K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2011, 22:36   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Har fået 2 tandkroner for 3 mdr. siden.

Kender I det ?

Jeg skal lige høre om der er nogen der har gjort de samme erfaringer som mig.

I august fik jeg sat 2 kroner på i venstre side af min mund, en foroven og en for neden, man kan jo lige så godt få lavet det hele på een gang.

Efter flg. har jeg så haft problemer, jeg "suger" i min venstre kind mere eller mindre, når jeg er opmærksom på det i al fald.

Jeg har een gang været inde over min tandlæge hvor assistenten sleb min krone til. Hun sagde at kroner jo ikke slides på samme måde som være tænder af mund og tunge.

Dahm og så har jeg betalt fuld pris for begge 6,2 K pr. stk. Er der andre der har oplevet tilsvarende ? Jeg har nu en tid til eftersyn og vil høre til at om jeg skal "slibes" igen. Det skal jo bare være som det skal være, men måske skal man ikke få lavet 2 ting på een gang.

Erfaringer eller gode råd søges, takker.

Håber dog ligeså at jeg kan give andre gode råd, som f.eks kun at lave een krone ad gangen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 28-11-2011 kl. 22:45.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:17   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kender I det ?

Jeg skal lige høre om der er nogen der har gjort de samme erfaringer som mig.

I august fik jeg sat 2 kroner på i venstre side af min mund, en foroven og en for neden, man kan jo lige så godt få lavet det hele på een gang.

Efter flg. har jeg så haft problemer, jeg "suger" i min venstre kind mere eller mindre, når jeg er opmærksom på det i al fald.

Jeg har een gang været inde over min tandlæge hvor assistenten sleb min krone til. Hun sagde at kroner jo ikke slides på samme måde som være tænder af mund og tunge.

Dahm og så har jeg betalt fuld pris for begge 6,2 K pr. stk. Er der andre der har oplevet tilsvarende ? Jeg har nu en tid til eftersyn og vil høre til at om jeg skal "slibes" igen. Det skal jo bare være som det skal være, men måske skal man ikke få lavet 2 ting på een gang.

Erfaringer eller gode råd søges, takker.

Håber dog ligeså at jeg kan give andre gode råd, som f.eks kun at lave een krone ad gangen.
EE.. du betaler da ikke fuld pris hos tandlægen ..... næste gang du skal ha lavet noget som kommer til at koste mere end en undersøgelse.. så beder du om at h*n laver et overslag.. eller spørger hvor billigt det nu kan laves..

Sidste gang jeg var afsted.. så kunne jeg godt tænke mig sådan en el tandbørste af de meget dyre fra Oral-B ... og den fik jeg så oveni hatten for bare et par hundrede kr..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:29   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jow Lone, jeg betalte da fuld pris, jeg havde jo ikke aftalt noget på forhånd sååå..

Det der så kan nage mig er når tingene ikke bliver som de bør blive. Næste gang jeg skal have lavet en krone - om 5 - 10 år når jeg endelig er blevet ftpér , så skal jeg shoppe, for der er mange muligheder. Check bare www.sundhed.dk.

Det var dog ikke det det kom an på. Jeg hader blot når folk ikke gør deres arbejde godt nok, jobcenteret snøler eller når operationer, behandlinger og lign. ikke bliver som de skal eller burde blive. Lige nu har jeg jo så også fysiske meen, mon jeg står bedre i min pensionssag ? He, he.

I forbindelse med større tandeftersyn - behandlinger mm. så bør man jo komme til eftersyn/behandlinger ved sin tandlæge. Fatter ikke lige hvordan de kan sige det var det, efter 1 behandling ?? Uanset prisen altså.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:29   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Alt tyder på en for høj tandbid mellem kronerne.
Hvis du fik dem levet i august i år, så skal disse ( mindst en af dem) skiftes ud med en ny og det er ikke dig som skal betale for det.

Husk på at jo mere de sliber af kronen, jo tyndere blive den. Det næste blive, at du få ond i tanden og en hovedpinde. Og kronen kan løsne sig om et styk tid.

Desuden så er det ikke assistenten som skal slibe kronen, men en tandlæge.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:35   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak Karo, vil også bare gerne tilbage til mit normale tandbid.

Det er igen en kamp, som den man har med kommunen, i mini format sikkert.

Jeg vil sikre mig at det er min tandlæge der ser på det. Hun kunne allerede inden jeg fik kronerne på se at jeg havde bidt mig en del. Hun var der så ikke sidst jeg var der efter klage, men der bed jeg bare i noget sølv papir, hvorefter hun sleb lidt på kronen.

Derefter har jeg haft nogle perioder hvor jeg formodede at det gik over, men jeg bør nok få rettet helt op på det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:44   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Din tandlæge har nok lavet et dårlig forarbejde. Det er alfa og omega at få slubbet tand på en korrekt måde, før man tage aftryk og efterfølgende lave en krone.
Sølv papir blive ikke nok, jeg synes at du skal presse på, at få taget ny aftryk af din bid ( med kroner på , ellers blive det ved. Røntgen billede kan også anbefales.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 09:34   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Karo,

Tak for rådene, med nyt aftryk mener du så udskiftning af den ene krone ?

Jeg føler at det er den i under munden der genere og det var også den de havde problemer med at få helt på plads da den skulle på. Min tandlæge måtte tage den af et par gange og slibe den til så den ikke sad for tæt på min egen tand. Sidst da jeg var oppe til rep. af denne sleb assistenten også på den i toppe og hun sagde at på kroner kan man slibe en del, da det er noget mere tyk hudet end vores egne tænder.

Nu må jeg forfølge det, så det kan komme i orden. Jeg har endda betalt en god pris for dem, dog kun set fra tandlægens synspunkt af.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 15:49   #8
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Nu kan assistenten godt lave et godt stå arbejde.
Jeg vil blive ved med at komme der end til det er som det skal være om jeg så skulle der op 12 gange før det bliver godt gøren jeg dette
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 16:05   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg skal derop på torsdag, så må jeg hellere holde ved indtil alt er som det skal være.

Tak for rådene.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 19:04   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Enteneller.
Pøj, pøj med på torsdag. For at ikke male f... på væggen, vil jeg først råde dig til, at starte med røntgenbillede af tanden/kronen i underkæben.
Billede vil vise alt. Også kan vi tage det derfra.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny på siden :) mojanne Din historie 7 26-01-2012 09:58
Ny på siden lola44 Hjælp til Forum Brug 3 09-12-2009 16:10
ny på siden mams Alt det andet 2 01-11-2009 20:37
C.l.e.o ny her på siden c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 6 18-06-2009 23:03
Ny på siden davenport Dit og Dat 19 09-07-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension