K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2014, 22:21   #1
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Kan førtidspension udbetaling være mindre end sygedagpenge?

Jeg fik tilkendt førtidspension i 1999 og brøk beregning var 9/40. Men jeg valgte senere at komme i arbejdsmarked og lad pension hvilende. Jeg har siden Oktober 2013 været sygemeldt og fik 3908 kr/uge udbetalt og der svarer til 203.000/år. Jeg søgte om pension og Udbetaling Danmark har genoptaget min pension med 9/40. Sygedagpenge er ophørt på grund af tilkendelse af pension fra 31. jan 2014. Ellers havde jeg varighedsgrænse til okt 2014.
Nu får jeg ydelse meget mindre end min sygdagpenge. Kan det være mening at kommune kan straffe mig ved at erstatte en ydelse med en lav ydelse når grundlag er forbedret? Hvis det ikke var pension kunne godt forsætte med sygdagpenge. Jeg mener, at min pension skal suppleres mindst det svarer til sygedagpenge. Sygedagpenge har jeg optjent gennem min A Kasse.
Har ikke jeg ret til at få udbetalt mindst det beløb som jeg plejede at få?
Grundet at jeg igen blev syg er et arbejdsskade.

Sidst redigeret af Abdul; 27-02-2014 kl. 22:43.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 22:43   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når det handler om brøkpension, kan der vist kun suppleres op til en kontanthjælpssats, men ikke til en dagpengesats....

Men vent lige, der kommer nok nogen der ved noget mere!

Hvorfor forblev du ikke bare på sygedagpengene indtil Oktober 2014??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 22:47   #3
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det er ophørt fordi kommune har tilkendt mig førtidspension. Sådan står det i min sidste dagpenge specifikation
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 22:54   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg mener ikke at din førtidspension kan suppleres på til sygedagpenge....du får jo ikke sygedagpenge mere...

Men hvis det nu havde kunne lade sig gøre...ja så kunne alle der var på sygedagpenge jo bare gå over på deres pension igen og dermed slippe for opfølgningen....som man skal igennem når man er på sygedagpenge..

Men du burde kunne søge om supplering efter §27a i aktivloven https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap4

Men jeg er desværre ikke helt inde i de regler...men prøv at kigge på det link jeg har lagt..

Der er vist også en forskel på om man er på gammel ordning eller ny ordning og får brøkpension

Der står lidt om det her http://broekpension.blogspot.dk/2013...ion-efter.html
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:01   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En god ide er, hvis du retter henvendelse til retshjælpen, som du finder her...(det er gratis!).

http://www.retshjaelpen.dk/

Jeg er ikke HELT sikker på, om det er lovligt det de har gjort - altså at gøre en pension hvilende fordi du arbejder, og så SELV bestemme at pensionen ikke længere skal være hvilende, fordi du har fået en arbejdsskade og skal på sygedagpenge (som ellers er fast sat til Oktober 2014).

Det lyder altså forkert, så det kan sgu godt være du har ret!!!

Der skal i hvert fald klages!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:03   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Alle kan ikke være på sygedagpenge. Man skal arbejde mindst 1 år, være medlem af kasse, lade pension hvilende.
Man var på en ydelse som var optjent. Jeg har ikke mistet rettighed til det.
Nu prøver jeg en udvej til fleksydelse og lade pension igen hvilende. Kan det lad sig at gøre? Kun hvis kommune ikke vil supplere til det ydelse jeg fik. Jeg har ikke nogen mod at arbejde lidt
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:05   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal rette henvendelse til retshjælpen, tror det er det smarteste.....

Fleksydelse er jo en form for efterløn, såfremt man er med i ordningen og har betalt til ordningen.
Det er ikke bare noget man kan søge eller få.

Sidst redigeret af Ninja; 27-02-2014 kl. 23:10.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:10   #8
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
De sige til mig, at jeg får invalidetydelse hvis jeg gøre min pension hvilende uanset hvad jeg laver eller tjener. Den regler trædte i kraft i 2005. Men jeg fik aldrig en eneste kr. fra år 2000. Kan man søge om det ydelse i tilbagevirkningskraft fra 2005?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:12   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvorfor gjorde du ikke opmærksom på det allerede i 2005??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:18   #10
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det kommunes pligt at orientere borgerne når en regler har virkning på dem. Kommune har aldrig orienteret mig. Jeg var engang i deres system ind til Udbetaling Danmark fandt mig fornylig. Jeg vidste ikke om det regler
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension