K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2011, 10:26   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg er social-liberal

Nu har jeg endelig fundet ud af hvad jeg er.
Jeg er åbenbart socialliberal.

Det er jeg, fordi jeg ønsker at de frie markedskræfter skal bevares - i det omfang de er positivt gavnlige for samfundet. Der hvor markedskræfterne beviseligt spiller fallit og tænker profit fremfor menneskeværd, skal staten tage over og udstikke retningslinjer for erhvervslivet og opkræve skatter til finansiering af velfærdsgoder, som hovedsageligt skal komme landets svageste til hjælp.

Med svageste mener jeg de ældre og fysisk og psykisk handicappede der ikke magter at klare hverdagen alene uden hjælp. Tilgengæld skal der skabes incitament for de aller svageste til at påtage sig et deltidsjob, men det skal være incitament, ikke tvang, fordi tvang har en negativ indflydelse på de svagestes arbejdsevne.

I praksis betyder det, at jeg går ind for, at man målretter ydelserne til landets svageste og giver dem samtidig al mulig incitament til at påtage sig et skånejob hvis de er førtidspensionister. Hvad angår fleksjobbere, som jo kan være på det ordinære arbejdsmarked, bare ikke så mange timer, mener jeg at dem der tjener mange penge slet ikke skal have fleksjob, mens dem der kun kan arbejde få timer om ugen skal have den største ydelse fra staten for at kompensere for deres nedsatte arbejdsevne.

Førtidspension skal altså kun være for dem, der ikke kan klare sig på det ordinære arbejdsmarked, men kun kan klare arbejde med særlige rammer og strukturer, mens fleksjob skal målrettes dem, der bare ikke kan arbejde så mange timer, men som befinder sig godt på det ordinære arbejdsmarked.

Jeg går ind for brugerbetaling på lægebesøg, men ikke på indlæggelser.

Men jeg er også socialdemokratisk orienteret. F.eks. går jeg ind for, at alle kronisk syge skal have et "lægetilskud" så der bliver et max. loft over hvor meget man skal betale for at gå til læge.

Så man kan vel sige, at jeg er socialdemokratisk social-liberal.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 10:40   #2
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Førtidspension skal altså kun være for dem, der ikke kan klare sig på det ordinære arbejdsmarked, men kun kan klare arbejde med særlige rammer og strukturer
det er jo derfor flex job findes det står bla i min job profil eller hvad den hedder rammer struktur osv

Citat:
mens fleksjob skal målrettes dem, der bare ikke kan arbejde så mange timer, men som befinder sig godt på det ordinære arbejdsmarked.
ikke enig

eller rette generalt total unig i hvad du skriver

og hvad jeg er tja jo jeg er desvære både venstre social DK osv for de har alle gode ide

Sidst redigeret af extra; 12-04-2011 kl. 10:42. Årsag: staveged
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 12:59   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hmm...logikeren, jeg har kun et spørgsmål:

Og HVOR finder man så de arbejdsgivere der HAR den rummelighed til alle de mennesker som har brug for arbejdspladser på ikke ordinære vilkår?

Jeg har endnu ikke hørt om ret mange, der har fundet dette og mig bekendt, har selv Ministeriet, som jo af ALLE burde foregå med det gode eksempel, ENDNU ikke ansat én eneste i flex/skåne -eller kald det hvad du vil, job på ovensenstkomstmæssige vilkår.

(Suk, kært barn har mange navne )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:05   #4
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra
det er jo derfor flex job findes det står bla i min job profil eller hvad den hedder rammer struktur osv
Men det er jo stadig på det ordinære arbejdsmarked.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:13   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
først til buster helt enig

Citat:
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra
det er jo derfor flex job findes det står bla i min job profil eller hvad den hedder rammer struktur osv
Men det er jo stadig på det ordinære arbejdsmarked
ordiænre arbejdsmarket vil jeg ikke helt kalde det stadig med en person/leder der skal sørge for de rammer den struktur og de får de 2/3 af tilskudet arbejde i op til 20 timer ugenligt pysisk arbejde ca 15 timer ugengligt.

og igen flex job blev jo lave så folk kunne blive ved med at have en tildknytning til det orginære arbejds market hvis jeg huske rigtigt er godt nok nogen år den lov blev lavet

Sidst redigeret af extra; 12-04-2011 kl. 13:23. Årsag: ops stave ged
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 14:45   #6
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Det kan være jeg helt skal afholde mig fra politik og blot observere på afstand. Jeg kommer altid i klemme.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 15:59   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
tja det er op til dig selv man skal bare huske laver man er tråd er det ikke altid sikkert man har ret husker rigtigt osv kan man ikke klare det ja så er det bedre at se med fra sidelinnien
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 16:31   #8
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
logikeren, er du medlem af de konservative
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
socialdemokratiet=liberal østerbro Politik og Samfund 16 07-07-2012 11:12
social-lægen Fodfolket Alt det andet 8 08-12-2009 16:46
Social Årsrapport Odenseaneren Et godt link! 0 14-11-2009 09:39
www.social.dk ????? zuza Dit og Dat 2 18-07-2008 14:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension