K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2014, 16:31   #1
Solrød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Solrød er ny på vejen
Question Ingen svar fra kommunen

Jeg er i et ressourceforløb på nu 2 år. Jeg blev påkørt og har deraf fået mig en skæv ryg..
Kommunen sendte mig først til en privat ryg klinik, derefter til en psykiatrisk så blev det en smerte klinik med det resultat, at klinikken ikke mente, at de kunne tilbyde mig noget da jeg havde fået en skæv ryg, det var sidste år men hører intet..
Solrød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 16:51   #2
foxx450
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Helsingør
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
foxx450 er ny på vejen
hej

Hvad sagde de på den private ryg klinik? Husk at have alle dokumentationer til senere brug? Du må også kontakte kommune og spørge hvor langt du er i forløbet og der mangler at du kommer videre. Husk en bisidder med til de kommende møder.
foxx450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 16:56   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Solrød

Bliv her på din tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Læs og følg disse råd til nye på k10.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvis ikke du har, skal du omgående samle trådende og søge om aktindsigt hos alle.

Først der ved du hvad læger og kommunen skriver i dine journaler.

Derefter dukker der flere spørgsmål op.

Læge/hospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Du oplyser: "det var sidste år men hører intet.. "

Du skal være aktiv i hele dit forløb med kommunen og rykke skriftligt for svar.

Men aktindsigt er det første skridt.

Jeg går ud fra at dit navn henviser til din kommune? S.U.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 17:51   #4
Solrød
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Solrød er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af foxx450 Se meddelelser
Hvad sagde de på den private ryg klinik? Husk at have alle dokumentationer til senere brug? Du må også kontakte kommune og spørge hvor langt du er i forløbet og der mangler at du kommer videre. Husk en bisidder med til de kommende møder.

Hej foxx og Peter

De kunne se at jeg var slidt i lænde 1 + 2 de anbefalede - en smerte klinik samt arbejds prøvning. Men Kommunen ville ikke sende mig i arbejdsprøvning - idet de også havde henvist mig til en smerteklinik.

På smerteklinikken kunne de se at min ryg var blevet skæv. De mente ikke at jeg havde psykiske problmer og de mente heller ikke at de havde yderligere at tilbyde. Dette svar fik kommunen så - og siden har min læge haft rykket dem for at finde ud af hvad de så vil gøre - men ikke engang ham har de svaret og Ja - det er den kommune jeg bor i..

Mødte ved et tilfælde en der stod i den samme situation - på samme forløb, hun havde heller ikke fået noget svar i over et år - da de ikke vidste hvad de "skulle" stille op med os fordi, vi var nogle af de første der havde fået det - vi er begge over 40 år og har været det meste af møllen igennem..
Solrød er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 18:04   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tag kontakt til kommunen og spørg ind til din sag.Du kan fint maile, så har du det på tryk.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2014, 19:13   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du nævner...

Kære Solrød.

... at din ryg er slået skæv.

Hvis ikke du har anden forklaring på "at din ryg er skæv" er mit råd, at det skal du både have dels præcis viden om og forstå hvad det drejer sig om.

Er det en frem- eller tilbageglidning af et rygled?

Eller ????

Det skal du jo også vide hvis der kører en erstatningssag?

Så endnu engang, søg aktindsigt ellers kommer du ikke videre på dine præmisser.

Information

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Hvis hverken du eller din læge modtager svar på jeres henvendelser, skal der klages til borgmesteren med henvisning til følgende:

http://www.solrod.dk/cms/site.aspx?p=7845

Svarfrister

"Generelt
Solrød Byråd har besluttet, at alle henvendelser skal besvares inden 10 hverdage. Hvis der ikke umiddelbart kan gives et svar, sendes en kvittering for modtagelsen med information om den videre sagsbehandling.
"

Det er en politisk beslutning, som ingen embedsmand/kvinde kan sidde overhøring.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 31-07-2014 kl. 19:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension