K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2011, 13:08   #21
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
En husstand omfatter licensbetaleren selv og dennes ægtefælle eller kæreste og hjemmeboende børn - forudsat at de er tilmeldt samme folkeregisteradresse som licensbetaleren.
Hjemmeboende børn UNDER 18 år.

Det ved jeg fra da jeg i sin tid lejede et TV til det annekshus jeg boede i "hjemme" hos de gamle. Udlejeren af TV'et SKULLE oplyse lejeforholdet til Licenkontoret og de var så flinke at sende mig en opkrævning på fuld Licens.
Da jeg ringede for at brokke mig fik jeg at vide at jeg var "Hjemmeboende barn OVER 18 år" og så var det bare at betale. Dengang (-82) kunne jeg nok være sluppet hvis f.eks. min far have lejet "et ekstra fjernsyn til sit soveværelse"...

Det er over et år siden jeg skrev i denne tråd og jeg har siden modtaget kontanthjælp som "Reelt enlig" uden problemer. Ligeledes modtager jeg §34 støtte på ca 1300,-/måned
Måske er jeg bare heldig ?
Og dog...§34 for den fulde periode har jeg ikke opnået endnu. Kun fra Okt. og tilbage til 1. Jan -10. Altså "indeværende år"...det år jeg søgte = det år hvor jeg fandt ud af at de havde snydt mig siden Jan. -07 !
Men det må de så lige give mig skriftligt så jeg kan anke og henvise til at "man normalt går 3 år tilbage"...
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 10-08-2011 kl. 13:19.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 20:06   #22
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Stonie, vil det så sige at du stadig bor sammen med din kæreste, at I er kærester, men bliver betragtet som samboende, fremfor samlevende, fordi I ikke har fællesøkonomi?

Du skrev vist tidligere i et indlæg, at I begge betaler af på samme lån til banken? Men det kan man vel selvfølgelig også sagtens, selvom man kun er samboene, hvis man har optaget et lån sammen som venner (fx to kammerater kan vel godt optage et lån sammen, selvom de ikke er kærester?)

Jeg er nysgerrig, fordi min kæreste og jeg er i nogenlunde samme situation.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 12:41   #23
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sinderella Se meddelelser
Stonie, vil det så sige at du stadig bor sammen med din kæreste, at I er kærester, men bliver betragtet som samboende, fremfor samlevende, fordi I ikke har fællesøkonomi?

Du skrev vist tidligere i et indlæg, at I begge betaler af på samme lån til banken? Men det kan man vel selvfølgelig også sagtens, selvom man kun er samboene, hvis man har optaget et lån sammen som venner (fx to kammerater kan vel godt optage et lån sammen, selvom de ikke er kærester?)

Jeg er nysgerrig, fordi min kæreste og jeg er i nogenlunde samme situation.
Jeg må desværre sige NEJ til dit spørgsmål....
Det ender nok nærmere med at jeg må flytte..........

Hmmm...Nu er Ydelse i Furesø Kommune gået helt i baglås !!!
Har lige fået brev om at jeg slet ikke er berretiget til §34 !!!

Idioten på Ydelse har rask væk indhentet indtægtsoplysninger på min "SAMBO" (HUN ER #¤£@\<,--*¨ RASENDE) og henviser til en gammel gammel afgørelse
vedr. et SAMLEVENDE PAR MED 2 FÆLLES BØRN hvor han ejede villaen (til 24.000 pr. måned), hun søgte "Boligstøtte til "Sin halvdel af huslejen" = 12.000,-
Så fandt Ydelse på et smart trick hvor de lavede "forholdsregning":
("der var betydelige forskelle i indtægterne")
Hun "blev sat til" en max. boligudgift på 4000,- for det er hvad man "normalt" kan sidde for i husleje med en indtægt fra Arbejdsløshedunderstøttelse !!!
F.eks: Hun får 10.000 - Han tjener 30.000. = 25% & 75% = 100%
Ergo skal Boligudgifterne også fordeles på den måde !!!

Det er jo fuldstændig perverst at sammenligne ovenstående sag med min...
Jeg (og min SAMBO) bor til leje og samlede boligudgift er 7500,- (her kan jeg måske endda få lidt ekstra - for de mener jo at 4000,- er passende !!!),
vi er ikke gift, har ingen fælles børn. Vi har siden dag 1 haft SEPERAT ØKONOMI.

Jeg har bedt min SB tage kontakt til Ydelse og prøve at forklare ham idioten at han har taget fejl.....jeg håber så han indser det og udbetaler mig det skyldige beløb...
Ellers må jeg jo klage over afgørelsen !!! Og jeg har jo så mange penge at jeg hyrer 3 dygtige advokater og hiver Ydelse gennem hele møllen....ELLER:
Jeg henvender mig til Advokathjælpen og får et par gratis råd...

Endnu et latterligt menneske jeg skal føre på min liste over folk jeg ikke ville pisse på hvis de stod i flammer !

Der er jo også at principiel betydning idet jeg (forhåbentlig snart) overgår til Førtidspension. Her er ydelserne jo også afhængig af om man er "REELT ENLIG"...Jeg skal for Pensionsnævnet endnu en gang d.7. Nov...
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 23:28   #24
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Angry Er de mon på syre ?

SB ringede senere idag og fortalte mig at Ydelse vedholder sit afslag på §34
SB sender mig et oplæg til at klage. Så det skal jeg så igang med....

HVOR ER DET SAMMENLIGNELIGE ???
Ydelse forlanger 33% / 66% i brøk...som om vi var gift/samboende !!!

Jeg troede ellers Danmark var imod tvangsægteskaber.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 31-10-2011 kl. 23:44.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eftergivelse af SU-lån som samlevende jenspinddk Alt det andet 16 29-02-2012 12:37
Førtidspension og samlevende? Snupti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-10-2011 16:01
samlevende førtidspensionister Kashaya Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-10-2011 15:08
Atp -samlevende - obs Jørgine Alt det andet 1 16-11-2009 19:49
Kontanthjælp / samlevende sara Alt det andet 17 25-06-2008 22:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension