K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2009, 13:30   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Opfølgning under arbejdsprøvning

Hej

Er der nogle som kan fortælle mig reglerne når man er i arbejdsprøvning.

Hvor tit skal der være opfølgning og med hvem? (sidste møde med socialrådgiveren d. 30/9-09 og sidste møde med jobkonsulent d. 8/10-09)

Hvad vis planen lagt fra holder? F.eks. man skulle havde 25 timer men må opgive efter 15 pr uge?

Hvad hvis skånebehovene ikke efterleves?

Virksomhedpraktikken varer 13 uger i alt og afsluttes 31/1 2010.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 16:58   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kender ikke § om arbejdsprøvning.

men var selv i en privatvirksomhed og skulle starte på 15 timer og op i tid.
havde kun samtaler med anden aktør og ikke min sagsbehandler i perioden.
efter 2 uger havde en samtale og vi aftalte at jeg ikke skulle op i tid.
efter de 5 uger var jeg der kun cirka 8 timer og havde fri midt på ugen.
havde et par sygedage, og da min chef kendte min bedre, sendte ham mig hjem nogen gange før tid. Fordi han kunne se den var gal.
Men jeg lavede aftalerne på forhånd med anden aktør om alt, inden den skulle starte. Et meget fint sted at være og rigtig god behandling af anden aktør.
samt jeg fik nogle gode udtalelser af stedet. Men min arbejdesevne er bare ikke bedre
den sidste periode var på cirka 5 timer om ugen. for mig er bare et bad og transport meget trættende. Men der blev en 9 sider lang rapport omkring det.
jeg skrev dagbog være dag omkring mit helbred og hvordan det påvirkede min fritid.
ved ikke om i har aftalt alt endnu, men ellers lave nogle aftaler på forehånd.

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-12-2009 kl. 17:01.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 17:19   #3
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej

Er der nogle som kan fortælle mig reglerne når man er i arbejdsprøvning.

Hvor tit skal der være opfølgning og med hvem? (sidste møde med socialrådgiveren d. 30/9-09 og sidste møde med jobkonsulent d. 8/10-09)

Hvad vis planen lagt fra holder? F.eks. man skulle havde 25 timer men må opgive efter 15 pr uge?

Hvad hvis skånebehovene ikke efterleves?

Virksomhedpraktikken varer 13 uger i alt og afsluttes 31/1 2010.
Tror ikke der er bestemte regler om hvornår sagsbehandler eller konsulent skal besøge dig.. Min fortalte mig sidst at "jeg" jo ikk brokkede mig så jeg kom nok "bagerst" i køen.. tak tænkte jeg bare..Når jeg ringer til hende plejer jeg at spørge om hun har glemt mig...

Da jeg startede i arbejdsprøve startede jeg på 15 timer pr uge og gik langsomt op i tid...indtil de 20 timer i ugen hvor jeg er nu..

Hilsen Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 19:16   #4
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Problemet er lidt, at det hedder start på 15 timer og hver anden uge en stigning med 5 timer om ugen, dermed ende på 37 timer indenfor 10 uger. Dog her 6 uger inde i forløbet kan det ikke klares mere end 15 timer, og det er kun med kamp. Nogle gange sender praktikstedet ham hjem, andre gange går han selv, da flere døgn uden søvn gør, at man ikke kan konsentrere sig.
Ingen har haft kontakt til virksomhedspraktikken om hvordan de ser på det. Kommunen har ikke engang bedt om, at denne arbejdsprøvning skal munde ud i noget skriftligt.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 19:27   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en arbejdsprøvning skal jo netop vise hvor stor din arbejdsevne er.
hvis du ikke kan klare mere end 15 timer. det er så hvad du kan.
at en sagsbehandler siger du skal op på 37 timer. det er meget fint. Men hvis du ingen problemer havde med at arbejde i 37 timer så var der vil heller ingen grund til arbejdsprøvning.

arbejdsprøvning skal munde ud i en ressourceprofil, hvor man netop lægger vægt på hvor mange timer man kan klare om ugen.

har der slet ikke været noget møde mellem virksomhed eller sagsbehandler?.
jeg var da til møde inden jeg startede på virksomheden, så vi kunne snakke om hvad jeg skulle lave.
det er ikke virksomheden som skal skrive noget, det er kun ens egen sagsbehandler eller den aktør som har sendt en ud.

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-12-2009 kl. 19:29.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 19:43   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Han skal kontakte den der sente ham ud ,det lyder til at han ikk kan snakke med arbejdsskiveren ,jeg har været ude 3 gange den sidste gang var der heler ikk aftalt andet end at der skulle vare 2 månder,jeg startede på 15 timer og skulle op på 20 timer men endte på 12½ time....Når det er en arbejds prøve er det vigtig at men selv mærker efter hvordan man her det, og SÅ selv siger det her kan jeg og det her kan jeg ikke,måske er der andre gøre mål man kan pege på som man kan holde til og så ellers melder ud når man har givet sig det ,men mener man kan holde til hvis man skulle blive der i årvis..Det skal jo give et billede af hans arbejds evne ,og som en engang sagde til mig ,du skal ikke vise hvad du kan udholde af smerter ,man skal jo også kunne fungere rasten af dagen ,selv har jeg brug for ekster vile og søvn når jeg er igang....Så få fat på jobkonsulenten eller sagsbehandleren,og fortæl hvor dan det er lige nu,og sig han skal passe på sig selv......Det også godt at skrive dagbog for hele dagen ...Og skånebehovme skal overholdes det er kun en selv der kan mærke hvad man kan så derfor sig selv fra i tide....

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 14-12-2009 kl. 19:52.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 22:07   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej

Er der nogle som kan fortælle mig reglerne når man er i arbejdsprøvning.

Hvor tit skal der være opfølgning og med hvem? (sidste møde med socialrådgiveren d. 30/9-09 og sidste møde med jobkonsulent d. 8/10-09)

Hvad vis planen lagt fra holder? F.eks. man skulle havde 25 timer men må opgive efter 15 pr uge?

Hvad hvis skånebehovene ikke efterleves?

Virksomhedpraktikken varer 13 uger i alt og afsluttes 31/1 2010.
Hvis skånebehovene ikke overholdes skal din mand kontakte jobkonsulenten.

Jeg tror ikke at der er nogle faste regler for opfølgning ved arb.prøvning, hvilket også fremgår af de svar der er kommet her.

I min sidste praktik/arb.prøvning havde jeg næsten daglig kontakt med min jobkonsulent, nemlig hver gang jeg var nødt til at gå hjem "i utide", det var vist også hans hensigt at komme på besøg, men det nåede han ikke.

Det er vigtigt at din mand skriver dagbog hver dag, skriver lidt om hvad han laver på "jobbet" og hvordan han har det undervejs, hvornår han går hjem, hvad han laver når han kommer hjem og hvordan han har det undervejs.
Hvis han sover dårligt om natten skal han også have det med, også hvis han er vågen/oppe om natten.
Også lidt om hvad han bruger af medicin, hvor meget og hvornår.

Kort sagt, alt hvad der kan give en udenforstående et godt indblik i hvordan din mands tilværelse er.

Dagbogen vil være din mands dokumentation for hvordan han har fungeret i/med arb.prøvningen.

Forventer kommunen heller ikke noget skriftligt fra jobkonsulenten, som vel er din mands kontaktperson?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 23:11   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Siger som Trold send en jobdagbog (og husk ring aldrig ) send jobdagbog hver uge hvad enten de gider at have den eller ej ...

Skriv til jobkonsulent med kopi til sagsbehandler at det her er altså for meget og det orker han ikke ...

Nogen kan lade der gå meget lang tid , min veninde har været ude i 8 arbejdsprøvninger mhp at komme op på de 37 timer de sidste år på revaliderings ydelse

Først da vi satte os ned og skrev et brev til jobkonsulenten i det uholdbare i sagen og det at hun blev sendt i den ene arbejdsprøvning efter den anden der skade hendes helbred endnu mere og vi gik til hendes læge og fik denne til at dokumentere det forværrede helbredet ...

Vi formede det som en klage til jobkonsulenten og sendte en kopi til sagsbehandler og borgmester og pludselig gik det stærkt med at få stoppet arbejdsprøvning og afklare hende , hun er nu godt på vej til pension....

Jobkonsulenter har det med at "glemme" at aflevere beskeder ...

Så skriv til jobkonsulent med kopi til sagsbehandler og nej man kan ikke pille hår af en skaldet og ikke tvinge 37 timer ud af en der vitterlig er syg men man er nød til at råbe op selv også ...
  Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 12:15   #9
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Hejdien

Sygdommen er en hos kommunen ikke anerkendt sygdom. Vi ligger heletiden ører til, at det kan ikke komme så hurtigt. Det er sjovt, du får det så slemt hvergang du nærmer dig et arbejde. Det kan ikke passe, der ikke findes noget hvor du kan arbejde uden problemer. Undskyld men han skulle f.... allerede for 16 år siden havde sat sig oppe hos kommunen og sagt kan ikke arbejde. Igennem 14 år har han forsøgt, at blive selvforsørgende men måtte hvergang opgive efter korte ansættelser. Det længste han har været ansat er 4 mdr og sygdommen er med årerne blevet være og være. Jobkonsulenten fortæller, at hvergang hun kommer med sagen, siger de andre Nej inden de har hørt hvad hun har at sige. Vi har klaget til borgmesteren både over sagsbehandleren, men såsandeligsten også over hendes chef. Tænk en chef sidder og siger, man kan ikke blive syg så hurtigt - så læs dog papirerne fra lægerne ligeledes siger hun at arbejde hos en landmand er rent og tørt.
Nu har de sat ham ud og køre, hvor han skal være udenfor og lave nogle tegninger. En af skånehensynene er rent og tørt arbejde - vidste ikke det var tørt arbejde når man går ude i regnvejr eller sidder i en fugtig bil og får middagsmad.
Der er ingen reaktion overhoved, fra socialrådgiveren selvom der kommer dagbog som og spørgsmål i hendes regi. D. 31/1-09 hedder det vel kontanthjælp, da der ikke er nogen forlængelsesmuligheder af sygedagpenge( det blev stoppet 30/09-09). Han er pt på Revalidering.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 13:44   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
haha..hvis det er rent og tørt hos landmanden så må der da nærmest være sterilt på jeres sagsbehandlers kontor...
nogengange får man da bare lyst til at slæbe sådan en sagsbehandler ud til landmanden og kigge på deres mødding.. sådan nærstudere..

Det er bare utroligt hvad vi skal finde os i.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp arbejdsprøvning opfølgning Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 11-12-2011 08:14
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Opfølgning af praktikperiode? Cordulla Alt det andet 8 25-03-2011 00:21
Opfølgning : H J Æ L P ang arbejdsprøvning! Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 28-03-2008 14:49
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension