K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2018, 20:04   #11
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Når man ikke skal regne med kommunen, og man er kommet i en alder hvor man ved problemer opstår, og man har en fast og stabil indtægt som pension, så bør man spare op til uforudsete udgifter som disse.

Personligt kan jeg spare 3000 kr op om måneden, til diverse på en ganske almindelig pension, og så synes jeg faktisk at vi er ude over at kommunen behøver punge ud til os !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2018, 11:58   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Når man ikke skal regne med kommunen, og man er kommet i en alder hvor man ved problemer opstår, og man har en fast og stabil indtægt som pension, så bør man spare op til uforudsete udgifter som disse.

Personligt kan jeg spare 3000 kr op om måneden, til diverse på en ganske almindelig pension, og så synes jeg faktisk at vi er ude over at kommunen behøver punge ud til os !
Bare husk at ikke alle har råd til at spare så meget op

Jeg har selv budgetteret med tandlæge i mit budget, men da jeg var på lav kontanthjælp (det der i 2018 hedder 7272 kr før skat), havde jeg da ikke den fjerneste mulighed for at spare så mange penge op.
Og folkepension er vidst ikke nødvendigvis særlig høj.

Nogen kan spare op, og derved selv have råd. Det bør dem der kan, så også gøre.
Men samtidig bør man respektere at dem der ikke kan, skal have mulighed for at søge ved kommunen, uden dårlig samvittighed

(Og bare rolig, hvis kommunen kan se at man selv har råd, så får man det jo heller ikke bevilliget)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2018, 16:26   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
...men da jeg var på lav kontanthjælp, havde jeg da ikke den fjerneste mulighed for at spare så mange penge op...

...Men samtidig bør man respektere at dem der ikke kan, skal have mulighed for at søge ved kommunen, uden dårlig samvittighed...
Du blander tingene sammen !

Mit indlæg handler om folk på pension,
Citat:
...man har en fast og stabil indtægt som pension...
ligesom trådstarter.

Førtidspension er både en fast og høj ydelse !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2018, 08:15   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Førtidspension er både en fast og høj ydelse !
Det kommer da virkelig an på om man er enlig eller samlevende, ny eller gammel ordning.

En samlevende i ny ordning får som udgangspunkt 15000 før skat men bliver modregnet 30% af samlevers indtægt (over en vis grænse).
Jeg har læst om flere som var nede omkring 7000-8000 før skat, som ikke har anden indtægt og som ikke har fælles økonomi med samleveren.
Hvis dette par går fra hinanden kan det godt være svært for vedkommende at betale indskud, også selv om det er en fast ydelse, jeg synes ikke at den kan betragtes som høj.
Naturligvis kommer vedkommende på den høje enlig ydelse når de er flyttet fra hinanden, men indskudet skal jo betales inden flytningen.

Jeg har ikke sat mig ind i den gamle ordning men har en forståelse af at det heller ikke er en guldgrubbe for alle.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2018, 12:24   #15
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Det kommer da virkelig an på om man er enlig eller samlevende, ny eller gammel ordning.

En samlevende i ny ordning får som udgangspunkt 15000 før skat men bliver modregnet 30% af samlevers indtægt (over en vis grænse).
Jeg har læst om flere som var nede omkring 7000-8000 før skat, som ikke har anden indtægt og som ikke har fælles økonomi med samleveren.
Hvis dette par går fra hinanden kan det godt være svært for vedkommende at betale indskud, også selv om det er en fast ydelse, jeg synes ikke at den kan betragtes som høj.
Naturligvis kommer vedkommende på den høje enlig ydelse når de er flyttet fra hinanden, men indskudet skal jo betales inden flytningen.

Jeg har ikke sat mig ind i den gamle ordning men har en forståelse af at det heller ikke er en guldgrubbe for alle.
Det er dog enormt så mange indvendinger der kan komme mod det faktum at en pension er en fast og høj ydelse.

Jeg tager udgangspunkt i en enlig førtidspensionist, og er man på mellemste, så er det fordi der er en restarbejdsevne, ellers skulle man have søgt over på højeste pension, mens tid var.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2018, 15:09   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er dog enormt så mange indvendinger der kan komme mod det faktum at en pension er en fast og høj ydelse.

Jeg tager udgangspunkt i en enlig førtidspensionist, og er man på mellemste, så er det fordi der er en restarbejdsevne, ellers skulle man have søgt over på højeste pension, mens tid var.
Jeg protesterer over at du bliver ved med at fastslå at førtidspension er en høj ydelse og skærer alle over en kam, vi aner stadig ikke hvilken sats trådstarter er på men må konstatere at det er ikke alle som får 18.642 kr. måneden.
Uanset om vedkommende kunne have søgt en højere sats eller ej, så er personens virkelighed bare ikke den samme som din, du kan jo bare glæde dig over at du selv har mulighed for at sætte 3000 til side hver måned, men det er bare ikke alle som har samme muligheder som du har.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2018, 15:22   #17
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
...vi aner stadig ikke hvilken sats trådstarter er på...
Jo, det ved man når man læser første indlæg !

Og har man en restarbejdsevne, som man har ved mellemste pension, så bestemmer man jo 100% selv om man vil bruge den eller ej.
Og dermed har man også selv indflydelse på sit rådighedsbeløb.

Da de nye pensioner kom i 2003, fik folk mligheden for at blive vurderet i forhold til højeste pension, er det blevet vurderet at man ikke var berettiget, vil det netop være fordi man har vurderet at der var en arbejdsevne der kunne udnyttes... har man ikke har klaget over afslag, ja, så er spillet, som i så mange andre sammenhæng tabt.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension