K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2010, 19:22   #1
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
§ til sygedagpenge

Jeg mangler en § der omhandler feriepenge og sygdagpenge.

Mogens har jo som bekendt været syg til og med uge 16, i dag skulle han så have haft sdp. for den sidste uge (16) men der er ikke kommet noget ind på hans konto i dag ( ringer selvfølgelig til dem i morgen).

Torsdag i uge 16 er han på kommunen og får underskrevet sit ferie kort,ved ikke om det er derfor han ikke har fået penge, men hvis det nævner det ville det være rat at kunne nævne den § hvor der står at man ikke kan holde ferie når man er syg og så kan få udbetalt sine feriepenge uden modregning.

Vil osse kontakte jobkonculenten og høre hvornår hun har rask melt Mogens.

Hvis kommunen afviser at udbetale sdp pga. ferie kort har jeg tænkt mig at kontakte 3F.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 19:45   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her er linket til vores egen side om sygedagpengestop http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Der kan man finde lov om sygedagpenge https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

I den lov står der om at få penge udbetalt under ophold i udlandet sådan her https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K3

Håber at du kan finde det du søger
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 21:05   #3
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Tak skal du have
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 22:23   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Uhffffffffffff, hvorfor skal man altid rende panden mod en mur hos kommunen.

lige en opfølgning, på Mogens sygedagpenge for uge 16.
Det handlede så ikke om feriepenge, men en ændring af skattekort, fra 39% til 47%.
Kontaktede jo kommunen, for at høre hvorfor pengene udeblev, forklaring, de havde fået besked fra SKAT om at ændre hans træk % så der var ikke noget tilbage og han ville yderlig få en tilbage betaling på ca 278,- af hvad for en fisk.
Nå men i går ringede jeg så til SKAT og bad om en forklaring.
de havde ændret hans træk %, jo jo det havde kommunen fortalt, forklarede så den flinke dame at kommunen havde gjort det med tilbage virkende kraft, øh sagde damen det nye skatte kort var gældene fra 1/5 2010, så hun regnede ud at der skulle være ca. 2400,- tilbage til udbetaling.

jeg kontakter kommunen, da jeg har fri kl.14 så jeg kan lige nå det, skulle jo aflevere den nye sygemelding,
Jeg var godt gal i skralden, da jeg ankom til kommunen, får så fat på en dame som har med mogens sag at gøre, som stadig påstår at det er rigtigt det de har gjort, jeg fortæller at jeg har talt med SKAT, og at skattekortet og den ændrede træk % gælder fra den 1 Maj, det ville hun overhovedet ikke høre tale om, så begynder jeg at tale med store bogstaver *G*, hun kalder på en anden dame som hun mener bedre kan forklare mig hvad det handler om.

Hun siger så at hvis jeg kan dukomentere, min påstand så var de villig til at se på sagden igen, ok siger jeg så.

Hun kunne lige så godt sige at jeg var fuld af løgn.

Da jeg kommer hjem kontakter jeg så SKAT, skal jo bruge det stykke papir, skatte damen er lidt forundret for som hun siger, kommunen kan bare gå ind i Mogens personlige skatteoplysninger, som en hver anden arb.giver kan, men hun ville da godt tage en kopi og sende til mig.

I formiddag ringer jeg atter en gang til kommunen og fortæller det som skatte damen sagde, nå men det havde damen på kommunen ikke lige tænkt på, så det ville hun lige kigge på, ok bad hende så ringe tilbage med besked.

Nu kommer så det sjove. *GG*

Jeg tror der går en times til så ringer den anden dame fra i gå,r på kommunen tilbage og siger
CITAT:
Vi har truffet en beslutning, for at komme vidre i sagden, at vi bruger din mands træk% på 39 og hans gamle fradrag.

Så Mogens får sine penge næste torsdag, de kunne ikke nå det inden week-enden.

Syndes da nok at det lige var en ko vending, ikke noget med at vi beklager vi har begået en fejl, nej nej, man skulle jo nødig tabe ansigt.

Føler lidt at jeg bare skulle trækkes rundt i magnegen som en anden klovn,det kom jeg dælme til at sige til hende.

Lige nu over vejer vi om vi skal sende en klage vedr. kommunens måde at behandle deres borger på, havde det været en anden som ikke turde tage kampen op, som så havde siddet i suppedasen.

HURRA JEG VANDT KAMPEN OVER KOMMUNEN.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension