K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2015, 18:45   #1
Lukasmik
-svært at være syg
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2014
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
Lukasmik er ny på vejen
Vurdering af den generelle erhvervsevne

Hej K10. Jeg mangler stadig, at få en endelig udredning, så jeg kan få pension /flexjob. Er nu på jobafklaring som er forlænget med 1 år ( ialt 2 år ) er 55+. Man øjner nu en mulighed for at bedre min ”helbredstilstand” med at " tvangsmedicinere " mig med anti- depressionsdråber. Psykiater har nemlig skrevet (til forsikringsselskabet, jeg har sendt kommunen en kopi)” at denne skønner mit funktionsniveau for nuværende er nærmest ikke eksisterende, men hvis og når jeg bliver mere velbehandlet, vil min psyke alligevel være så skrøbelig, at jeg ville skulle have diverse skånehensyn ved et evt. arbejde. Formodentlig ressourser til en mindre selektiv placering.” Jeg opfattede dog mere i min samtale med psykiateren, at denne mente at medicinen kunne gavne min almene livskvalitet generelt, og syntes jeg skulle tale med min læge derom.
Denne skriver også ” livskvaliteten er lav ” og at jeg ikke genvinder nogen former for erhvervsevne, såfremt jeg ikke kan bekæmpe min angst, altså ved at tage anti-medicinen ”. Jeg bliver foreslået at forsøge behandlingen med anti-dråber, kopi sendt til egen læge.
Egen læge er besøgt – dråberne er udskrevet og afhentet, han var dog ikke helt af samme mening som psykiateren. Kan egen læge hjælpe mig ved at skrive at jeg ikke ønsker at tage medicinen ?
Jeg skal nævne, at jeg er meget bange for medicinen, jeg får meget andet medicin, for blodtryk, blodfortyndende, migræne og mange andre smertestillende piller. Jeg kan slet ikke klare tanken om alle de ekstra bivirkninger denne anti-medicin ville kunne give mig. Jeg lider af angst generelt og langvarige periodiske depressioner, moderat/ svær grad, samt andre følgesygdomme fra belastningsreaktioner efter et langt psykisk presset arbejdsliv. Har været i praktikker. Hvordan skal min "restarbejdsevne" dog findes ?
Kan jeg få problemer ved kommunen i min sag, såfremt jeg ikke tager
dråberne ? Kan man tvinges eller vil det få konsekvenser ?Og hvad skal jeg så gøre? Håber I herinde vil kunne hjælpe mig.
Lukasmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 09:39   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kunne evt tale med egen læge om, hvad medicinen, og hvordan den påvirker ift det andet medicin, du får.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 09:49   #3
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Pligter og rettigheder.

Jeg er ikke så skarp til paragraffer men synes, at jeg har læst et sted noget i retning af "at man skal gøre, hvad man kan for at forbedre sin situation".

Som forslået, så snak med din læge om, hvilke erfaringer/evidens der i forhold til brug af medicinen ved din diagnose og om hvilke bivirkninger der er og om hvordan den "nye" medicin spiller sammen med det som du tager allerede.

Få det dokumenteret i din journal, hvad I har talt om, fordele og ulemper samt hvad I har aftalt.

Således at du fremstår samarbejdsvillig.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 09:52   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Folketinget indførte i 2014 en to årig forsøgsperiode, som udløber 30.juni 2016.
her kan man som borger afvise medicinsk behandling, læs nærmere om dette her

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...rm-2014-og-15/

læs afsnittet "mulighed for at afvise lægebehandling uden konsekvenser"

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension