K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2009, 14:53   #31
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg prøver ikke på nogen måde og ramme dig eller tale om din sygdom, for den kender jeg intet til.
Men jeg ved hvordan en kommune ser på en sag.
Det gik 3 måneder på sygedagpenge og jeg blev sendt i arbejdsprøvning.
uden at kommunen vidste hvilken diagnoser jeg havde, for den værste vidste jeg første selv efter arbejdsprøvning

du skriver
Jeg har fået af vide at min sag bliver indstillet til afvisning fordi der ikke er prøvet at finde en virksomhed der vil ansætte mig.

det tolker jeg som en arbejdsprøvning. Så på en eller anden måde vil kommunen gerne se dig i en funktion så de kan vudere din arbejdsevne. Det skal de i følge loven og så længe der ikke ligger papir på det skadeligt.
uden den kommer du i hvertfald ikke i flexjob.


kommunen må og skal ikke behandle din sygdom, det er kun læger.

Kommunen har prøvet at "tvinge" mig til at tage medicin MEN der står ingen steder hverken i rapporterne eller i brevet fra den psykiatriske udtalelse at jeg er medicin krævende !!

Min arbejdsevne er der intet galt med og det står også i mine rapporter og det ved kommunen jo også - Så hvorfor afprøve den ????

Jeg vil have en terapi behandling som det henvises til i rapporterne, så hvorfor skal jeg placeres i et arbejdsforhold hvor mine kollegaer ikke er uddannet til at "håndtere" en person med mine vandskeligheder og hvorfor skal jeg placeres udenfor kommunen ???
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 02:03   #32
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Jeg har i dag fået tilsendt min ressourceprofil til underskrift og den vil komme for Pensionsudvalget 13/1-10.

Når jeg læser den kan jeg ikke lade være med at fåe indtryk af at den modsiger sig selv.

Alle oplysninger er om jeg ikke ville kunne tilpasses eller bliver selvforsørgende er der og samtidigt skriver sagsbehandleren at den er indstillet til afvisning fordi arbejdsevnen ikke er afprøvet nok.

Jeg får også den indtryk at alle personer der er lønnet af kommunen SKAL skrive negativt imens alle de andre faktisk støtter mig

(Jeg forventer ikke den bliver godkendt til førtidspension for sagsbehandleren er jo den enevældige konge i denne system)
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 09:41   #33
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men husk i dag får man ikke pension pågrund af diagnoser, men arbejdsevnen.
ved godt det er svært eller stort set umuligt hvis man ingen lægepapir har på ens sygdom er varrig og ingen behandlingsmuligheder. det skal man stort set også have papir på.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 19:21   #34
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men husk i dag får man ikke pension pågrund af diagnoser, men arbejdsevnen.
ved godt det er svært eller stort set umuligt hvis man ingen lægepapir har på ens sygdom er varrig og ingen behandlingsmuligheder. det skal man stort set også have papir på.
Jeg har papirer på at mine diagnoser er livsvarende (mine rapporter og lægekonsulenten´s udtalelse)
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 19:31   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Husk du må kommenterer ressourceprofilen og rejse relevante spørgsmål, eller direkte stille dig undrende!!!!

Så sagsbehandlerens konklusion kan du jo stille spørgsmålstegn ved, og påpege modsigelserne punkt for punkt.

Jo, en sagsbehandler har meget at sige, men sagsbehandlere kan ikke vurdere egenrådigt - så ville pensionsteams jo være ligegyldige.
Det er før set at en sagsbehandler indstiller til førtidspension, men hvor pensionsnævnet siger nej. Såvel som en sagsbehandler kan indstille til afslag, men hvor pensionsteamet er af anden mening.

HVIS du får afslag, så bliver det jo spændende hvad begrundelsen bliver, og hvad de så mener du KAN så du bliver selvforsørgende eller delvist selvforsørgende......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp-ansøgning miominmio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 15-05-2013 18:50
Ansøgning nyt job Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 5 04-03-2012 23:20
Ansøgning... Gunell Spørgsmål ang fleksjob 3 21-02-2011 21:41
Ansøgning... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 2 14-11-2010 21:55
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension