K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 10:55   #41
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jamen, så har du vist ikke læst historierne her på siden, så derfor er det vist ikke det rette sted at reklamere for, at det skal være sværere.

det skal det jo fordi at dem der virkelig skal have en pension skal være dem der får en pension. og ikke bare dem der udnytter systemet.
de4aks er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 11:20   #42
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
det skal det jo fordi at dem der virkelig skal have en pension skal være dem der får en pension. og ikke bare dem der udnytter systemet.
Her på k.10 sidder en masse mennesker og ser på, at KOMMUNERNE udnytter systemet

At sagsbehandlerne benytter sig af borgerens manglende kendskab til LOVEN

Det er fuldkommen umuligt for en borger at snyde sig til en pension,

men det er indlysende muligt for kommunen at snyde en borger for en pension.

Citat:
hvis man virkelig er syg og har brug for en førtidspension skal man nok få den.
I hvor høj grad synes du selv at dit udsagn passer,

når du har gennemlæst de fleste tråde herinde ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 11:20   #43
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
jeg prøver ikke at udnytte systemet og kan derfor med god samvittighed stemme liberal alliance.

forstå mig ret, jeg siger ikke i udnytter systemet, for har i fået en pension fortjener i den.
men i er også nødt til at se hvordan det hele er bygget op. og hvorfor det egentlig er så svært at få en pension.
stem hvad du vil
nej da vi skla da have fp ved dårligt knæ håndled osv skal da være let not nej det skal ikke være lige så let so mat hæve 100 kr i banken
superkok er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 11:25   #44
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
At sagsbehandlerne benytter sig af borgerens manglende kendskab til LOVEN
eller borger de benytter sig af sagsbehandlernes manglende kendskab til loven ja sker også den anden vej rund nå nej det må jeg ikke sige men kan ikke ladevær
Citat:
Det er fuldkommen umuligt for en borger at snyde sig til en pension,
så troer du stadig også på julemanden og at der ikke er fattige i danmark sult i verden man kan godt hvis du er sygtig nok og ved hvad du skla sige gøre osv så kan ladesig gøre desvære
Citat:
men det er indlysende muligt for kommunen at snyde en borger for en pension
og som jeg sage lige før
Citat:
hvis man virkelig er syg og har brug for en førtidspension skal man nok få den.
I hvor høj grad synes du selv at dit udsagn passer,
her snakker jeg af egen afaring flere jeg kender fik fp sådan set fra den ene dag til den anden komme også meget andpå hvilken sagsbehandler man har osv det er lige fra min far til venner osv der fik den forde de skulle have den men troer vi glemmer en vigtig ting vi kan alle finde ngoen der slos for fp vi kan også fidne folk der får den fra den ene dag til den anden
superkok er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 11:50   #45
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af de4aks Se meddelelser
ventelisterne er for det første ikke særlig store mere..

politikerne går også selv ned i løn, kan desværre ikke finde de nøjagtige tal. men det var fremme i medierne i år..!!
Jamen så skulle man have fulgt emnet til dørs hvis man havde gjort det så ville man finde ud af at forslaget faldt

http://www.berlingske.dk/politik/bor...gaa-ned-i-loen

Det kan jo være at du tænker på minister lønningerne , de ministre der som lidt fed reklame besluttede at gå 5 % ned i løn over de næste to år...

Jamen det er da flot , vi bukker og skraber , gad vide om de bukker og skraber lige så meget for dem på de absolutte mindste indkomster (overfølelsesindkomst af en hver art ) når de vælger at tage en vis andel af disse indkomster og så senere dele dem ud via statspuljemidler til feks psykiatrien og til andre dårlig stillet (ergo foder hunden med halen ) og nu kan jeg se at du selv har noget psykisk , vil du ikke mene at det er sygdom og at det dermed skal på finansloven og ikke betales af de andre fattige ?

(og ja ved at LA ikke er for satspuljen ,men nu er det jo så ikke dem der kommer til at bestemme det)

Citat:
at man som førtidspensionist vil skyde sig selv i foden ved at stemme liberalt, kan jeg desværre ikke se. de vil gerne have man klarer sig selv, men de aller svageste vil jo stadig blive hjulpet, så det er jo ikke som om at førtidspensionen forsvinder.. måske bliver den sværere at få.
Svære at få ville det være godt ??
En ting er at være 25 år og håbe og tro på at man kan få det bedre (det håber vi alle for dig ) en anden ting er at nærme sig de 50 være slidt ned og ødelagt have et dårligt helbred og lægers ord for at det kun bliver værre og så skulle kæmpe i årevis mod systemet som vi kalder velfærd ..

Mange førtidspensionister har været igennem fleks og nedsat tid og alt andet før de havner på en pension, den med at man bare lige kan få en pension er en skrøne tro mig.

Citat:
jeg har aldrig før gået op i politik, men har siddet og læst og læst, på alle partiers hjemmeside, og det eneste parti jeg kan stå helt inde for og være enig i, er liberal alliance.
Tja kan godt forstå dig lidt , jeg kan også visse dage sidde og tænke at de lyder helt fornuftige men så skynder jeg mig også at slå hovdet ind i væggen he he ...

Alle har noget fornuftigt også LA men det ændre ikke ved at det er det parti der tydeligst oplyser at de er for at alle er deres egen lykkesmed og hvis du er født under en uheldig stjerne så er det bare too bad for you...

men det tager jeg hatten af for så ved man hvor man har dem og det er heeeelt over i bankdirektørens lomme
Citat:
kan ikke se hvad det skulle hjælpe at socialdemokraterne kom til magten.. andet end vi skal betale mere i skat.. desværre det er jeg for stor en egoist til.. hvis de røde partier kommer til magten vil skatten helt sikkert stige, og vi vil derfor miste stort marked med udlandet.
og det gør vi ikke nu ?
det hele køre på skinner og de virksomheder vi har her i landet betaler deres lille skat med glæde eller ?

Den er lidt langt ude hvis man følger debatten for så vil man vide hvor mange virksomheder her til lands der ikke følger og betaler den danske skat men sniger sig udenom ...

Og den med at de rykker ud af landet hvis det er de skal betale skat ja right .. de fjerne hver en shell tank og hver en mcdonalds hvis de skal betale skat for de tjener jo ingen penge her hvis de skal betale skat ... pjat


Citat:
det er de rige de vil ramme, men samtidig er det de rige der forsørger os svage. og hvis de skal betale mere i skat, vil de måske ændre bopælsland, hvor de ikke skal betale så meget i skat. det er alt for lidt at køre fra malmø til københavn. og hvis de smutter, hvem skal så betale for os? staten vil jo komme med et stort underskud, som vi senere hen alligevel skal dække.
Jamen det vil sige at bankdirektøren i Nordea vil flytte til hvor ? hvis han skal betale mere i skat og han vil så stoppe som bankdirektør i Danmark eller ?

Hvis han flytter til Malmø eller til Spanien og tager privat flyet så skal han altså stadig betale skat her til lands så længe han arbejder her...

Og jeg vil lige minde dig om at da rød kom til efter blå sidst havde vi et kæmpe underskud her i landet og da blå så kom til igen denne gang var de røde ved at få rettet op på skuden så blå bare skulle følge den linje der var lagt og det gjorde de så lige indtil de besluttede at stikke lidt penge til brødrene ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af de4aks Se meddelelser
så er man sikker på det er de rigtige der får den..

jeg har hørt mange eksempler på folk der ikke fortjener en pension, bla om en mand der fik en pension fordi han havde dårlige håndled, og så alligevel vælger han at bygget en længe til hans gård helt alene. det er ikke gennemført.

har en ven hvis søster får førtidspension og han siger at hun ´på ingen måde fortjener den.

har en tidligere veninde der fik en pension og hun siger selv det er fordi hun ikke gider lave noget..

det er sku for dårligt..
Jamen det kan jeg kun give dig ret i det er for dårligt og sjovt så kender jeg rigtig mange på pension men jeg har ALDRIG mødt de her mennesker du omtaler men jeg kender til gengæld rigtig mange mennesker der kender de mennesker men har aldrig set en irl ...

Jeg siger ikke at du lyver , men siger bare at jeg aldrig har mødt dem , det er lige som den med kvinden med edderkoppen i kinden ,,, jeg har aldrig mødt hende men kender mange der kender nogen der kender hendes datter /søn eller veninde ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af de4aks Se meddelelser
i må jo også indrømme at det er de få der gør det svært for de mange.. det er jo fordi der er så mange der udnytter systemet at det er så svært at få en pension.

hvis man virkelig er syg og har brug for en førtidspension skal man nok få den.

jeg har ikke selv fået min pension endnu, men kommunen er ved at søge den til mig. hvis jeg så får et afslag er det nok fordi jeg ikke skal have den, så må jeg tage den derfra, og prøve at få det bedste ud af det hele.

jeg prøver ikke at udnytte systemet og kan derfor med god samvittighed stemme liberal alliance.

forstå mig ret, jeg siger ikke i udnytter systemet, for har i fået en pension fortjener i den.
men i er også nødt til at se hvordan det hele er bygget op. og hvorfor det egentlig er så svært at få en pension.

Øhhh vi har medlemmer her på siden der i 20 år har været syge inden de fik pension, jeg kender folk (og jeg har set dem ) som har papir angmas på at der IKKE er mere at gøre og som endda har papir på at det vil forværre deres liv deres helbred og muligvis koste dem livet , hvis og så frem man tvinger dem i flere tiltag ... men hvor man mener at man liiiiige skal prøve en sidste ting ...

Så tror sq helt ærligt ikke at det kan bliver mere svært at få den pension ...

Alt ære være med dig håber at du bliver kloger med alderen (og undskyld jeg vil til hver en tid mene at det er uklogt det valg du har truffet ) LA er om de havde nok så godt et program , garant for en blå regering som igen er garant for bedring til de rige og forringelser til de fattige , og dermed er de med til at skade de fattigste de sygeste de unge og ældre her i samfundet ...

Du skriver at du kan stå inde for hele LA`s parti program ? mener du så alt ??


Jeg kan nok ikke gøre så meget andet end at håbe på at du får hovedet ud af mulden og ser lyset det gør du så nok ikke for vi skal alle lære af vores egne fejl (siger en der har stemt DF ) så jeg vil gøre det eneste jeg kan gøre for at veje op på det at du stemmer LA og så vil jeg stemme Enhedslisten (som har et dybt godnat program på nogen områder , men de kan forhåbentligt bløde lidt op på S og SF og de kan forhåbentligt holde dem lidt i ørne hvis magtarrogance også overfalder dem efter et par år )



Her er lidt fra LA som jeg kan se du og din kæreste har brug for og som jeg lige vil tillade mig at læse lidt anderledes end du øjensynligt gør det ..

Citat:
Sundhed

Regionerne er en fejlkonstruktion. De skal nedlægges. Hospitalerne bør omdannes til selvejende eller private institutioner, der selv kan tilrettelægge deres arbejdsgange med mulighed for at belønne deres ansatte efter fortjeneste.


Ergo bedre lønninger til dem i toppen flere privat hospitaler , bedre behandling til dem der kan betale , og så kan vi andre tage hen på andenrangs hospitaler


Privathospitaler skal kunne få kontrakt på at levere ydelser til den offentlige sygesikring på lige vilkår med de offentlige.


Snablen ned i de offentlige kasser sådan at de kan hente penge fra det offentlige (de få der er tilbage når skatten er barberet) direktøren vil så kunne få adgang til disse midler via privat hospital som han kan betale for af egen lomme ergo endnu bedre muligheder for det private det offentlige med de dårligste lønnet læger og de dårligst uddannede der kan du og jeg så smutte hen ...


Adgangen til som læge at nedsætte sig med egen praksis bør liberaliseres.

Dygtigste læger kan tage højst betaling du kan ikke være med og jeg kan ikke være med pga vores indkomst , ergo dårligere behandling korte liv dårligere liv

Der skal være en øget brug af brugerbetaling i sundhedsvæsenet. Og det bør være logisk og gennemskueligt, hvad det offentlige betaler, og hvad borgeren lægger oveni.


Dejligt for den borger der kan lægge noget oveni , surt for den borger der er født med handicap er faldet på jobbet eller har været ude for en begivenhed der ødelægger livet ...



Uddannelse og forskning

Uddannelsessystemet skal give lige muligheder til alle og medvirke til at bryde den negative sociale arv.


Se det lyder jo godt ikk ?


Skolen er en hjørnesten i det danske samfund. Den danske friskoletradition skal bevares og styrkes. Folkeskolen skal sættes fri. Skolen skal have udstrakt selvstyre og alene blive mødt med overordnede krav til faglighed og kvalitet i undervisningen.

Det danske uddannelsessystem skal give bedre plads til de kloge elever. Elever og studerende, der er særligt dygtige, skal anerkendes og få særlige muligheder for at dygtiggøre sig yderligere.

Ups håber at vi kan blive enige om at her røg de gode intentioner om at alle skal have samme muligheder, det er vist mere end alm kendt og accepteret at miljø og lærdom hænger sammen ikk ?

Uddannelse er også voksenuddannelse og efteruddannelse. Samfundet har en stor interesse i, at dets borgere opkvalificerer sig gennem hele arbejdslivet.

Den kan jeg lide hvem skal betale ??
Skal jeg ?skal samfundet ? eller skal det være de arbejdsgiver som bla for glæde af alt den nye lærdom ?


Det skal være muligt at drive private universiteter. Universiteterne og forskningen skal have reel uafhængighed af staten og tilskyndes til at indgå partnerskab med private virksomheder og fonde.

Og mon det bliver hussien fra nørrebro der kommer til at gå der ? eller bliver det lille bent fra Hellerup ??
Bliver det mit barn eller dit barn ? og hvor skal vores børn gå henne ... nååå på de nedslidte steder med de store miljø problemer og dårligt uddannede lære ...




Staten skal ikke styre forskningen. Forskningsmidler fra staten skal fortrinsvis gå til grundforskning.


Hold da op vi er i USA
 
Gammel 15-09-2010, 11:51   #46
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
her snakker jeg af egen afaring flere jeg kender fik fp sådan set fra den ene dag til den anden komme også meget andpå hvilken sagsbehandler man har osv det er lige fra min far til venner osv der fik den forde de skulle have den men troer vi glemmer en vigtig ting vi kan alle finde ngoen der slos for fp vi kan også fidne folk der får den fra den ene dag til den anden
der er alle slags eksempler.. vil jeg give dig helt ret i, men ligesom med udlændinge er det de få der ødelægger det for de mange.. jeg er i høj grad rasende over nogen udnytter systemet, og derfor mener jeg det skal være mere grundigt når de bedømmer en førtidspension.
de4aks er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:03   #47
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Det skal være muligt at drive private universiteter. Universiteterne og forskningen skal have reel uafhængighed af staten og tilskyndes til at indgå partnerskab med private virksomheder og fonde.
Den der, er den værste !

Hvordan det kan komme til at gå, er et skrækscenarie.

Jeg ved godt, at der sikkert foregår lidt rundt i krogene, eller under bordet,

men hvis f.eks. medicinalfirmaerne kommer på banen her, kan det da gå helt galt.
Citat:
Hold da op vi er i USA
He-he, Hejdien, jeg er sgu bange for, at vi nærmer os, med de tiltag, LA vil gøre.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:04   #48
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
og derfor mener jeg det skal være mere grundigt når de bedømmer en førtidspension.
Har endnu ikke set eksempler herinde på det modsatte !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:05   #49
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
der er alle slags eksempler.. vil jeg give dig helt ret i, men ligesom med udlændinge er det de få der ødelægger det for de mange.. jeg er i høj grad rasende over nogen udnytter systemet, og derfor mener jeg det skal være mere grundigt når de bedømmer en førtidspension.
kan kun være 100% enig med dig
Citat:
Og den med at de rykker ud af landet hvis det er de skal betale skat ja right .. de fjerne hver en shell tank og hver en mcdonalds hvis de skal betale skat for de tjener jo ingen penge her hvis de skal betale skat ... pjat
den har AP møller sgu da også brugt

Citat:
Jeg siger ikke at du lyver , men siger bare at jeg aldrig har mødt dem , det er lige som den med kvinden med edderkoppen i kinden ,,, jeg har aldrig mødt hende men kender mange der kender nogen der kender hendes datter /søn eller veninde ...
det er jo det med man kender søsteren venne far mor osv og måske været

med hele forsløbet derfor kender man og ved men ja kender ogås nogen der kæmber

også noget der snyd sig til fp arbejde sort 30+ timer ugenligt osv desvære er mange i samfundet vil have mereo g mere mere er ikke nok

Citat:
Øhhh vi har medlemmer her på siden der i 20 år har været syge inden de fik pension, jeg kender folk (og jeg har set dem ) som har papir angmas på at der IKKE er mere at gøre og som endda har papir på at det vil forværre deres liv deres helbred og muligvis koste dem livet , hvis og så frem man tvinger dem i flere tiltag ... men hvor man mener at man liiiiige
vil sige vi skla have funde fejlen lige fra rød blok til blå blok hvorfor hvordan og hvorledes
Citat:
Du skriver at du kan stå inde for hele LA`s parti program ? mener du så alt ??
ved godt det ikke er mig du mener men jeg kan da heller ikke stå helt inde for alt hvad social siger gør men stemmer stadig på social og undskyld mig men hvism an siger man kan stå inde for alt hvad et parti siger så må man sgu cære lidt dum

Citat:
men de kan forhåbentligt bløde lidt op på S og SF og de kan forhåbentligt holde dem lidt i ørne hvis magtarrogance også overfalder dem efter et par år )
det er jo derfor vi desvære har brugt for DK pia i folketinget efter min mening bare tænk over hvis dk ikke var med hold da op et helved vi villeh ave i danmark efter min mening
superkok er ikke logget ind  
Gammel 15-09-2010, 12:10   #50
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
også noget der snyd sig til fp arbejde sort 30+ timer ugenligt osv desvære er mange i samfundet vil have mereo g mere mere er ikke nok
Som borger i DK har man mulighed for at anmelde det !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
Deputations spørgsmål til brugerne! @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 4 09-04-2008 09:16
Tør du sige, hvad du stemmer på? Antoniette Politik og Samfund 39 18-02-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension