K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2009, 15:21   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Thumbs down Fik sms : Dit barn skal tvangsfjernes!

Dit barn skal tvangsanbringes. Den besked fik en højgravid kvinde på en sms fra sin sagsbehandler kun 14 dage før fødslen.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1217577.ece

Synes snart ikke man kan åbne avisen, uden at læse om nogen der bliver groft krænket af systemet på den ene eller den anden måde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 18:11   #2
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Thumbs down Det er altså for groft.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Dit barn skal tvangsanbringes. Den besked fik en højgravid kvinde på en sms fra sin sagsbehandler kun 14 dage før fødslen.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1217577.ece

Synes snart ikke man kan åbne avisen, uden at læse om nogen der bliver groft krænket af systemet på den ene eller den anden måde.
Næh - at håndtere en sag på den vis må siges at være ikke alene usympatisk - men det viser i den grad mangel på empati, situationsfornemmelse og kvalifikationer til at bestride sådan en stilling.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 18:12   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Var der ik noget med, at man havde forsøgt sig med både brev og telefon først, og så sendt SMS'en da disse metoder ikke virkede?

Jeg undrer mig lidt at moderen ikke har taget telefonen, men kun brokket sig over SMS'en!? ... de fleste telefoner plejer at efterlade en log af opkald man ikke tager...

Har ikke læst så meget om emnet, kun løseligt, så jeg kan være underinformeret inden jeg udtaler mig.
  Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 18:17   #4
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jo altså...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Var der ik noget med, at man havde forsøgt sig med både brev og telefon først, og så sendt SMS'en da disse metoder ikke virkede?

Jeg undrer mig lidt at moderen ikke har taget telefonen, men kun brokket sig over SMS'en!? ... de fleste telefoner plejer at efterlade en log af opkald man ikke tager...

Har ikke læst så meget om emnet, kun løseligt, så jeg kan være underinformeret inden jeg udtaler mig.

Men når de ringer fra kommune m.v. - så er der ikke noget nummer man kan ringe tilbage til synligt - de har hemmelige numre - (jeg har i hvert fald ikke oplevet andet).
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 19:26   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alle mine sagsbehandlere har også altid haft hemmelige numre!

Uanset om de har forsøgt at kontakte kvinden pr brev eller telefon (hun boede vist hos noget familie den sidste tid), så sender man sgu bare ikke en iskold sms med så forfærdelig en besked!

Havde jeg fået sådan en sms under en graviditet, så var ungen født pga stress inden batteriet gik dødt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 19:28   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nu kan misbruger jo være meget svære at holde kontakt med ,men syntes også det er en helt urimlig måde at give den slags beskeder på .Men der er utrolig meget uratfærdighed omkring misbruger og deres børn, alt alt for mange børn bliver over set og der gives alt for lang snor til forældre før der skrides til handling det bare min mening.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 19:31   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige i dette tilfælde, er der så tale om en kvinde der har passet sine behandlinger til UG og har vist sig yderst stabil, netop fordi hun var bange for at få tvangsfjernet sit lille barn!

Og så kommer der sådan en led sms! Dødsstødet, en sparken på én der allerede ligger fladt på ryggen.....ej altså, det er under al kritik!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 19:39   #8
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Ville du syntes om

Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Var der ik noget med, at man havde forsøgt sig med både brev og telefon først, og så sendt SMS'en da disse metoder ikke virkede?

Jeg undrer mig lidt at moderen ikke har taget telefonen, men kun brokket sig over SMS'en!? ... de fleste telefoner plejer at efterlade en log af opkald man ikke tager...

Har ikke læst så meget om emnet, kun løseligt, så jeg kan være underinformeret inden jeg udtaler mig.
at modtage besked om noget alvorligt på denne facon???
Der er noget som hedder Rekomanderet brev, Man kan opsøge kvinden osv
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 19:42   #9
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Ikke mange får en reel chance

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lige i dette tilfælde, er der så tale om en kvinde der har passet sine behandlinger til UG og har vist sig yderst stabil, netop fordi hun var bange for at få tvangsfjernet sit lille barn!

Og så kommer der sådan en led sms! Dødsstødet, en sparken på én der allerede ligger fladt på ryggen.....ej altså, det er under al kritik!!
For at vise at de godt kan være forældre

Det er et forfærdelig system

Alt kan de gøre, helt uden konsekvenser for dem, Hele vejen i det sociale system, også på dagpenge området
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 20:43   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det er jo næsten....

....umuligt for borgerne at bevise at kommunen ikke har ringet og ikke har sendt breve. Og det ville da ikke være første gang en kommune lyver.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fjernelse af barn stribe Alt det andet 38 09-02-2013 12:31
Barn syg under praktik-regler? frk.lykke Alt det andet 6 05-11-2009 16:19
Hjemmeboende voksen barn Lena4700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-07-2009 10:22
Mobbing som barn og voksen UllaCliffShads Din historie 6 18-05-2009 10:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension