K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2009, 09:34   #1
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Journal - hvad skal der stå

Min mand har fået lavet en stivgørende operation, som viser sig ikke er gået helt som den skulle.

Han har nu været til kontrol på hospitalet igen, og de siger man kan opererer og forsøge at sætte nogen skruer ind, men at man ikke giver nogen garanti for at det hjælper.

Vi spurgte lægen direkte om han selv ville tage endnu en operation hvis det var ham som havde været min mand, lægens svar var at det ville han nok ikke, da de andre operationer ikke er gået helt efter bogen.

Spørgsmålet er derfor, hvad skal vi sørge for at der står i journalen, da min mand nok aldrig mere kommer på arbejdsmarked ?? Har hørt at nogen læger har fået skrevet noget forkert, som så har gjort at patienten har stået dårligt i forhold til kommunen.

Er det nok at der står at man fraråder en operation, eller skal der stå at der ikke er mere at gøre eller hva ??

Nogen der kan hjælpe ???
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 09:58   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
han har vel svaret som ven hvism an kan kalde det det og alle ved jo det er ikke altid en operation går som det skal selv for det bedste læge/osv men jeg ved selv jeg skulle have en kigger operation for 3 gang hvor det var meningen de skulleh ave fjernet de skruger jegh ar i mit ben/knæ efter en støre operation men det eneste de gjorde var fjerne noget betændelse og glemte de skruger so var meningen de skulleh ave fjerne så man skal være sikkert på de gør havd de skal kunne desvære ikke få en lokal bedøvelse pga ryg smerter men du får nok ikke lægen til at sige det igen med at han ville nok ikke gøre det sikkert sagt fortroligt ellerh vad man kalder det

står der lægen osv fraråder operation er det nok

men hver gang vi lader od inlægge til operation er der desvære en stor change for det ikke går som det skal vi ved jo heller ikke om vi vågner op igen jo

Sidst redigeret af superkok; 17-12-2009 kl. 10:08.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 13:17   #3
sunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
sunshine er ny på vejen
Selv stivgjort.

Jeg har også fået foretaget en instrumentalt stivgørende rygoperation i 2008 og den har desværre heller ikke haft nogen virkning. Var til 1 års kontrol her i efteråret og fik her beskeden at min situation nu var stationær og at der ikke var flere behandlings muligheder. Dette blev skrevet i min journal som så kommunen fik. Undersøgelsen var her i september måned i år og den 01.november fik jeg tilkendt min førtidspension.
sunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 13:26   #4
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Tak for jeres svar, vil bare være sikker på at der står det helt rigtige i journalen, så kommunen ikke kommer efter os.

Til Sunshine: Ved du hvad der er gået galt med din operation, altså hvorfor den ikke har virket ??
Kan du heller ingen ting ?? Min mand ligger/sidder det meste af dagen,og har rigtig mange smerter, til trods for alle hans smertestillende, og han er ellers sej og vil gerne kunne noget.
Har du så ikke været i arbejdsprøvning ??
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 13:30   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
I skal sikre jer at der står at han er blevet frarådet at tage den operation, pga af de tidligere ikke gik som planlagt og der er stor risiko for at denne også vil gå galt.

Hvilket så vil fjerne endnu mere førelighed.

Citat:
står der lægen osv fraråder operation er det nok
Det kan være et problem at få dem til det.!!!
I min sag har alle læger frarådet det, endnu den ene læge som kommunen har haft tilknyttet min sag.
Alligevel skriver de kun "pt har efter oplysninger fra smerteklinik takket nej til operation"

Mvh.
Jimmy
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 13:39   #6
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Jeg har snakket med lægen om, at han ikke helt vidste præcis han skulle formulere det, men måske efter de har set billederne at det giver sig selv. Men vil godt være forberedt, da vi har en meget forstående læge, som gerne vil hjælpe os bedst muligt, da han kan se hvordan min mand lider.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 13:43   #7
sunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
sunshine er ny på vejen
Selv stivgjort.

Jeg har også fået foretaget en instrumentalt stivgørende rygoperation i 2008 og den har desværre heller ikke haft nogen virkning. Var til 1 års kontrol her i efteråret og fik her beskeden at min situation nu var stationær og at der ikke var flere behandlings muligheder. Dette blev skrevet i min journal som så kommunen fik. Undersøgelsen var her i september måned i år og den 01.november fik jeg tilkendt min førtidspension.
sunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 13:52   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skade2006 Se meddelelser
Jeg har snakket med lægen om, at han ikke helt vidste præcis han skulle formulere det, men måske efter de har set billederne at det giver sig selv.
Ja det skulle man tro, men det sker næppe.
I min egen sag burde det også være sådan.!
Hvis du kigger på min hjemmeside, kan du se hvorfor.

Men kort...
Min højreskulder hænger 6-7 cm.
Min hofte står ca. 30 til 45 grader skævt, alt efter hvor træt jeg er.
Min gang er med udroterende fod, ca. 15 grader.

Få lægen til at skrive at han direkte fraråder en operation.

Mvh.
jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 13:56   #9
sunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
sunshine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skade2006 Se meddelelser
Tak for jeres svar, vil bare være sikker på at der står det helt rigtige i journalen, så kommunen ikke kommer efter os.

Til Sunshine: Ved du hvad der er gået galt med din operation, altså hvorfor den ikke har virket ??
Kan du heller ingen ting ?? Min mand ligger/sidder det meste af dagen,og har rigtig mange smerter, til trods for alle hans smertestillende, og han er ellers sej og vil gerne kunne noget.
Har du så ikke været i arbejdsprøvning ??
Jeg blev stivgjort med 8 skruer og stav i lænderyggen. Jeg blev ikke lovet noget før operationen, men håbede jeg ville være blandt dem der kunne få det bedre. Efterfølgende har det vist sig at min ryg har været så dårlig at operationen ingen effekt har haft.
Har dog ikke fortrudt operationen selvom det var en drøj omgang.
Jeg har stærke smerter i lænderyggen og stærke nervesmerter og lammelser ned i venstre ben. Tager en del stærk medicin hver dag mod begge slags smerter.
Var i arbejdsprøvning i ca. 4 uger hvor jeg klarede at være ca. 1 time hver dag. Stoppede da jeg i løbet af den periode overhovedet ikke havde haft fremgang i time antal og at der lå endelig undersøgelse både fra den overlæge der havde opereret mig og en anden ortopæ. speciallæge som kommunen havde sendt mig til.

Hvornår er din mand blevet opereret?
Var det en uinstrumental stivgørende operation siden de vil sætte mere metal ind?

Hvor langt er din mand så med kommunen?
sunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 14:42   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
en jeg har arbejde sammen med havde også ryg operation han fik lag/puttet noget guld ind i hanns ryg han siger der hjulpet ham
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
misvisende og manglende oplysninger i journal hvad gør jeg? diddah Alt det andet 15 25-06-2010 16:42
Er det bare mig eller? hvad mener I? et uddrag fra min lægekonsulent journal! calamityjane Lægekonsulenternes Rolle 4 29-12-2009 19:28
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension