K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2012, 08:36   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej FrkSilverfox

Først helt unødigt, alt kopiere hele mit forrige skriv, hvis du ikke bruger det til noget.

Du skriver flg.:

Citat:
Men jeg har fået af vide at stopper jeg til terapi derude, så stopper de min kontanthjælp. Og så er jeg for alvor på røven
Så kan jeg godt forstå, at du føler dig ekstra klemt! Specielt finder jeg trusler fra psykolog omkr. at ekskludere dig fra hold endnu mere bekrymrende!

Men hvorfor har de ikke efterkommet dit ønske om kun at deltage i det ene i en periode?

På baggrund af det du har skrevet omkr. psykologens reaktioner og udsagn til dig, ville jeg bede om, at komme i en anden grupper/individuel terapi m. anden psykolog tilknyttet. Jeg kender ikke selve stedet, men kan se ud fra deres hjemmeside, at det ikke er nogen lille organisation.

Dette kan du angribe på en af flg. måder:

enten ved at tage den direkte m. din nuværende psykolog, hvor du evt. begrunder det med, at du mener, at for at få et frugtbart resultat af dit forløb, bør flyttes til anden. Således at du kan arbejde bedst muligt med din terapi.

eller bed om et møde med: Faglig leder: Overlæge Mette Windfeld, telefon 97 64 36 34, hvor du også fremfører ogvenstående. Denne tilgang kan dog afstedkomme, at din nuværende psykolog bliver knotten, og hvis du ikke bliver overført til anden gruppe/psykolog, er det ikke sikkert at din nuværende er proff. nok til at kunne se bort fra din henvendelse til hendes overordnede.

Noget kunne tyde på, at psykologen ikke er proff. nok på baggrund af, det du har skrevet.

Hvis du er på kontanthjælp ville jeg også informere din SB om, at din terapi pt. ikke er optimal pga. de forhold du har beskrevet, således at denne er informeret om, at du samarbejdet og følger terapi det bedste du kan, men du også har en interesse i at forløbet og resultat af dette bliver så frugtbart som muligt.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 15:18   #12
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Åh det må du undskylde Gunvor

Jeg ringede til min SB, for at informere hende om mit valg; At stoppe hos min nuværende psykolog. Hun spurgte hvad dette skyldtes og jeg forklarede hvordan jeg havde oplevet min psykolog.
Hun bad mig stoppe forløbet, på psykiatrien, øjeblikkeligt. "Det er dog det mest uprofessionelle jeg nogensinde har hørt! Det kan på ingen måde gavne dig. Jeg vil gerne hvis du kontakter psykologen med det samme og beder om at komme til en anden psykolog"

Som sagt, så gjort. Jeg kontaktede min psykolog, og bad om en overførelse til en anden. Jeg kan som sagt dog tidligst komme til en ny om 1 års tid.
Hun blev selvfølgelig meget skuffet. Og prøvede bestemt også på at overtale mig til at blive. MEN JEG STOD FAST! For første gang i mit liv har jeg virkelig stået fast på noget, JEG mente var bedst. Ikke lyttet til andre end mig selv.

Min SB fortalte, at de er i gang med at lave et projekt for psykisk sårbare unge, hvor der er tilknyttet en psykolog. Der er jeg så skrevet op til. Hvornår det starter op vidste hun ikke. Men hun mente samtidig, at det lød til jeg havde behov for ro.

Så nu vil jeg nyde noget tid. Have fuld fokus på mig selv. Mærke hvilke behov og ønsker jeg har for fremtiden. Og muligvis selv finde måder at nå disse mål på.
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 22:46   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej FrkSilverfox

Tak for tilbagemeldin!

Hvor er det godt at læse, at du har taget hånd om situationen holdt fast i dig selv, og fået en fremtidig løsning, og SB forstod at sitautionen ikke var frugtbar. Stærkt gået

Og det er også rart at læse, at du har fået relevant støtte fra din SB.

De bedste ønsker for umiddelbar ro, fokus på dine behov og ikke mindst i arbejdet m. at fremtidige mål.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 19:39   #14
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Så bliver der skrevet klage til Psykoterapeutisk Klinik Aalborg...

Min tidl. psykolog bliver ved med at kontakte mig, selvom jeg har frabedt det. Hun vil bare høre om jeg har skiftet mening, hvordan jeg har det osv.
Hun forstår ikke et nej, og jeg gider ærlig talt ikke at skal stå til regnskab over for hende, om hvad jeg foretager mig!
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 07:17   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej SilverFox

Det var dog helt utroligt.

Igen godt du handler, og hvis det ikke giver et tilfredstillende svar/reaktion m. din nuværende klage linker jeg lige til andre muligheder:

http://www.psykologeridanmark.dk/Psy...uligheder.aspx

Håber det bedste!

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension