K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2010, 14:02   #11
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Hej
Det er bare fedt, at du har fået den udsættelse!

Det betaler sig at kæmpe!
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 17:03   #12
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Tak I 2;-)

Ja det er sjovt som de SMÅ vundne kampe pludselig føles som meget store... Det er jo ikke sikkert det hjælper noget som helst, men bare det, at der for første gang er LYTTET og accepteret noget, jeg har sagt/bedt om, er jo helt fantastisk :-)
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 13:01   #13
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Tak I 2;-)

Ja det er sjovt som de SMÅ vundne kampe pludselig føles som meget store...
Og det giver ligesom en lidt mere overskud :-)
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 16:58   #14
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg opgir - kan simpelthen snart ikke tage mere....

Åhhh, nu kommer jeg rendende her igen med mine spørgsmål... Eller nærmere vrænger mit hjerte ud til jer - de eneste som nok forstår mig...

Jeg aner stadig ikke hvordan jeg skal få jeres gode råd med i mine indsigelser. Disse skal afleveres mandag - og jeg vil have forlængning på mine SD. Desværre skal sagen jo afgøres i Københavns Kommune, til trods for jeg nu bor i Århus... GRR!!! Og dem i København vil IKKE hjælpe mig på nogen måde overhovedet....

Efter i dag tvivler jeg på om jeg i det hele taget skal komme med de latterlige indsigelser... København vil jo ikke lytte og udfra det jeg så hørte idag HAR de allerede afgjort min sag - desværre ikke til min fordel.

Inden jeg fortæller det "komiske" som jeg oplevede idag, vil jeg lige høre jer engang... Kan/skal jeg på nogen måde, skrive at jeg ender uden indkomst i min indsigelse? Kan/skal jeg nævne at jeg vil søge ft på foreliggende? Hvordan får jeg brugt jeres råd om de evt forlængelses muligheder? Jeg kan slet ikke finde hovede og hale i noget mere... Jeg føler, jeg er ved at give op. Give op over for systemet ved at finde et arbejde og se hvor længe jeg klarer mig. Og give op overfor mig selv, fordi jeg VED jeg ikke klarer et arbejde...

Nu til det "komiske". Jeg går i dag ned på mit "nye" ydelsescenter her i min nye hjemby. Formål med besøget: At få underskrevet mit feriekort, så jeg kan få udbetalt resten af mine feriepenge.

Da jeg boede i Kbh og skulle have første del udbetalt, gik jeg ind på Baldersgade, afleverede kortet i receptionen, fik det underskrevet med det samme og gik igen...

Her kommer jeg til receptionen. Damen slår mig op på skærmen og beder mig vente, da jeg skal snakke med en sagsbehandler. Jamen jeg sætter mig pænt ned og venter. Ud kommer en sagsbehandler og siger til mig, at de ikke kan underskrive feriekortet. Jeg spørger selvfølgelig hvorfor, og damen svarer, at da min sag stadig reelt ligger i København, er det DEM der skal underskrive. Hun siger til mig at jeg kan sende kortet til Kbh - eller få det lagt i min sag, når denne kommer til kontanthjælps afdelingen. Jeg spørger hende, hvordan hun an vide den kommer til kontanthjælp istedet for til SD afdelingen. Hun svarer at det står i min sag at jeg ikke skal forlænges. Forklarer hende, på en venlig måde, at jeg syntes det er mærkeligt, sagen er afgjort, da jeg først har indsigelsesfrist på mandag. Dette kan hun ikke forstå. Skrive under på hendes udmelding vil hun ikke. Og jeg må gå derfra uden underskrift, men med en "oplevelse" om det danske system rigere....

HVORDAN H***** kan de have afgjort sagen uden mine indsigelser? Så er det jo fuldstændigt ligegyldigt HVAD jeg skriver til dem - de HAR jo besluttet sig for at smide mig på porten..

Hvordan kan man være for syg til at være syg? Ikke rask nok til at blive afklaret? OG ende uden en indtægt i vores fine danske system?
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 17:20   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvad siger DUKH til det her? Du skrev, at du havde aftale med at snakke med DUKH.

Du skal bare endelig sende noget mere til dem, når du havde fået at vide, at du havde fået forlænget din partshøring. Det kan du jo skrive i partshøringen.

Og bed om skriftlig afslag - det har du ret til. De SKAL skrive afslag først EFTER de har modtaget din partshøring.

Har du nogen lægelige oplysninger, som du mener, de ikke kender til, så er det bare om at få fat i det og få kopier af dem og send det sammen med dine kommentarer ind til dem.

Og brug endelig den paragraf, som Hejdien har skrevet ind ang. at vente på lægebehandling. (kopi af den og send den med sammen med de andre ting)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 17:27   #16
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Curls, Mange tak for din tilbagemelding.

Jeg har først tid med DUKH på mandag - samme dag som indsigelserne skal ind.
Du kan tro jeg vil bruge den med ventetiden - har bare på fornemmelsen at den kun kan bruges ved fx operation/transplantation osv..

Åhhhhh, hvordan F***** er det meningen at man skal blive rask eller på nogen måde blive "bedre" med denne behandling.

Som sagt, skriver jeg de indsigelser. Det virker bare som spild af tid. Som om der ER taget beslutning i min sag, og at de bare afventer tidsfristen... Og at jeg så hører om det på denne måde, ved min NYE kommune. Syntes det er SÅ frækt og respektløst. Ikke af nye kommune, men af den gamle... GRRR....
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 18:05   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Curls, Mange tak for din tilbagemelding.

Jeg har først tid med DUKH på mandag - samme dag som indsigelserne skal ind.
Du kan tro jeg vil bruge den med ventetiden - har bare på fornemmelsen at den kun kan bruges ved fx operation/transplantation osv..

Åhhhhh, hvordan F***** er det meningen at man skal blive rask eller på nogen måde blive "bedre" med denne behandling.

Som sagt, skriver jeg de indsigelser. Det virker bare som spild af tid. Som om der ER taget beslutning i min sag, og at de bare afventer tidsfristen... Og at jeg så hører om det på denne måde, ved min NYE kommune. Syntes det er SÅ frækt og respektløst. Ikke af nye kommune, men af den gamle... GRRR....
Du kan også vælge det sådan, at du forlanger afslaget på skrift, og så må du sammen med DUKH klage over afgørelsen, hvis man mener, der er noget at gå efter.
Men det er op til dig, forstår godt det er noget svært at finde rundt i det her.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 01:02   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
selfølgelig SKAL du klage.
Forhåbemtlig kan du således få medhold i Nævnet.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 13:33   #19
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Talking Grrrrrr!!!!

Er LIGE i humør idag... I ved, det humør, hvor INGEN skal snyde en..
Har siddet og skrevet i laaaaaang tid nu her til formiddag. Er helt ødelagt. Men nu er min partshøring/klage klar til kommunen. Skal bare lige høre hvad DUKH evt kan komme med...

Det blev 9 sider!!!!!!!!!!! DAMN!!!! En smøre om aktindsigt nuppet her fra siden. En laaaaang smøre om mine indsigelser og klager. Kopi af mail sendt til sagsbehandler til partshøring samt 3 sider af mine egne tanker om min syge historie. Det vil SLET SLET ikke kunne lade sige gøre at lægge her på siden, men jeg håber der en enkelt af jer kloge mennesker, der måske har energi til og vil læse den alligevel og sige om jeg mangler noget eller om jeg er gået for langt - hahaha



Hov forresten, jeg har tænkt mig at sende den til borgmesteren i Århus samt København. Til Social minister Benedikte Kjær samt til lidt andre inden for social udvalgene i begge byer. Er der nogen, der ved hvor og hvordan jeg kan finde deres mail adresser???

Sidst redigeret af FrkNorden; 28-03-2010 kl. 13:37. Årsag: 2 indlæg slået sammen
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 13:36   #20
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hov forresten, jeg har tænkt mig at sende den til borgmesteren i Århus samt København. Til Social minister Benedikte Kjær samt til lidt andre inden for social udvalgene i begge byer. Er der nogen, der ved hvor og hvordan jeg kan finde deres mail adresser???

Sidst redigeret af FrkNorden; 28-03-2010 kl. 13:39.
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre KattenJames De Unge 11 07-08-2013 12:00
Hvordan skal jeg gøre? mhn Spørgsmål ang fleksjob 4 25-10-2011 12:55
hvad skal jeg gøre logan Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-05-2011 15:48
Hvad skal jeg skrive.... Susanne2412 Alt det andet 3 29-11-2010 13:08
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension