K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2010, 03:28   #1
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Revalidering, under 25.år

Jeg har læst og læst, men kunne ikke finde noget ang. dette

Kan det virkelig passe at revalideringsydelsen, kun er på det halve (ca. 6000 efter skat) bare fordi man er under 25.år & ingen børn har ?

Jeg er 21 og kan ikke leve for de 6.000 kr, på grund af gæld og nødvendig bil på grund af stress & angst.

Så jeg ville høre om der er nogen af jer under 25.år uden børn, der har fået den fulde revalidering ? Og på hvilket grundlag ?

Håber da at det er muligt .
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 06:22   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er desværre rigtigt, at revalideringsydelsen er på det halve til unge under 25.
Har du tidligere været selvforsørgende?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 12:13   #3
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Ja, det er desværre rigtigt, at revalideringsydelsen er på det halve til unge under 25.
Har du tidligere været selvforsørgende?

Ja, altså jeg har før boet ude, hvor jeg fik SU & havde studiejob. (Ca. 9000 efter skat.)

Og på et tidspunkt, hvor jeg fik løn på en produktionshøjskole, men der fik jeg kun de der ca. 5000 efter skat.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 13:37   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja, der er nogle undtagelser jeg husker ikke dem alle, men 2 af dem lydder:

Hvis man har hjemmeboende børn.
Hvis man har haft optjent retten til højeste sygedagpenge sats ... denne fik jeg selv fuld reva på i sin tid.

Men du går vist ikke ind under nogen af dem, til gengæld kan du sikkert bruge noget af følgende:

Særlig støtte under revalidering

§ 63. Kommunen kan under revalidering, herunder forrevalidering, og når revalidenden modtager hjælp efter anden lovgivning til dækning af leveomkostninger, give støtte til de særlige udgifter, der er en nødvendig følge af uddannelsen eller af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne efter reglerne i kapitel 14 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

§ 64. Kommunen giver støtte til nødvendige merudgifter til bolig på grund af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, når revalidenden får den halve revalideringsydelse efter § 52, stk. 2.

§ 64 a. Kommunen giver tilskud til nødvendige merudgifter til bolig, jf. stk. 2, til personer med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, der deltager i forrevalidering efter kapitel 6, og som modtager nedsat kontanthjælp efter § 25 f, stk. 2, nr. 1, og behovsbestemt tillæg efter § 25 f, stk. 3.

Stk. 2. Tilskud ydes, hvis boligudgiften efter fradrag af boligsikring overstiger 1.000 kr. pr. måned inklusive el og varme. Tilskuddet kan ikke overstige 2.000 kr. pr. måned og kan højst udbetales i 12 sammenhængende måneder. Tilskuddet udbetales i forbindelse med udbetaling af kontanthjælp efter § 25 f, stk. 2, nr. 1, og tillæg efter § 25 f, stk. 3. Tilskuddet udbetales første gang sammen med hjælpen for første hele kalendermåned efter, at personen er blevet berettiget til tilskud efter stk. 1. Tilskuddet bortfalder, hvis forrevalideringen ophører.

Stk. 3. Inden kommunen giver tilskud, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig.

Læs den selv: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 14:16   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvilken diagnose har du?
Hvis det er i forbindelse med uddannelse kan du muligvis for su med handicaptillæg hvilket er en langt højere udbetaling - så kan du evt. få revalidering efter du bliver 25.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 14:26   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har prøvet at få revalideringsydelse, da jeg var under 25 år. Sådan er det jo. Jeg lærte at prioritere tingene. Lærte faktisk meget af det personligt mht. økonomien. Jeg lærte at finde balancen i, hvilke ting, jeg i virkeligheden ikke havde brug for. F.eks. købte jeg ikke ret meget nyt tøj.

Men hvis du bor til leje, kan man søge om boligsikring. Det kan hjælpe på det. Det fik jeg oveni dengang.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 16:49   #7
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Ja, der er nogle undtagelser jeg husker ikke dem alle, men 2 af dem lydder:

Hvis man har hjemmeboende børn.
Hvis man har haft optjent retten til højeste sygedagpenge sats ... denne fik jeg selv fuld reva på i sin tid.

Men du går vist ikke ind under nogen af dem, til gengæld kan du sikkert bruge noget af følgende:

Særlig støtte under revalidering

§ 63. Kommunen kan under revalidering, herunder forrevalidering, og når revalidenden modtager hjælp efter anden lovgivning til dækning af leveomkostninger, give støtte til de særlige udgifter, der er en nødvendig følge af uddannelsen eller af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne efter reglerne i kapitel 14 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

§ 64. Kommunen giver støtte til nødvendige merudgifter til bolig på grund af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, når revalidenden får den halve revalideringsydelse efter § 52, stk. 2.

§ 64 a. Kommunen giver tilskud til nødvendige merudgifter til bolig, jf. stk. 2, til personer med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, der deltager i forrevalidering efter kapitel 6, og som modtager nedsat kontanthjælp efter § 25 f, stk. 2, nr. 1, og behovsbestemt tillæg efter § 25 f, stk. 3.

Stk. 2. Tilskud ydes, hvis boligudgiften efter fradrag af boligsikring overstiger 1.000 kr. pr. måned inklusive el og varme. Tilskuddet kan ikke overstige 2.000 kr. pr. måned og kan højst udbetales i 12 sammenhængende måneder. Tilskuddet udbetales i forbindelse med udbetaling af kontanthjælp efter § 25 f, stk. 2, nr. 1, og tillæg efter § 25 f, stk. 3. Tilskuddet udbetales første gang sammen med hjælpen for første hele kalendermåned efter, at personen er blevet berettiget til tilskud efter stk. 1. Tilskuddet bortfalder, hvis forrevalideringen ophører.

Stk. 3. Inden kommunen giver tilskud, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig.

Læs den selv: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6
Mange tak for hjælpen Men efter stk. 2, kan man også få den på revalidering ? Efter hvad jeg kan se, står der kun om kontanthjælp ved den?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 16:53   #8
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Hvilken diagnose har du?
Hvis det er i forbindelse med uddannelse kan du muligvis for su med handicaptillæg hvilket er en langt højere udbetaling - så kan du evt. få revalidering efter du bliver 25
.


Autisme, men har spurgt, kan ikke få det på grund det er en ungdomsuddannelse og ikke en videregående uddannelse.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 16:54   #9
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Jeg har prøvet at få revalideringsydelse, da jeg var under 25 år. Sådan er det jo. Jeg lærte at prioritere tingene. Lærte faktisk meget af det personligt mht. økonomien. Jeg lærte at finde balancen i, hvilke ting, jeg i virkeligheden ikke havde brug for. F.eks. købte jeg ikke ret meget nyt tøj.

Men hvis du bor til leje, kan man søge om boligsikring. Det kan hjælpe på det. Det fik jeg oveni dengang.

Ja, men min boligsikring bliver højest på 400 kr. så det hjælper ikke rigtig noget

Hvor meget fik du da i boligsikring ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 17:12   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Ja, men min boligsikring bliver højest på 400 kr. så det hjælper ikke rigtig noget

Hvor meget fik du da i boligsikring ?
Det kan jeg ikke huske. Det er også mange år siden nu, og reglerne i dag inden for det område er også ændret. Jeg havde en husleje på 4000 kr. månedligt og var på kontanthjælp, inden jeg kom på revalidering, mens jeg var under 25 år gammel.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension