K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2012, 06:34   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Psykiater ved fysisk sygdom

Hej Alle

Jeg lever med en smerte-sygdom i form af led/muskelsmerter. Jeg prøver pt at blive afklaret i forhold til fleksjob.
Jeg har været i systemet ca ti år, uden at blive udredt/afklaret, selvom jeg kæmper med næb og kløer for at få mit liv tilbage.
Det er vi jo rigtig mange herinde, der er fælles om.

Mit spørgsmål er: kan det passe jeg skal udredes af en psykiater?

Jeg er fysisk syg, ikke psykisk syg, så jeg har meget svært ved at se sammenhængen her.

Som alle herinde ved, så har man været igennem karrusellen mere end en gang, når man har ti års jubilæum på jobcenteret.
Jeg har jo adskillige speciallæge erklæringer og arb. Prøvninger bag mig, så hvad en psykiater lige skulle tilføre mig, har jeg meget svært ved at se.

Udredningen skulle tage en time!

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 06:48   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
tjah............de prøver måske at spare penge ved at få påtrykt dig en håndfuld psykiske diagnoser, så kan de køre dig rundt i manegen til tid og evighed

kan selvfølgeligt også være at en hjernevrider kan sætte ord på de smerter du har samt dit funktionsniveau, men 1 time.............hmmmm
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 06:56   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det sker faktisk i rigtig mange sager hvor de lige sender får folk forbi en psykiater/psykolog...også selv om man ikke mener man fejler noget psykisk...

Så det er ikke helt unormalt at kommuner gør som i dit tilfælde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 08:05   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det sker faktisk i rigtig mange sager hvor de lige sender får folk forbi en psykiater/psykolog...også selv om man ikke mener man fejler noget psykisk...

Så det er ikke helt unormalt at kommuner gør som i dit tilfælde...
Lige præcis.

Jeg hr ingen psykiske problemer, kun fysiske, alligevel skulle jeg omkring en psykolog før jeg blev tilkendt fp.

Jeg har indtryk af, at de gør det for at der ikke skal være nogle "huller" i sagen, som et eller andet nævn ell.l. kan slå ned på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 08:27   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har også lige være forbi en før jeg fik fleks, det var hurtigt overstået og en rimelig behalig samtale, bare for at udelukke, at det ikke var noget psysisk.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 09:28   #6
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
det er meget normalt at man skal den tur igennem fordi de jo vil afklare hvorvidt dine lidelser kunne skyldes en psykisk lidelse. Du skriver at du har smerter i led/muskler og det er jo det de mange gange kalder diffuse smerter hvor man ikke kan gå ind på et billed og sige, h*n har smerter fordi ....

Jeg har selv lige været på klinik for funktionelle sygdomme og få lavet en speciallægeerklæring fordi der engang var en læge der har skrevet i min journal at de ikke kunne finde noget på MR så det derfor måske kunne dreje sig om en psykosomatisk lidelse. Dette gjorde han for 16 år siden, men sætningen har fulgt mig siden, så dette skulle jo afklares.

Jeg har så siden få en diagnose der går under sjældne diagnoser og som forklarer alle mine symptomer, men der skulle altså også en psykiater til at konstatere at mine symptomer var udelukkende fysiske og ikke psykisk betingede.

Og må da indrømme at jeg også var noget skeptisk ved at skulle til Århus til undersøgelse, men han var mægtig flink og der var ikke nogen problemer der
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 09:44   #7
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg er lige nu under afklaring til fleksjob og har lige aftalt med jk at jeg bl.a. får nogle psykolog samtaler - det er jeg rigtig glad for, håber det kan hjælpe mig til en større accept af mine begrænsninger.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 10:30   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg har osse rundet psykriater selv om min lidelse er fysisk.

Jobcenteret troede ikke på at jeg havde komplikationer efter brud på ryghvirvel, men påstod at det var noget jeg spillede fordi jeg ikke gad at arbejde.

Psykriateren fejede alle beskyldninger væk, og åbnede døren for min vej mød pension
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 19:04   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Frida!

...som allerede svaret af mange, så er det efterhånden almindeligt, at sende fysisk syge omkring en psykiater...

...men jeg bliver bedrøvet over at se din lokalisation og læse om dine 10 år i systemet, for denne by glimrer med manglen på handleplaner for syge borgere!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 06:00   #10
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Tak for svarene. Jeg har jo diagnoser på hvad jeg fejler, og er udredt på alle måder gennem gode, grundige og professionelle arbejdsprøvninger. Også af psykologer, arbejdsmedicinsk læge osv.

Jeg søger ikke pension, jeg søger fleksjob, derfor synes jeg det er ret mærkeligt. Jeg har svært ved at underligge mig denne undersøgelse på det grundlag "at det er noget jobcenteret bare gør, mest fordi de kan".

Jeg blev meget overrasket over at det var hos distriktspsykiatrien, for aftalen var at den skulle ligges i udbud, så jeg var nogenlunde sikker på det ikke var en kommunal købelæge.

Der har været utroligt mange tillidsbrud i min sag, især de sidste to år.
Jeg deltager ellers aktivt i alt og gør alt i min magt for at komme videre, men da jeg sad der, føltes det bare så forkert.

Har jeg noget valg? Jeg kan bedre acceptere en psykolog end psykiater.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fysisk syg / Specialpsykiatrisk erklæring? Fallenten87 Alt det andet 16 07-07-2013 18:27
fysisk overgreb fra afdelingslederen Ole-Oliver Dit og Dat 2 19-03-2013 07:11
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
Ny vurdering (fysisk) Monni Spørgsmål ang fleksjob 0 06-04-2011 14:56
Fysisk og psykisk belastende. Nullemusen Alt det andet 8 24-05-2010 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension