K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2015, 09:30   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Da fleksydelsen og tilskud, samlet set beregnes ud fra 37timer om ugen, virker det også på mig, URETFÆRDIGT, at man ikke kan få denne EKSTRA udbetaling/bonus, som andre jo får glæde af, ud over deres faste løn, for de 37timer!

Umiddelbart, burde de(en bonus) kunne udbetales udover, idet flekstilskuddet jo beregnes ud fra timer, og ikke hvor høj eller lav lønnen er!

VH POpiae
Må lige rette dig Fleksløntilskuddet beregnes netop ud lønkroner.. Timerne indgår slet ikke i modregningen..

Om man tjener fx. 5000 kr måned på 20 timer/md eller bruger 30 timer/md, giver nøjagtig det samme fleksløntilskud..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2015, 10:01   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kommer vel i givet fald an på, hvornår fleks bevillingen er givet, i det de gamle regler beregnes ud fra
timer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2015, 12:58   #13
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det kommer vel i givet fald an på, hvornår fleks bevillingen er givet, i det de gamle regler beregnes ud fra
timer.

VH Popiae
Det fremgår at trådstarter ER på ny ordning.. Deraf svaret

Du nævner selv "fleksløntilskud" Altså ER mit svar baseret på ny ordning, da fleksløntilskud IKKE er aktuelt på gammel ordning.. Og dermed er der ingen modregnig for bonus under gammel ordning

Sidst redigeret af mik16; 12-03-2015 kl. 13:03.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2015, 18:09   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Du nævner selv "fleksløntilskud" Altså ER mit svar baseret på ny ordning, da fleksløntilskud IKKE er aktuelt på gammel ordning.. Og dermed er der ingen modregnig for bonus under gammel ordning
Vil det sige det her med at en bonus nu modregnes er endnu et område der er sket forringelse for fleksjobbere?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 12:31   #15
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Denne her vil jeg helt sikkert forslå at klage over til kommunen og derefter når kommunen afviser klagen at sende klagen videre til Ankestyrelsen da det dermed diskrimineres mod lønmodtagen i henhold til handicapkonventionen, hvis en handicappede lønmodtager ikke har samme vilkår som de andre lønmodtager i samme stilling.

Ergo, det er strider mod konventionen at offentlige såvel som private virksomheder på grund af handicap at diskriminerer mod en lønmodtager, at stille den handicappede dårligere vilkår som lønmodtager i forhold til ikke handicappede.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 13:03   #16
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af iamforever Se meddelelser
Denne her vil jeg helt sikkert forslå at klage over til kommunen og derefter når kommunen afviser klagen at sende klagen videre til Ankestyrelsen da det dermed diskrimineres mod lønmodtagen i henhold til handicapkonventionen, hvis en handicappede lønmodtager ikke har samme vilkår som de andre lønmodtager i samme stilling.

Ergo, det er strider mod konventionen at offentlige såvel som private virksomheder på grund af handicap at diskriminerer mod en lønmodtager, at stille den handicappede dårligere vilkår som lønmodtager i forhold til ikke handicappede.
Uanset at det er ubehageligt at blive modregnet for en bonus i fleksløntilskuddet, så TROR jeg ikke at det er ulovligt ??

Loven om forskelsbehandling siger kort: "Lige løn for arbejde, der tillægges samme værdi"

Det ER jo overholdt rent lønmæssigt vedr. bonussen..

Og der tages jo IKKE af bonussens værdi.. Men værdien modregnes udelukkende i fleksløntilskuddet.. Der dermed bliver mindre.

Det samme gælder også modregning i fx. sygedagpenge/ alm dagpenge. Også for IKKE "handicappet" hvis der forekommer lønindtægter..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 13:09   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En bonus er jo for alle blot en usukkert månedlig lønforhøjelse, der udbetales een gang årligt og som regel er grundlaget for offentlige træk i den måned, den udbetales.

Der er vel ikke nogen forskel til personer på det såkaldte normale arbejdsmarked.
Ingen bliver snydt og får forhåbentlig noget ud af det.

Man kan jo selv lave et regneark og se, hvordan tallene ville se ud, hvis bonusbeløbet blev delt over 12 måneder og flekslønydelsen tilsvarende mindre i den enkelte måned.

Håber du kan finde anvendelse for nettobeløbet.

Gammel og ny ordning kan jo aldrig matche hinanden i alle detaljer, så ville der jo ikke være behov for nytænkningen med de nye fleksjobregler.

Mange stder får man bonus i forhold til beskæftigelsesgraden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 13:12   #18
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Uanset at det er ubehageligt at blive modregnet for en bonus i fleksløntilskuddet, så TROR jeg ikke at det er ulovligt ??

Loven om forskelsbehandling siger kort: "Lige løn for arbejde, der tillægges samme værdi"

Det ER jo overholdt rent lønmæssigt vedr. bonussen..

Og der tages jo IKKE af bonussens værdi.. Men værdien modregnes udelukkende i fleksløntilskuddet.. Der dermed bliver mindre.

Det samme gælder også modregning i fx. sygedagpenge/ alm dagpenge. Også for IKKE "handicappet" hvis der forekommer lønindtægter..
Er der noget der kan blive modregnet i sygedagpenge/ alm dagpenge? Jeg har aldrig hørt om at det eller det vil blive modregnet i sygedagpengene.

Selv udbetaling af feriepenge pga feriehindring bliver ikke modregnet. Dvs man får dobblet "løn" for 6 uger om året (jeg fik udbetalt både ferie og feriefridags penge). Det overraskede mig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 13:38   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Er der noget der kan blive modregnet i sygedagpenge/ alm dagpenge? Jeg har aldrig hørt om at det eller det vil blive modregnet i sygedagpengene.

Selv udbetaling af feriepenge pga feriehindring bliver ikke modregnet. Dvs man får dobblet "løn" for 6 uger om året (jeg fik udbetalt både ferie og feriefridags penge). Det overraskede mig.
Bonus ER lønindkomst.. Det er alm. feriepenge også.. Har man fx. feriepenge selv. OG er på fx. dagpenge, så får man jo heller ikke feriedagpenge for samme feriedage..

Udbetaling af feriepenge for en FERIEHINDRING bliver heller ikke modregnet i fleksløntilskud eller i ledighedsydelse..

Evt 6 ferieuge modregnes heller ikke hvis den udbetales UDEN at ferieugen ikke holdes..

Mht. til modregning af lønindkomst i sygedagpenge, så jo.. Hvis vi forstiller os, at man modtager sygedagpenge i 2 uger på en måned.. Og man har indkomst i resten af måneden, så fremkommer der jo klart en modregning for lønperioden.

Sidst redigeret af mik16; 15-03-2015 kl. 13:48.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 12:37   #20
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hvis der bliver modregnet i tilskuddet (som er en del af lønnen så længe lønnen ikke overstiger grænsen), vil det betyde et tab, da bonussen så bare vil træde i stedet for tilskuddet og fleksjobberen dermed ikke mærker den ekstra indtægt som en ikke fleksjobber vil få i samme stilling.

Det betyder at der bliver gjort forskelsbehandling overfor en person som i praktisk laver det samme men bliver stillet ringere vilskår hvilket ikke er tilladt.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension