K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2009, 15:14   #11
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Ja vi har åbenbart ikke alle samme opfattelse af rent og tørt arbejde. Gad vide hvorfor man skal havde alle disse speciallæge rapporter, når de ikke følger det der står.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 23:16   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har lige læst din tråd igennem (den med sygdoms beskrivelse) der er ved at være så mange sager at det er svært at følge med , jeg sidder lige nu og prøver at lave et udpluk i div ting du har skrevet for at finde en rød tråd hvis denne findes..

Du skriver i et indlæg at i ikke kan få lov at se de spørgsmål som kommunen sender til speciallæger har i skrevet det til kommunen ? har i evt hørt speciallæger om i kan se de spørgsmål og endnu vigtigere har i aktindsigt i sygepapir fra div læger og special læger ?


For mig at se så skal i til at lægge meget mere pres på kommunen , evt selv søge en pension (hvad i så skal vente med til de vil stoppe sygedagpenge ) men prøver lige at læse det hele igen i morgen når jeg er lidt mere frisk for jeg kan se at i har gjort alt hvad i kan ...

Men skal lige høre har din mands sag været ved lægekonsulnt og har i set hvad denne udtaler, hvilke begrundelse bruger kommunen til at sige at det er en sygdom de ikke accpetere og hvad siger din mands ressourceprofil ...

det er jo arbejdsevne der er det afgørende og ikke diagnoser ... kommunerne skal ikke lave en diagnose jagt ...

eksem ved de fleste af os der har prøvet det , kan være en plage og at leve med det hver dag må være et mareridt....

kigger videre og ser om jeg kan se noget der evt kan prøves ...

Hov sad lige og læste hele tråden igennem igen og kan da se at jeg har glemt jer i svinget undskyld for det , men har så fået svar på det med lægekonsulent ...

Har lægekonsulenten stadig ikke set alle papir ?

Har i alle papir mht sygdom samlet selv ?

Er hans arbejdsprøvning stadig mhp ordinært job ?

Hvor mange timer er han kommet op på ?


Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej Hejdien

Sygdommen er en hos kommunen ikke anerkendt sygdom. Vi ligger heletiden ører til, at det kan ikke komme så hurtigt. Det er sjovt, du får det så slemt hvergang du nærmer dig et arbejde. Det kan ikke passe, der ikke findes noget hvor du kan arbejde uden problemer. Undskyld men han skulle f.... allerede for 16 år siden havde sat sig oppe hos kommunen og sagt kan ikke arbejde. Igennem 14 år har han forsøgt, at blive selvforsørgende men måtte hvergang opgive efter korte ansættelser. Det længste han har været ansat er 4 mdr og sygdommen er med årerne blevet være og være. Jobkonsulenten fortæller, at hvergang hun kommer med sagen, siger de andre Nej inden de har hørt hvad hun har at sige. Vi har klaget til borgmesteren både over sagsbehandleren, men såsandeligsten også over hendes chef. Tænk en chef sidder og siger, man kan ikke blive syg så hurtigt - så læs dog papirerne fra lægerne ligeledes siger hun at arbejde hos en landmand er rent og tørt.
Nu har de sat ham ud og køre, hvor han skal være udenfor og lave nogle tegninger. En af skånehensynene er rent og tørt arbejde - vidste ikke det var tørt arbejde når man går ude i regnvejr eller sidder i en fugtig bil og får middagsmad.
Der er ingen reaktion overhoved, fra socialrådgiveren selvom der kommer dagbog som og spørgsmål i hendes regi. D. 31/1-09 hedder det vel kontanthjælp, da der ikke er nogen forlængelsesmuligheder af sygedagpenge( det blev stoppet 30/09-09). Han er pt på Revalidering.

Sidst redigeret af Hejdien; 15-12-2009 kl. 23:22.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp arbejdsprøvning opfølgning Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 11-12-2011 08:14
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Opfølgning af praktikperiode? Cordulla Alt det andet 8 25-03-2011 00:21
Opfølgning : H J Æ L P ang arbejdsprøvning! Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 28-03-2008 14:49
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension