K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2011, 15:34   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er ikke en som har snakket om nuværende førtidspensionister bliver berørt
lige fra DF til EL.
hvor skulle de penge komme fra, hvis nuværende førtidspensionister skulle ud i udviklingsforløb.

der er ikke en gang afsat penge af til udviklingsforløb for kommende førtidspensionister

SÅ NEJ nuværende på FP, glem alt om hvad der bliver sagt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 20:46   #12
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Unhappy Bliver stresset og bange...


Jeg læser her hver dag og jeg bliver faktisk meget skræmt over sådanne udtalelser...
Kan de bare tage pensionen fra os .... og jeg tænker og tænker og ....

Bliver nok efterhånden nødt til at lade være med at læse for meget her på k10....
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 21:10   #13
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg ved ikke om der er noget retssikkerhedsmæssigt i det med førtidspension. Jeg har selv brugt godt 3 år på at spekulere over førtidspensionsreformen.

Og det bliver værre dag for dag.

Jeg savner, at politikerne fra rød og blå blok melder åbent ud i offentligheden, at de IKKE vil røre ved nuværende eksisterende førtidspensionister.

Det eneste mest konkrete svar jeg fik var fra Kristian Thulesen Dahl (igår) hvor hans sekretær ringede mig op og sagde, at han ville give mig en personlig besked fra Kristian Thulesen Dahl, som siger, at det er en krystalklar holdning at DF ikke vil røre ved nuværende førtidspensionister!

Jeg savner stadig Pia Kjærsgaard og Statsminister Lars Løkke Rasmussen's holdning samt Helle Thorning Schmidt's holdning.

Sidst redigeret af logikeren; 15-04-2011 kl. 21:17.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 21:33   #14
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Mener nu der er mange ting som dansk folkeparti har sagt de ikke ville røre ved og så når det kommer til forhandlingerne, så får vi stadig en forringelse.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 21:45   #15
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Unhappy

jeg må blankt erkende jeg os er meget utryg ved den reform, det er lige så mit ansigt er hvidt som et lagn,for ja jeg er under de 40år, ofc er der intet afgjort og det er kun forslag,men er virkelig ræd for om jeg igen skal igennem de mange års ******* jeg netop slap for omk et år siden med de endeløse arbejdsprøvninger,som tærede en psygisk ned på det i forvejne dårlige psyke.. men man kan håbe det ik går ud over os som er kommet på førtids, har bare lidt ondt af dem som i fremtiden får brug for det, det er i forvejen et ******* at få den tildelt og ja nu bliver det sikkert endnu værre
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 05:58   #16
stej009
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
stej009 er ny på vejen
Efterlønnen er en forsikring!.

Den koster ca. 16 milliarder i 2011, som til stor del ville have selvfinansierende hvis ikke borgerlige politikker, med Poul Schlutter i spidsen, havde brugt pengene i "efterlønsfonden".
Måske skulle man istedet for afskaffe jobcenterne som jo nok er et eks. på den værste misbrug af skattekroner.
Måske skulle man lige klappe hesten og ikke anvende de 200 miliarder som der planlægges at der skal anvendes.
De 40 milliarder til en bro til Fehmern som hverken Sverige eller Tyskland vil være med til at betale/ønsker kunne man jo også spare på.
Og vores statminister siger at olien i nordsøen, er ved at være slut, men udnyttelsesgraden som i dag ligger på ca. 23%, uden de store problemer kan hæves til ca. 45%, (ifølge geologerne hos Maersk) for hver gang man hæver udnyttelsensgraden med 1%, giver det ca. 50 milliarder i merindtægt til staten, hvis Lars Lykke ikke mener at dette er nok, så er det vel på tide at begynde at udnytte de allerede kendte oliefund i Grønland!, ca. 110 milliarder tønder olie (samt efterforske mere intensivt efter nye fund).
Man kunne også vælge at spare på militæret som jo er storforbruger af milliarder til isenkram og istedet have en humanitær indsatsstyrke i stedet for!.
Der muligheder nok, efterlønnen er en forsikring og køber man en brandforsikring, så skal man vel heller ikke selv bygge huset op i tilfælde af det brænder ned..........vel!
Men hvad kan man forvente af en finansminister som indførte reglen om "min 4 ansøgninger om ugen" kommer der flere jobs af det?. Husk at før finanskrisen var der bare ca. 48.000 arbejdsløse i Danmark, der er ikke pludselig kommet mange "dovne" danskere som hellere vil være på dagpenge end at have et godt job, men mange jobs er flyttet til lavløns områder i arbejdsgivernes higen efter endnu bedre overskud i virksomheden.
Så nej, efterlønnen skal ikke afskaffes og pensionsalderen skal heller ikke sættes op, de svage i samfundet skal behandles ordentligt og anstændigt, fordi der er faktisk penge nok til dette, hvis vi bare gør det klogt (Hjort Frederiksen og Lars Lykke deltager ikke)
Dette er bare nogle af mine synspunkter på debatten omkring vores fælleds økonomi i Danmark
stej009 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 07:09   #17
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Man kan spekulere sig gul og grøn over, hvad der vil ske og ikke ske i fremtiden. Men man skal jo heller ikke glemme, at livet er lige her og nu!!

Jeg har ikke så meget forstand på økonomi, men hvis der ikke er råd til efterløn, så er der vel ikke råd, og hvis der i fremtiden er brug for arbejdskraften, og vi lever længere og længere, hvorfor så ikke sige, at raske mennesker ikke skal gå fra som 60-62-årige. Det synes jeg da er fint. Der skal være nogle ordninger for de, som er slidt ned og ikke kan arbejde mere.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 12:35   #18
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stej009 Se meddelelser
Den koster ca. 16 milliarder i 2011, som til stor del ville have selvfinansierende hvis ikke borgerlige politikker, med Poul Schlutter i spidsen, havde brugt pengene i "efterlønsfonden".
Måske skulle man istedet for afskaffe jobcenterne som jo nok er et eks. på den værste misbrug af skattekroner.
Måske skulle man lige klappe hesten og ikke anvende de 200 miliarder som der planlægges at der skal anvendes.
De 40 milliarder til en bro til Fehmern som hverken Sverige eller Tyskland vil være med til at betale/ønsker kunne man jo også spare på.
Og vores statminister siger at olien i nordsøen, er ved at være slut, men udnyttelsesgraden som i dag ligger på ca. 23%, uden de store problemer kan hæves til ca. 45%, (ifølge geologerne hos Maersk) for hver gang man hæver udnyttelsensgraden med 1%, giver det ca. 50 milliarder i merindtægt til staten, hvis Lars Lykke ikke mener at dette er nok, så er det vel på tide at begynde at udnytte de allerede kendte oliefund i Grønland!, ca. 110 milliarder tønder olie (samt efterforske mere intensivt efter nye fund).
Man kunne også vælge at spare på militæret som jo er storforbruger af milliarder til isenkram og istedet have en humanitær indsatsstyrke i stedet for!.
Der muligheder nok, efterlønnen er en forsikring og køber man en brandforsikring, så skal man vel heller ikke selv bygge huset op i tilfælde af det brænder ned..........vel!
Men hvad kan man forvente af en finansminister som indførte reglen om "min 4 ansøgninger om ugen" kommer der flere jobs af det?. Husk at før finanskrisen var der bare ca. 48.000 arbejdsløse i Danmark, der er ikke pludselig kommet mange "dovne" danskere som hellere vil være på dagpenge end at have et godt job, men mange jobs er flyttet til lavløns områder i arbejdsgivernes higen efter endnu bedre overskud i virksomheden.
Så nej, efterlønnen skal ikke afskaffes og pensionsalderen skal heller ikke sættes op, de svage i samfundet skal behandles ordentligt og anstændigt, fordi der er faktisk penge nok til dette, hvis vi bare gør det klogt (Hjort Frederiksen og Lars Lykke deltager ikke)
Dette er bare nogle af mine synspunkter på debatten omkring vores fælleds økonomi i Danmark
http://www.youtube.com/watch?v=mjkuL...eature=related
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 12:41   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Efterløn er ikke for de fattige

Man kan mene om selve ordningen, hvad man vil, men efterlønsordningen er socialt skæv. Den er kun for den fx. so-suer, der har haft råd til i årevis at betale til såvel a-kasse som efterløn. Den småtbemidlede på kontanthjælp har ikke en chance for at få en lille million retur fra staten. Retfærdigt? Nej det synes jeg faktisk ikke. Drop ordningen og find en bedre løsning, så ingen bliver sorteper.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 14:13   #20
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
ja den med De 40 milliarder til en bro til Fehmern,den har jeg os tænkt på hvorfor de vil bygge når det kun er dem der vil og hvad jeg sidst så, så vil den koste 48 miliarder, hvis de bare vil spare den væk, bang så har de det hul dækket på de 47 miliarder og ingen bliver sorte per
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvorfor ikke bare afskaffe førtidspension MTVRV1 Politik og Samfund 3 26-02-2012 19:29
SF og DF vil afskaffe lægekonsulenter Vej86 Lægekonsulenternes Rolle 1 22-06-2011 10:22
DF rører IKKE ved efterlønnen! buster Politik og Samfund 47 27-05-2011 15:21
Politikere kender ikke efterlønnen gunvor Politik og Samfund 84 05-03-2011 10:02
Ved af afskaffe efterlønnen kan vi bremse lønstigningerne Tante Ana Politik og Samfund 6 20-01-2011 11:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension