om der fortsat gives psykologisk terapi, men hvis der efter den udaterede psykolog status har været kontakt til psykolog , bør der indhentes status fra den relevante terapeut.

Herefter stillingtagen til, om det er muligt at iværksætte skånsom hensyntagende aktivering, hvor hun ikke udsættes for angstanfaldprovokerende faktorer".

Citat slut.

Det virker som mange spørgsmål fra lægekonsulentens side og mange info. der mangler. I min sag ligger der allerede en special læge erklæringer fra en af kommunens psykiatere, som har konkluderet at prognosen for mig er dårlig mht. relations til arbejds markedet. Der er end ikke skånehensyn der skal iværksættes yderligere da jeg ikke bør komme på arbejdsmarkedet under nogen omstændigheder. Alligevel konkludere lkén at det vel måske nok burde kunne lade sig gøre. !!!
Jamen jeg kan da fortælle dig hvor du kan finde ud af hvad en lægekonsulent må og kan..

Under Nyttige Links på denne side findes der 2 link til skrivelser om lægekonsulentens opgaver...

De er her:

Skrivelse med orientering om lægekonsulenters opgaver i pensionssager 1998

Skrivelse med orientering om lægers rolle i sager om førtidspension 2003

Umiddelbart lyder hans spørgsmål ganske relevante og ikke noget som man kan sætte en finger på...

Jeg ville måske sætte spørgsmålstegn ud for hans udtalelse om kognitiv adfærds terapi...om han i det hele taget er kompetent til at vurdere det...
Hvilket område er han selv inden for osv...

Du skriver som konklusion på hans udtalelser sådan her

Citat:
Alligevel konkludere lkén at det vel måske nok burde kunne lade sig gøre. !!!
Som jeg læser det...så er det ikke det han siger/skriver....

Han skriver at der skal tages stilling til OM det kan lade sig gøre...efter alle papirer er hentet og vurderet..

Citat:
Jeg har rykket kommunen for en sagsbehandler igen igen. og for om der er taget action på det lkén efterspørger (vurderingen er fra den. 3 sept.). Min psykiater har ikke hørt fra kommunen, så de har nok ikke taget fat endnu.

Mht. forklaring på hvorfor jeg gik ned med flaget i 2006, der må jeg jo får stykket en livshistorie sammen, jeg har nok gået med smerter siden 2004, men har som altid bare stået igennem. Jeg er igang med at forberede en "stil" til min psykiater om mit liv, jeg formoder at det er ham der skal stykke noget sammen overfor kommunen.

Jeg har allerede været i 2 arbejdsprøvninger af 3 mdr. hvor jeg nok skulle have skippet den ene. Timerne var for små til fleksjob og i sidste ende ødelagde jeg mig selv om min krop endnu mere så jeg har virkelig brug for et stille og roligt liv uden for mange ansvar.

Mit "problem" er også at jeg lever af egne penge, er der nogen der ved om der er pargraffer eller lign. hvor os der ikke er berettiget til kontanthjælp kan komme under??.
Der findes ikke nogen paragraffer som du kan komme under medmindre du er visiteret til fleksjob...

I det tilfælde ville du kunne få særlig ledighedsydelse...forudsat at det er ægteskabsforsørgelse der gør at du ikke får penge nu..

Jeg ved så ikke hvad du har af udgifter som evt kunne komme under §100 merudgifter...

Citat:
Nå håber I også kan tippe mig lidt om hvordan jeg ellers kringler den fra lkén, burde en garvet sagsbehandler ikke vurdere om meget af det han skriver overhovedet er sagen vedkommende og derefter sortere hvad "vi mangler".

Ser frem til at høre fra jer.

Kh. EE
Jeg synes ikke at der er noget der bør "kringles" ang lægekonsulenten...

En garvet sagsbehandler ville nok komme frem til at det er yderst relevante oplysninger som der forslåes hentet...

Man er jo nød til at komme hele vejen rundt om dit helbred...så man evt kan udelukke at du kan arbejde eller finde ud af at du kan komme under en behandling og så af den vej komme i arbejde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 14:07   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Web,

Ja jeg kan godt se hvad du mener, jeg mener også at det er relevant for sagen, det er bare ærgerligt at min forrige sagsbehandler ikke så det, men nu må vi have indhentet info og så tage den derfra.

Jeg er enlig, bor til leje og har blot formue fra tidligere hussalg. Det er dødsygt at skulle leve dem op når man ikke kan arbejde og ikke kan få kontant hjælp. Jeg har dog ikke søgt, men tror jeg vil få et afslag og andre paragraffer findes der sikkert ikke!!?.

Nu må jeg afvente en afklaring, men er bange for at havne i den katagori der hedder for syg til fleks og for rask til pension !. Man kan jo være på kontant hjælp til man er 65 år.!!

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 14:43   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er selvfølgelig ærgerligt at oplysningerne ikke er hentet ind før nu...det er jo med til at trække sagen ud...

Jeg tror at man skal passe på med at være "sortseer" før man faktisk har grund til det...og ja jeg ved godt at det kan være svært..

Der er faktisk rigtig mange der bliver tilkendt henholdsvis fleksjob eller førtidspension...

Så det lykkes jo for ganske mange...

Det man selv kan...det er jo at holde øje med at de gør tingene ordentligt...og så ellers selv være behjælpelig når man kan...

Man ser nogle gange at folk hænger sig i selv helt små ligegyldige ting....selv om de faktisk ikke betyder noget....men det betyder at deres sager trækker ud i rigtig lang tid....
Nu siger jeg ikke at det er det du gør...men mere som oplysning om hvad man skal passe på med IKKE at gøre...

Man skal vælge sine kampe med omhu...

Først der hvor det faktisk betyder noget...ja der skal man sætte ind...

Hvis du feks går rundt med den ide at du "nok" falder imellem fleksjob og førtidspension...ja så vil du...når du skal feks til møde rundt omkring...møde op med den holdning....og tro mig....det kan de mærke...og det er ikke noget der fremmer ens sag...
Man vil hurtigt blive set på som en der enten ikke "gider" eller som en der bare har opgivet alt...eller en der bare vil have en pension...ligemeget hvad..

Jeg mener....hvis nu der fandtes en behandling...der evt kunne sætte dig i stand til at bestride et fleksjob....ja så ville det jo være rigtigt godt for dig...
Du kan altså tjene en del mere penge ved at have et fleksjob kontra en pension...

Eller at de faktisk gør de ting som de skal og når de har indhentet alt og vurderet det...ja så finder de ud af at du skal have en pension....

Tja du kan jo ikke vide det...så derfor bør der ikke være nogen grund til at tro du falder imellem de 2 ting...ihvertfald ikke før at du har noget at have det i..

Nu ved jeg jo ikke med alle andre ting i din sag...men det du skriver som din lægekonsulent har skrevet...ja det lyder jo helt fornuftigt...samt at det faktisk er et lovkrav at de får tjekket alle de ting...

Man skal nok også huske...at selv om en kommune ved at en sag ender med en pension...ja så har de altså en masse krav der skal være opfyldt før de faktisk kan give den...

Først når de bliver urimelige og går ud over de krav...først der skal man gå målrettet efter dem...

Indtil da...der skal man holde øje med dem...at de behandler ens sag som den skal...og at det selvfølgelig går hurtigst muligt...hvad de har af papirer osv osv...

GISP!! det har taget mig over 2 timer at skrive dette indlæg...så jeg stopper nu
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 18:36   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Web,

Da jeg sidste år startede arbejdsprøvning mhb. på fleksjob, der var jeg da overbevist om at det skulle jeg nok klare. Virksomhedskonsulenten advarede mig om at de jo i sidste ende godt kunne ende med at vurdere at jeg var klar til det ordinære arbejdsmarked og jeg tænkte, de aner bare ikke hvor syg jeg er og har været.

Allerede efter den første arbejdsprøvning var jeg forvisset om at det nok skulle kunne lade sig gøre, jeg klarede max 6 - 8 timer ugentligt, uden sygefravær, men med masser af smerter og masser af timers lidelse derhjemme hvor jeg skulle restituere. Men jeg ville klare det og ville en arbejdsprøvning mere tiltrods for at min sagsbehandler måske mente at pension var mere reelt. Jeg tænkte hvad, kan jeg ikke klare det, jeg har altid klaret alt, jeg skal bare lige have byttet rundt på nogle ting og måske arbejde dobbelt når jeg ikke havde mine børn hveranden uge dengang. Jeg siger dig at jeg sled mig igennem 2 arbejdsprøvning hvor jeg i den sidste uge magtede 12,5 timer og så tænkte jeg at nu er den hjemme.

Arbejdsgiveren kunne dog ikke bruge mig!!! Det var for få timer, så kommunen mente at jeg måtte i endnu en arbejdsprøvning evt. et andet sted hvor vi kunne få den op på 15 timer. Men der gik jeg ned med flaget, fik tvangstanker, måtte overdrage mine børn til deres far og endte med at blive indlagt !!. Det var frygteligt.

Derfor går jeg nu mod ftp. Det kan godt være at jeg ville kunne klare et fleksjob på 15 timer eller så, men ikke meget mere end en måned eller to og jeg vil simpelt hen ikke derud i gen hvor jeg ikke kan bunde. Nu må vi se jeg går efter pension og det må jeg så lære at tro på så de ikke kan mærke på mig at jeg ser tvivlen i deres øjne.

Tak for din tilbagemelding i denne sag. Det tog mig 5 minutter at skrive dette for jeg skal videre til et arrangement, men jeg er også helt smadret nu, jeg havde bare lige lyst til at skrive lidt om baggrunden i arbejdsprøvningerne. Jeg kommer på senere, så I må have en fortsat god aften.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 03:16   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen dette er et helt klart problem...

Som jeg ser det...så er der åbenbart ikke nogen på din kommune der ved hvad en arbejdsprøvning er....ja du gør jo nok heller ikke...

En arbejdsprøvning er hvor man skal afprøve hvad man kan....bemærk her!!!! og samtidig kunne nå at restituere sig...

Som du skriver det....så har dette ikke været tilfældet...og det er klart en fejl...

Som du kan læse her....så burde de have været opmærksomme på det....

Citat:
Vejledning om førtidspension fra 1. januar 2003

Ressourcer

9. Arbejdsevnebegrebet fokuserer på en borgers muligheder for aktuelt eller i fremtiden at blive i stand til at udføre arbejdsmæssig beskæftigelse. Det afgørende er, hvad en person kan - eller kan bringes til at kunne - vurderet i forhold til enhver form for arbejde på arbejdsmarkedet. Der skal derfor ikke alene ses på eventuelle tidligere erhverv, eller på personens ønsker til et bestemt erhverv men derimod bredt på nuværende og fremtidige beskæftigelsesmuligheder.

Da der er tale om en meget bred arbejdsmarkedsorienteret tilgang, følger det også, at der i helhedsvurderingen af borgerens situation skal ses bredt på de forskellige arbejdsmarkedsrettede ressourcer, en borger måtte have, se punkt 22 for gennemgangen af ressourceprofilen.

Ved vurderingen af ressourcerne (arbejdsevnen) skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig. Dette skal indgå i vurderingen af, om den pågældende er i besiddelse af en reel arbejdsevne, som kan benyttes på arbejdsmarkedet.

Borgere, der er i stand til at varetage et job eller fleksjob, men som på grund af restitueringsbehovet og deres nedsatte funktionsevne ikke magter at klare visse opgaver i hjemmet, vil, såfremt de opfylder betingelserne, kunne få hjælp efter servicelovens regler om personlig og praktisk hjælp. Hvis der er tale om personer med en varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, vil der eventuelt kunne ydes dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse efter servicelovens § 84.
:Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19705

Der står også noget senere i samme vejledning..

Citat:
22.
Ved arbejdet med ressourceprofilen i forhold til personer med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne skal de særlige behov og forhold, der gælder for denne gruppe, tages med i betragtning. Der skal således også fokuseres på restitueringsmulighederne og på behovene for kompensation, herunder hjælpemidler, transportmuligheder m.v.
Samme Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19705

Alle disse ting skal de jo vide og være opmærksomme på...

En arbejdsprøvning er jo en vurdering af dine ressourcer....men vel at mærke samtidig med at du kan nå at restituere dig...

Derfor bør man selvfølgelig heller ikke arbejde mere end at man samtidig kan nå at restituere sig til næste dag...

Nu ved jeg ikke hvad der står i din ressourceprofil men disse ting SKAL fremgå af din ressourceprofil...som du kan se af ovenstående...

Jeg har desværre ikke lige helbred til at finde flere eksempler til dig lige nu...men det står jo også ganske klart i ovenstående Quotes...

Du bør finde ud af hvad der står ang dette i din sag....og står der ikke noget....så gør dem opmærksom på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trækkes i førtidspensionen egob1 Politik og Samfund 55 14-04-2012 20:25
Trækkes kontanthjælp ved støtte til dyrlægeregning fra fond? Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 26-01-2012 02:44
Skal lige trækkes gennem sølet Diablo Alt det andet 13 09-11-2011 17:34
Fleksjob - Trækkes i løn? ADD Spørgsmål ang fleksjob 7 14-12-2010 00:48
For at gøre en lang historie kort...eller lang... chico Din historie 5 12-02-2010 10:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension