K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2013, 08:01   #1
rujo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
rujo er ny på vejen
Beregning af førtidspension

Når der skal beregnes førtidspension er den så afhængig af at jeg har fået en fratædelsgodtgørelse fra mit job som jeg lige er stoppet på og overgår. Til førtidspension nu. Hvad med de feriepenge jeg har tilgode da jeg ikke har afholdt ferie bliver de modregnet eller vil jeg kunne hæve dem ?
rujo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2013, 08:27   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Feriepengene kan du høve, når ferieåret er sluttet, uden at du har kunnet holde ferie.(det kan du jo ikke som syg og førtidspensionist).

Vedr. godtgørelse. Kontakt evt. din fagforening.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2013, 17:20   #3
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Feriepengene kan du høve, når ferieåret er sluttet, uden at du har kunnet holde ferie.(det kan du jo ikke som syg og førtidspensionist).

Vedr. godtgørelse. Kontakt evt. din fagforening.

Vh Popiae

Når du er førtidspensionist, kan du hæve dine feriepenge med det samme.

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30062#K5

Kapitel 5

Indbetaling og udbetaling af feriegodtgørelse

§ 28. Feriegodtgørelse efter § 23, stk. 5 og 6, § 24 og § 25 indbetales til FerieKonto, bortset fra de i §§ 30 og 31 nævnte tilfælde.

Stk. 2. Ved forsinket indbetaling af feriegodtgørelse skal arbejdsgiveren betale renter heraf med 1,5 pct. pr. påbegyndt måned fra forfaldsdagen at regne.

§ 29. Feriegodtgørelse udbetales senest samtidig med, at den dertil svarende ferie begynder.

§ 30. Feriegodtgørelse for tidligere og løbende optjeningsår udbetales til lønmodtageren af arbejdsgiveren, FerieKonto eller den, der i medfør af § 31 administrerer feriegodtgørelsen,

1) hvis lønmodtageren forlader arbejdsmarkedet af alders- eller helbredsmæssige årsager,
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2013, 18:35   #4
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Som joka rigtig skriver kan du hæve dine feriepenge med det samme, men kun dem der svarer til de 3 ugers sommerferie da ferieåret går indtil d. 1-5-2013 til31-4-2014
Såfremt de er optjent i 2012.

Mine 3 uger som svarer til sommerferien fik jeg udb.efter 1-10-2012
Har selv fået de sidste 2 ugers restferie udb. den 1-5-2013 ( vinterferie )
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2013, 21:04   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ved overgang til pension kan feriepenge man har til gode straks hæves, idet man jo ikke igen får mulighed for at afholde ferie.

Ang. fratrædelsesgodtgørelse er der forskellige regler for hvorfor man får dem.
Er der tale om et engangsbeløb skal de formodentlig ikke modregnes, men dækker de for en "periode" som du også får pension, skal de formodentlig tælle med i de ca. 70.000 man kan tjene ved siden af pensionen, uden at blive trukket.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 11:40   #6
rujo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
rujo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Ved overgang til pension kan feriepenge man har til gode straks hæves, idet man jo ikke igen får mulighed for at afholde ferie.

Ang. fratrædelsesgodtgørelse er der forskellige regler for hvorfor man får dem.
Er der tale om et engangsbeløb skal de formodentlig ikke modregnes, men dækker de for en "periode" som du også får pension, skal de formodentlig tælle med i de ca. 70.000 man kan tjene ved siden af pensionen, uden at blive trukket.
Er blevet ringet op af udbetaling Danmark at de vil blive modregnet således at de 6 måneder jeg har fået i fratrædelse der får jeg ingen pension, først efter 6 måneder?.!!
rujo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 11:57   #7
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rujo Se meddelelser
Er blevet ringet op af udbetaling Danmark at de vil blive modregnet således at de 6 måneder jeg har fået i fratrædelse der får jeg ingen pension, først efter 6 måneder?.!!
Er det sådan set ikke fair nok? Man skal jo heller ikke overkompenseres selvom man er blevet FTP.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension