K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2010, 23:24   #1
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
En sygedagpengesagsbehandlers hverdag

Hej alle derude!

Ved ikke om det er interessant, eller om jeg burde skrive det under en blog herinde (har ingen ide om, hvordan sådan noget fungere), men jeg tænkte, at jeg her ville skrive lidt om de problemstillinger jeg kan stå i som sagsbehandler (og måske få nogle gode råd igen?).
Både ift. lovgivning, håndtering af samtaler, sygdomme osv. og så måske få lidt luft for sagsbehandler frustrationer, som jeg har en fornemmelse af, nogle gange kan være de samme som jeres, og andre gange noget helt andet!

Så hvis jeg ikke får nogle vilde protester, så tror jeg, at jeg vil lave et lile indlæg en gang imellem
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 07:56   #2
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej

Det syntes jeg er helt fint, det er rart at se problemerne fra 2 sider. For som sagsbehandler, har man foruden borgeren jo også en lovgivning at rette sig efter.

Hvis man som sagsbehadler bare har lidt indfølelse og empati, er det svært, at træffe trælse beslutninger, som man ved er til gene for borgeren.

Men vil også lige sige, fordi jeg selv er sagsbehandler (økonomisk), det er sku tit et svært job. Jeg må også tit, give afslag på kontanthjælp, til borgere der kommer fra et sygedagpengestop, idet de har formue i hus/bil o.s.v. Syntes det er så forkert, men det er lovgivninger der siger det.

Kan sagten se mig selv i samme situation ifremtiden, står i en deltidssygemelding, bliver formentligt snart afskediget og det kan ske for mig, at mine sygedagpenge ikke kan forlænges, og JA så står jeg i en situation, hvor eneste mulighed er at søge kontanthjælp, og så må manden og jeg skilles, idet vi har formue i bil/hus. Ellers kan jeg hellerikke få nogen hjælp.

De syge glemmes lidt i det hav af lovgivninger der er, man bliver sku mere syg, af at skulle tænke på det økonomiske forsørgelsesgrundlag smuldre........

Bare lidt tanker


ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 08:48   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan altså ikke give afslag på kontanthjælp, pga ejerbolig, idet man bor i den. Det ligger der så vidt jeg husker p-afgørelse på.
Hvis man er afhængig af bil, kan man heller ikke bruge den som undskyldning. osv.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 09:20   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
næhh, den m ejerbolig er jo lidt bob bob....

-det er jo netop som popiea sir, hvis man bor i den ja, så stiller det jo alle i en vanskelig situation MEN der er nogle lovkrav der skal opfyldes, -det er så en anden ting.

Man skal som ejer kunne dokumentere at man IKKE har mulighed for at optage yderligere lån i boligen(disse skal man jo også kunne være i stand til at tilbagebetale!)
-samt insisterer kommunen på at man fortsat IKKE kan få kontanthjælp, ja, så skal de jo sørge for at genhuse!
(i vores tilfælde ville dette have været en handicapbolig!)
osv osv

Ang bil, ja, der ville det også i vores tilfælde have været en handicapbil vi ville søge.....

Hm, popiea, tror du du kan finde afgørelserne på ovenstående, for det kunne jo være rigtig godt at have
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 23:59   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at der var en for ganske nylig der hev den frem?
Håber at en anden husker bedre end jeg.
Men den er god nok.

Man må ikke give afslag på kontanthjælp pga ejerbolig.
Men ofte bliver folk jo tvunget ud, pga af loft.
Man kan låne via §34 til bolig, men kun til loft, ved lejebolig, gælder selvsagt samme regler, om loft.
Ejerbolig af rimmelig størrelse, og købt før 2003-5 er ofte billigere at sidde i, end lejeboliger.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 01:27   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Andersine85...

Du vil sagtens kunne bruge din blog til det formål...og det er skam nemt nok....

Du kunne jo så evt linke til din blog i din signatur så folk ser bloggen...og er opmærksom på den....

Man kan se blogs her http://www.k10.dk/blog.php

Vil du skrive et blog indlæg...så kan du gøre det her http://www.k10.dk/blog_post.php?do=newblog (kræver at man er logget ind)

Hvis du gør det her i forummet...så skal du nok regne med at dine indlæg forsvinder i mængden....

Det vil måske også være en del svære at holde en rød tråd i dem...hvis du altså har til flere indlæg...

Blogs er noget bedre til sådanne ting...og folk kan stadig kommentere alt det de har lyst....

Du bestemmer selv hvem der skal kunne se bloggen....om det kun skal være medlemmer eller om alle skal kunne se den...

Det kan man selv bestemme under kontrolpanelet her http://www.k10.dk/blog_usercp.php

Har du nogle spørgsmål...så send en privat besked til mig http://www.k10.dk/private.php?do=newpm&u=2
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 20:37   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Webmaster:
Jamen perfekt, så forsøger jeg at kaste mig ud i det
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Ny rapport om førtidspensionisters livsvilkår og hverdag bla-bla Politik og Samfund 5 17-02-2011 18:04
EU: mere tilgængelig hverdag for handicappede. buster Politik og Samfund 5 21-11-2010 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension