K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2013, 12:23   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
hvem har fået pension i 2013 og hvilken diagnose

er lige nysgerrig er der nogle herinde der har fået pension i år. Med den nye lov vælger nogle kommuner jo at mene ftp er fortid og ALLE skal have flexjob pånær hvis de er terminale. Er det en generel holdning?

Sidst redigeret af Tzari; 12-11-2013 kl. 12:40.
Tzari er ikke logget ind  
Gammel 12-11-2013, 12:56   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er desværre meningen med loven, men man kan alså stadig få pension selvom man har mere end 3 måneder og leve i.
ingen får pension på grund af en eller flere diagnoser, men udelukkende deres arbejdsevne.
du tænker sikkert uden lukkende pension efter de nye regler fra 1 januar 2013
det er meget få der har og udfra det jeg har læst er det faktisk kun sager
som faktisk var lukket til pension i forvejen.

ankestyrelsen kommer med statistik over hvor mange der har fået
de kommer med en oversigt over mange der har fået pension i 2013
som man dog heller helt kan regne med, da mange faktisk har pension i 2013
men hvor sagen var overgået til reglerne om pension enden den 31.12.2012

men kan være de kommer med en udelukkende efter den nye lov
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 12-11-2013, 14:58   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
Med den nye lov vælger nogle kommuner jo at mene ftp er fortid og ALLE skal have flexjob pånær hvis de er terminale.
Jeg bliver tilkendt pension pr 1/12, har jeg fået en mail om (brevet kommer senere) Og jeg er IKKE terminal på nogen måde.

Jeg bliver tilkende på baggrund af "åbenbart formålsløst at gennemføre ressourceforløb"
Og på baggrund af at ALTer forsøgt, og jeg mener alt !
Jobcenteret kunne ikke indstille selvom de vidste det var den eneste mulighed, så der var noget kludder omkring rehabiliteringsteamet og mødet med dem... det var spørgsmålet om hvem der indstiller når jobcenteret gerne vil og de ikke ser andre muligheder, men at jobcenteret som princip har vedtaget at de ikke indstiller nogen.

Jeg endte med at søge på det foreliggende efter første katastrofemøde med rehabiliteringsteamet... på andet møde, altså der hvor jeg selv søgte, røg den lige igennem, uden ressourceforløb, eller yderligere materiale.

Spørgsmålet om hvem der kan indstilles og af hvem, er nu via borgerrådgiveren blevet til en intern undersøgelse af forholdene i jobcenter København, så noget er der da kommet ud af kampen, som forhåbentlig kan bringe lys over land i forhold til hvem og hvordan der kan indstilles.

Hvis du spørger for at sammenligne med din egen sag, så er det vigtigt at være opmærksom på at ingen sager er ens, og at der faktisk skal temmelig meget til, og at der skal være dokumentation til op over begge ører, for ens påstand om at det er "åbenbart formålsløst" at forbedre noget.

PS
Min lidelse er psykisk, bare lige i forhold til at det ikke kun er det man kan "se" der kan udløse pension efter de nye regler.
Nøgne tær er ikke logget ind  
Gammel 12-11-2013, 20:18   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
2013 er allerede kaldt et ''fjumre år'' - netop fordi alt er nyt og en del tilkendte pensioner har baggrund i solide sager fra før 2013.

Så statistisk set, skal man nok regne med, at tallene ikke er HELT afgørende for tendensen, og at vi skal ind over 2014 før end billedet bliver tydeligere.

Men jow, det er en generel holdning at folk under 40 ikke længere kan få førtidspension, med mindre de er (undskyld udtrykket) mere døde end levende.

Dog har jeg her i 2013 set en del 40+ få førtidspension. Men igen, på baggrund af allerede solide sager...

Sidst redigeret af Ninja; 12-11-2013 kl. 20:21.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 12-11-2013, 21:04   #5
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
er lige nysgerrig er der nogle herinde der har fået pension i år. Med den nye lov vælger nogle kommuner jo at mene ftp er fortid og ALLE skal have flexjob pånær hvis de er terminale. Er det en generel holdning?
Kender én, som ikke er herinde. Er under 40, senhjerneskadet - var velfungerende ved udgangen af 2012
KBR er ikke logget ind  
Gammel 12-11-2013, 21:36   #6
Cirkis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Cirkis er ny på vejen
Min Kommune forventer over en halvering af førtidspensioner i 2013. De
der ikke får pension havner i ressourceforløb og nogle i fleksjob efter de nye regler for fleksjob.
Cirkis er ikke logget ind  
Gammel 14-11-2013, 01:43   #7
Blueeyez
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 23
Styrke: 12
Blueeyez er ny på vejen
Jeg har fået min pension i år pr 1 december.

Har en senhjerneskade og øjensygdom som er ved og fjerne mit syn og en arbejdsevne på under 25% og er desværre kun 23 år :-/ (hader det, men håber på en bedre fremtid) :-)

Sidst redigeret af Blueeyez; 14-11-2013 kl. 01:46.
Blueeyez er ikke logget ind  
Gammel 15-11-2013, 13:43   #8
kathleen
Føler sig hjemme på K10
 
kathleens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Lokation: Greve
Indlæg: 36
Styrke: 19
kathleen er ny på vejen
Tjae, jeg føler at nogle kommuner laver mærkelige afgørelser: jeg er bekendt med en danskfødt - tyrkisk afstamning, på under 40 som ikke fejler en disse, udover dovenskab; som fik fp i 2013.
Og jeg som kæmper en salig kamp for at kunne arbejde 12 t uge ikke har en chance. Jeg har slidgigt i ryggen i svær grad, fibromyalgi og tilbagevendende depressioner og har haft Flex job i 10 år og er gået længere og længere ned i tid. Jeg bruger alt hvad der hedder ferie og afspadsering så jeg kan blive i jobbet, jeg er der ikke engang 8 timer om ugen og det er endda for meget. Jeg har 4 timers arb. dag mandag, onsdag og fredag og går ofte hjem efter 2 timer - og det ved kommunen og jobcenteret godt . Pt. er jeg sygemeldt på anden mdr. og har sygemelding til de næste 3 mdr. pga. moderat depression.
kathleen er ikke logget ind  
Gammel 15-11-2013, 13:48   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nogen gange kan det jo være svært at se hvad de er givet på, hvis det ikke er fysisk.

Og det er ikke alle der skilter med psykisk sygdom...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind  
Gammel 15-11-2013, 13:58   #10
kathleen
Føler sig hjemme på K10
 
kathleens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Lokation: Greve
Indlæg: 36
Styrke: 19
kathleen er ny på vejen
ja jeg er klar over at psykisk sygdom ikke kan ses - men, jeg ved fra hans store bror at han ikke fejler noget! bum!
De har bare aldrig kunne få ham i arbejde... han har 9 klasse med rimelig eksamen, kan en masse sprog - så han er ikke uden evner..
kathleen er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension