K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2010, 12:29   #1
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
YES - så lykkedes det !!

Hejsa Allesammen.

Jeg har lige i dag modtaget brev fra kommunen med meddelelse om, at mine sygedagpenge stopper, da sagsbehandleren er blevet bekendt med, at jeg pr 01.03.2010 er blevet tilkendt førtidspension.!! YES.

Da først der kom gang i sagen og ny sagsbehandler er det bare gået hurtigt. Jeg var ellers lidt spændt på udfaldet, da jeg IKKE har været i arbejdsprøvning.

Fakta:
Jeg har HMS med mange smerter samt en skade i mine ledbånd i ryggen som følge deraf. Udtalelser fra to meget dygtige reumatologer. Kommunen ville ikke acceptere dette, og ville have en psyk. udtalelse, og gudskelov for denne side, så slap jeg for Eva Black, da jeg frabad mig hende på baggrund af de skriverier her på siden. Fik at vide, at hende bruger min kommune meget og var glad for dette, men jeg sagde, at jeg havde hørt noget dårligt om hende, og uanset om det var berettiget eller ej, så ville mødet ikke gå godt, at jeg så nok var forudindtaget, hvilket ville påvirke bedømmelsen. Dette blev accepteret, og jeg blev istedet udredt af Nils Balle Christensen og bestod til UG, idet han direkte skrev at mine smerter var fysiske, reelle og at der intet psykisk var galt . - ikke at der er noget galt med det, men ret skal være ret - hvis jeg var kommet til Eva Black havde jeg nok kunne læse noget helt andet i mine papirer går jeg ud fra.

Kommunen ville have en arbejdsprøvning igang, men der var mange skånehensyn samt kun få timer, hvor der skal prioriteres, hvad der skal bruges kræfter på. Kommunen ville under arbejdsprøvningen ikke svare mig på, om jeg skulle stoppe med mine øvelser og vedligeholdelsestræning de dage jeg skulle i arbejdsprøvning (må de nemlig ikke) Begge dele kan nemlig ikke lade sig gøre, da dette bliver for meget og overbelaster mig. Enden blev, at der var for mange skånehensyn til at en arbejdsprøvning kunne gennemføres, og uanset dette, var der ikke udsigt til at jeg kunne blive hverken helt eller delvis selvforsørgende.

Sygemeldt juli 2007. Alle undersøgelser m.v. fra såvel kommunens side samt mit forsikringsselskabs side afsluttet maj sidste år. Siden da intet sket, før jeg fik ny sagsbehandler. Møde 10. januar. opdateret ressourceprofil. Teammøde, hvorefter kommunen besluttede at indstillede sagen til førtidspension iht § 18 med forventning om snarlig afgørelse. Pensionsteamet kvitterede 16. februar, og nu har jeg altså lige modtaget besked om, at jeg nu blev førtidspensionist pr. 1/3 !! yes.

Nu har jeg så skrevet til sagsbehandleren - der i brevet skrev at sagen var afsluttet - forespurgt hvorvidt jeg ikke skal deltage i et møde, hvor jeg skal have mere at vide og drøfte evt. SUPP og andre ting, der er vel også nogle andre ting jeg skal have information om??

Tusind tak for jeres støtte og viderebringelse af jeres erfaringer. Jeg ved 100%, at hvis jeg havde kommet ind til Eva Black, så havde min sag og evt. situation nok set noget anderledes ud. SÅ HURRA FOR K10.

Hilsen en meget glad Tutti

Sidst redigeret af Tutti; 05-03-2010 kl. 12:31.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 12:32   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
tillykke

Hej Tutti

Hvor er det bare smadder dejligt at høre, du har også kæmpet en brav kamp.

Gad vide om vores sygdom HMS er ved at blive mere accepteret.

Stort tillykke, det er skønt at have mulighed for at kan passe på sig selv, og de dage hvor man nærmst skal kravle ud af sengen, bliver meget nemmere at overskue.

Tina
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 12:34   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Du skal have så hjertelig tillykke

Håber at du stadig vil kigge her ind på siden og dele ud af dine erfaringer med kommunen til andre der har brug for en hjælpehånd!

De varmeste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 12:37   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Håber du bliver på k10...

Kære Tutti.
Hjertelig tillykke med afgørelsen.

Håber du vedbliver med at blive på k10 og dele ud af din efaring.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 12:58   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tillykke med afgørelsen skal også lyde herfra

Håber du vil blive herinde og fortsat dele ud af dine erfaringer til gavn og glæde for mange.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 13:06   #6
kiha1
Ved at vænne sig til K10
 
kiha1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 22
Styrke: 15
kiha1 er ny på vejen
Stort tillykke skal også lyde herfra :-)
kiha1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 13:12   #7
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
hurra! Hurra hurra for os med hms som bliver anerkendt for det vi er! Jeg har så flexjob er såååå glad!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 13:29   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tillykke med det, det var da godt endelig at blive taget alvorligt.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 13:34   #9
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Tillykke og sikke en skøn weekend du kan nyde.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 14:52   #10
rollo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 68
Styrke: 15
rollo er ny på vejen
Tillykke med det og med roen i dit liv fremover.
Mvh.
rollo
rollo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så lykkedes det søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 47 30-04-2013 18:44
Så lykkedes det.... Pip Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 09-03-2013 12:18
Yes, så lykkedes det ;-) chico Jeg har fået job. 20 08-05-2012 13:52
Det lykkedes Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 12-03-2011 13:47
Det lykkedes. Jørn-Fyn Dit og Dat 11 07-05-2010 12:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension