K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2013, 21:50   #11
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Apoteket skal TILBYDE den billigste medicin, men du bestemmer selv, om du vil sige ja tak til den eller foretrækker den dyre - og betaler differencen.

Hvis det ikke er tilskudsberettiget medicin, så rykket CTR ganske rigtigt ikke, men dér må lægen også på banen og søge individuelt tilskud.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 23:25   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tager altid den billiste ,men er der ikke oftes bare et par få kroners forskel ?

Dog ville jeg ønske at jeg ind imellem ikke skulle æde mig i gemmen nogle kæmpe store piller bare fordi de var de billigste.

Og kapsler i pakninger er besværlige .

Jeg kan ikke mærke forskel på de "ægte" og kopier.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 00:04   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Der ka være flere hundredede kr til forskel fra den billigste..

Jeg har prøvet at måtte af med 256 kr bare for en pilleæske, og det er mange penge - da det kun rækker til en mdr..

Men apotek og pillepriser er en jungel...men man er nød til at stole på apotek og lægen efter hvad han skriver på recepten..

Nu er jeg at jeg er i sygesikring Danmark gruppe 1 og er kronikker og betaler fast - mener det er 310 kr pr mdr pr PBS og så er det sjældent jeg har pung op..kun ved metadon da jeg vælger originale ...

Jeg føler mig godt behandlet generelt

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 01:34   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Min medicin koster 670 kr (inden tilskud) for en pakke til 18 dage, når det er original, men da jeg har forhøjet tilskud via sundhedsstyrelsen tæller alt i ctr.
Hvis jeg skulle have det billigste skulle jeg betale omkring 30 kr (inden tilskud)

Min øvrige medicin modtager jeg gladeligt som kopi, så længe der ikke er laktose i.

Heldigvis er patentet lige udløbet på et af de andre præparater jeg tager, og der er kommet kopi...
Således er en pakke faldet fra 650 kr til omkring 18 kr (begge inden tilskud)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 08:27   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Og kapsler i pakninger er besværlige .
Hvis det er blisterpakningerne du mener, så er der stor forskel på dem

Dolol forhandles jo også under mange navne, jeg kan faktisk ikke huske, om nogen af dem ikke er i blisterpakning, men dem der hedder "Tadol", de er mere besværlige at få ud af pakningen end alle de andre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 22:33   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis det er blisterpakningerne du mener, så er der stor forskel på dem

Dolol forhandles jo også under mange navne, jeg kan faktisk ikke huske, om nogen af dem ikke er i blisterpakning, men dem der hedder "Tadol", de er mere besværlige at få ud af pakningen end alle de andre.
Det lige det de er men jeg har et TRICK jeg har en bøtte jeg tager dem alle samme i, for jeg gider ikke side og slås med dem hver uge.

Jeg tager en tandstik og prikker den i og laver en rise i pakken langs med pillen/kapslen på alle 10 og hele pakningen så er de meget letter at trykke ud.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension